Alla inlägg under december 2008

Av Ellen - 31 december 2008 00:36

Skulle bara göra klart lite saker inför morgondagen men se vart ja hamnade....framför datorn....



Men visst så har ja gjort en del....paketen är inslagna....korten som ja skulle ha med är oxå i sin ordning....efterrätter är oxå klar men den vart inte så bra...den var väldigt kletig på sina ställen men den kanske "står till sig" tills imorgon....



Bara den smakar gott så får ja väl vara nöjd....det var den där kladd-  kakan som ja har lagt ut recept på med saffranstryffel på...fast ja tog utan saffran...



Skulle ha tag på vit choklad med lime/citron smak men ja var försent ute för det fanns ingenstans...var inne på 3 olika mataffärer o det var ingen som hade den...så ja fick köpa vanlig vit choklad som ja sen smak satte med limeskal o lite juice från den....så vi får väl se om den är ätbar eller inte....



Usch vad tiden går fort när man sitter vid datorn...man glömmer bort tid o rum...i alla fall så gör ja det...:-( vet att ja borde sova nu för ja kan bli väldigt kinkig dagen efter...men ja får hoppas att ja inte blir det o om ja gör det så får ja väl ge mig själv en rak höger...



Har ju dock bara mig själv att skylla....men nu mina kära vänner så ska ja släcka ner mitt hem o krypa ner i sängen brevid min man som sover sen flera timmar tillbaka....



Får hoppas att han inte snarkar...men då får ja väl butta på honom....:-)om man han blir för jävlig....men det finns en annan som det är lite svårare att få tyst på...o det är kattungen som vi har för han ska helst ligga brevid örat.....o gissa om han låter???....han låter som en motorsåg som går på högvarv....har aldrig hört en katt spinna så högt...



Gott natt önskar ja o katten....

Av Ellen - 30 december 2008 21:40

SKÅL.....


&



GOTT NYTT ÅR.......

Av Ellen - 30 december 2008 21:38

Hinner inte skriva nåt imorgon så därför passar ja på nu o önskar alla som läser min blogg....







Av Ellen - 30 december 2008 21:09

Fick ett mess imorse från min bror...min storebror....han frågade om ja bjöd på kaffe för det visade sig att han o kärringa hans var i mina trakter....


'

Håll på att tappa hakan...min bror???...hit på kaffe???...ja har bott här sen augusti 2002....han har varit här 2 ggr...den första gången var han hit så råkade han vara i mina trakter så han passade på. .


 Vi kom fram till att det var nog för 3 år sen eller mer  för de hade inte varit här sen vi hade renoverat..andra gången var mitt bröllop för snart 1,5 år sen men då var han ju aldrig hem till mig...


Så han är inte här ofta....men i o för sig så är ja inte hem till honom... så det är väl ömsesidigt...


En annan sak som ja har gjort idag som inte hör till vanligheten är att ringde till min mormor idag....fick veta att hon hade försökt o ringt mig men inte kom fram så ja hjälpte henne en bit på vägen....:-)..


Vi pratade nästan i 30 min.....vet inte när ja pratade med henne i telefon senast....fick även veta att begravningen efter min "morfar"

kommer att ske torsdagen den 15 jan kl 14:00....


Inget man ser fram emot men ett illa måste....:-(


Ja idag är det den näst sista dagen på 2008...imorgon så ska vi få träffa Otto för första gången....har köpt en träningsoverall (byxor+jacka) o ett mjukisdjur till honom...det blir han säkert jätteglad för....


Om 8 dagar så ska min bästa kompis o hennes kille åka till Kanariöarna

o vara där i 14 dagar....hoppas att hon håller sig frisk för tydligen så härjar vinterkräksjukan där hon jobbar både inom personalen o pensionärerna...(hon jobbar inom äldreomsorgen)...usch om man skulle åka på den...


Nej, nu måste ja klippa o klistra lite inför imorgon....slå in lite paket o så för syrrans pojk fyller ju år imorgon...sen så måste ja göra klart efterrätten som ja ska ha med mig till imorgon kväll....


Så det är bäst att ja gör det nu så ja inte måste sitta uppe halva natten...


Kram o på återseende....

Av Ellen - 30 december 2008 20:53

Mina 6 favoritprogram:


*CSI 

* Desperate housewives

*Greys anotomy

*Hells kitchen

* Höök

* Halv åtta hemma hos mig


6 saker jag gjorde igår:


*Körde Alice till dagis

*Lagade mat

*Sms:ade

*Hämtade Alice på dagis

*Fikade med Henrik´s kusin o gubbe

*Åt pizza


Mina 6 favoritrestauranger:


*Min egen mat  :-)

* Den lokala pizzerian

*Mc Donalds

*Pappas mat...om ni bara visste vilken go mat han lagar

*Hemma hos Henrik´s bror...han gör jättegoda älg o andra viltgrytor

*Sibylla (kom inte på nåt annat)


6 Saker på min önskelista


*Att bli med barn o få behålla det

*Att mina syskon börjar bry sig om pappa

*Att min lillebror får ordning på sitt liv o att han o pappa kan kommunicera med varandra

*Få ett jobb

*Ekonomisk oberoende

*Få känna glädje..få vara lycklig igen...







Av Ellen - 29 december 2008 22:45

Glömde skriva att bebisen ska heta Linus....ett gulligt namn...


Linus på linjen....minns ni honom?....


Inte så ofta man ser honom nu för tiden men när man var yngre så såg man honom rätt som det var...eller är han fortfarande kvar på anslagstavlan...tittar inte speciellt ofta på det nu för tiden...måste nog ha gjort det som yngre....:-)


http://www.youtube.com/watch?v=2XbkcztIHM8&feature=related


Natti, natti...

Av Ellen - 29 december 2008 22:37

Såg en dokumentär ikväll på tv 4...."mannen som bor med björnar" eller nåt sånt hette det....det var ett intressant program...



Men sen kan man ju fråga sig  om man verkligen ska göra björnar "tama" för han ville att de skulle bli så tama som möjligt så de skulle kunna umgås med oss människor.....



Men hur tama de än blir så kommer de alltid att vara ett rovdjur...en grizzlybjörn kan väga allt mellan 170-680 kg....kan springa upp till en 50-60km/h...inga kramgo nallebjörnar precis....



Ja skulle då inte vilja stå öga mot öga mot en björn....möjligtvis på Skansen eller vart de nu kan ha björnar....men aldrig i det vilda...o när det gäller mannen som det handlade om i dokumentären kan man ju fråga om han verkligen höll livet kärt...



För vill man verkligen utsätta livet för fara...då kan man inte hålla livet speciellt kärt...en "örfil" från en björn kan ju kosta dig livet... deras tassar kan vara nästan lika stora som en fotboll...



Snacka om rejäl örfil....:-)



Bamsekramar från mig.....

Av Ellen - 29 december 2008 18:25

Det vart pizza till kvällsmat...eller i alla fall mat ifrån pizzerian..


Kan känna hur det vattnas i munnen....o känner ja efter så är ja ganska hungrig nu....så det ska bli sååååå gott....


Det vart en kyckligsandwich...med vitlöksås....det är typ som en kycklingrulle fast i pizzaformat....smaskens...


Så nu ska ja ta o duka lite mysigt...med tända ljus o så....även plocka ur o i diskmaskinen så det är bäst att ja gör det nu innan de kommer tillbaka....


På återseende...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Skapa flashcards