Alla inlägg under april 2012

Av Ellen - 30 april 2012 00:04

Det närmar sig....pappa ska iväg på röntgen...han har haft så ont i kroppen..speciellt ryggen en längre tid o nu ska han äntligen kollas upp...men ja är orolig att det är nåt mer...nåt allvarligare...


Tänk om det är cancer...tänk om det är cancern som har kommit tillbaka...tanken har slagit mig...bara för att han haft cancer för 13 år sen så behöver det ju inte innebära att han har det nu...men det är svårt att inte dra slutsatser i förväg...


Men det var elakartad så ja kan inte låta bli o inte tänka på det...men ja hoppas innerligt att ja har fel...men ja är rädd o jätteorolig att det ska vara nåt allvarligt....

Av Ellen - 29 april 2012 23:47

Hade fått mail ifrån Libero att de hade nu tagit bort åldersgränsen så nu fick man vara med o samla poäng så länge man var med i klubben...tyckte att man fick vara med en kot stund jämnfört med hur lång tid man använder blöjor m.m


Men nu kan man börja samla igen..så ja har samlat ihop 200 poäng...det fanns böcker för 800 p /st...de kanske kan va nåt o ha..vi får avvakta o se....har ju några poäng kvar att samla..

 

 

Av Ellen - 24 april 2012 15:48

Telefonförsäljare som ringer i tid o otid....ringer lagomt när barnen ska nattas eller man ska precis sätta sig till bords för att avnjuta en måltid...


För ett tag sen så ringde det ett företag till min pappa som ville att han skulle skaffa en sk spärr-

försäkring....ja om en vart av med bilnycklar, plånbok m.m så skulle man ringa detta företaget för att de sen i sin tur hjälpte en o spärra kort , mobilen osv...


De säljer sk trygghetstjänster av olika de slag...vet inte hur bra detta är när man väl utnyttja det..men hur som helst så ringde ett sånt företag till min pappa...han ville inget ha men sa att de kunde väl skicka en broschyr om det då han själv ville kunna läsa om det då han hör dåligt o på så vis uppfattar saker ofta fel...


Huxflux så damp det ner en räkning på 299:- från just detta företaget..självklart så vart pappa arg o ringde upp dem o ifråga satte detta..o tanten i andra änden sa att min pappa hade tackat ja till erbjudandet...

villket han inte hade gjort mer än o sagt att ja du kan väl skicka en broschyr...o då registrerades detta ja:et som ett godkännade för avtalet om att skaffa sån här sk säkerhetsavtal...


De menar på att de ska vara en trygghet för oss om det skulle hända nåt/tappar bort medans de själva går ut o lurar på folk avtal som de egentligen inte vill ha...


Det enda min pappa sa ja till va att de kunde skicka en broschyr inte ett avtal..fy fan för sånt här....tänk vad många människor de kan lura på detta viset..så vad ni än gör säg inte JA i nåt sammanhang....inte ens om de frågar efter om det är (o så säger de ett namn) så säger du JA...


Men frågan är....är detta verkligen lagligt...får de göra så??


Om nån vet så är ja tacksam för svar..

Av Ellen - 23 april 2012 19:55

 

men vi har i alla fall kommit en bit på vägen...ja hoppas innerligt att detta projektet kommer att kunna genomföras o bli en framtid...men vi får se...


Man vet inte förrän man har testat..men vi tror på detta...sen får vi se om vi har rätt eller inte...

Av Ellen - 23 april 2012 08:38

Kanske den går i uppfyllelse en dröm som så länge har varit enbart en tanke men som nu börjar..visserligen väldigt sakta men säkert kanske bli nåt mer..


Mer om detta kommer ja skriva om längre fram...än så länge så är det så nytt o så många ???? men en vacker dag så kanske...håll tummarna så kanske ja kan skriva om detta längre fram...berätta om min dröm som gått i uppfyllelse...

Av Ellen - 18 april 2012 21:23

 

 

att skriva om...eller jo det kanske ja har men ja liksom inte orken till o skriva några rader...inte för att det kanske har hänt nåt speciellt sen sist ja skrev men visst har man alltid nåt man kan skriva ner men det tar liksom emot o det känns nästa jobbigt o påtvingat....


Men tids nog så ska ja väl finna ork..i alla fall lite så ja orkar hålla mig lite uppdaterd o så ja inte tappar allt för många läsare...för er vill ja ju ha kvar..men ni får ge er till tåls...


Kram o natti natti

Av Ellen - 11 april 2012 20:58

Har varit till K-d idag o hälsat på min syster o hennes barn...förmiddag var allt sig likt men på eftermiddagen så började Livia vara smågnällig...trodde det berodde först på att hon va trött men efter att ha vilat så var hon fortfarande smågnällig till o från...o gnällde att hon hade ont i magen....


När vi kom hem så ville hon inte äta..kändes varm så ja tog tempen som visade 39 grader..klagade fortfarande på magen...fick lite Alvedon för att se om det var febern som spökade...sen dröjde det inte länge förrän Alice kom o grina o sa att hon oxå hade ont i magen...om det nu va så vet ja inte eller om det helt enkelt berodde på för möe av det goda...att hon var väldigt trött o att hon innan magen klagade över ont i huvudet..


Så planerna för möradagen var tyvärr bara o ställa in (de visste inte om att vi skulle hitta på nåt imöra som tur var) men tråkigt ändå....både för oss o för L o hennes barn som oxå skulle med...vi skulle iväg o  leka men det får bli en annan gång...är man sjuk så är man...det är ju inget man kan  rå för..


Hoppas det är bättre imöra o att det inte är nån magsjuka på gång utan bara en tillfällighét eller möjligtvis förkylning...

Av Ellen - 10 april 2012 12:43

En ung man ville köpa en gåva till sin nya flickväns födelsedag och eftersom de inte känt varandra särskilt länge, bestämde han sig efter noggrant övervägande för, att ett par handskar skulle slå ann den rätta tonen, romantiskt, men inte för personligt.



I sällskap av sin flickväns syster, gick han så till NK och köpte ett par vita handskar. Systern köpte ett par trosor till sig själv,och under inslagningen av varorna, förväxlade affärsbiträdet dem, så att systern fick handskarna och den unge mannen fick trosorna.

Utan att kontrollera innehållet sände den unge mannen gåvan till sin flickvän med följande rader:

Jag valde dessa då jag märkt att du vanligtvis inte brukar ha några på dig när vi går ut på kvällarna. Hade det inte varit för din syster, skulle jag valt den längre modellen med knappar, men hon bär korta som är enklare att ta av.


Dessa är i en delikat nyans, men damen jag köpte dem av visade mig det par hon själv burit de senaste 3 veckorna, och de var obetydligt nedsmutsade. Jag fick henne att prova dina, och de passade henne utmärkt.


Jag önskar att jag kunde vara där för att sätta dem på dig första gången, då det tveklöst kommer att vara andra händer som kommer i kontakt med dem innan jag får en chans att träffa dig igen.

Kom ihåg att blåsa luft i dem innan du tar av dem och lägger undan dem, eftersom de av naturliga skäl kommer att bli fuktiga under användandet.

Tänk på hur många gånger jag kommer att kyssa dem under året, och jag hoppas du kommer ha dem på för mig på fredag kväll.

PS. Senaste mode är att bära dem nedvikta med lite päls synligt. DS.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards