Alla inlägg under december 2016

Av Ellen - 31 december 2016 11:30

Ja har bestämt mig att försöka ändra mitt liv..behöver inte vara stora kliv men små små steg som ger nån sorts förändring..kanske ja börjar med att bli flitigare med dammsugaren..äter sundare/rör på mig mer....finner en hobby...kanske ja skaffar ett lite "lanne"..nej där tog ja nog i...ha ha ha


Ja men hur som så har ja tänkt att ja ska försöka ändra mitt liv..dels för att det behövs inom olika områden men oxå för att ja själv ska må bra...men Rom byggdes inte på en dag o mitt liv lika så...näst nästa år (2018) fyller ja 40 år..o då känns det lite som att man borde ha åstakommit nåt..eller mer...alla liv ser olika ut..men ja känner att mitt liv saknar vissa saker o det är det ja tänkte försöka ändra på innan ja fyller 40...innan ja byter första siffran om man genast känner sig mycket äldre...


Men som sagt....ja tänker inte ta STORA steg för då blir det oftast bara pannkaka av alltihopa men små steg o en dag i taget så kanske ja kan uppnå vissa drömmar...för visst har ja väl drömmar eller??


Tyvärr så försvinner ens drömmar allt längre bort ju längre det går...självsäkerheten är inte som den en gång var fast än finns det en gnutta kvar....


Ja hoppas att ja kan nå mina mål o ja hoppas även att 2017 blir bra/bättre år även för mina nära o kära... 

Av Ellen - 28 december 2016 11:45

Ja efter sisådär 6 månaders väntan så har ja nu fått en kallelse….o efter typ 7 månader väntetid så ska ja äntligen  få kolla upp min ena näsborre..o se om de kan finna nåt fel..varför den är tätare o känns ”trängre” än den andre… eller om det bara är att ”gilla läget”…..

 

Men det återstår o se i mitten på jan för då har ja fått tid….

Av Ellen - 27 december 2016 23:11

Skulle installera tv:n som Alice fick när hon sålde jultidningar….skruvade först ihop den nya tv-bänken eftersom den hon hade tidigare var aaaaaaalldeles för liten…sen var det dags att installera tv:n…

gjorde som det stod men näää inget hände…flyttade runt kontakterna o provade i alla tänkbara uttag men nääää ja fick inte igång tv:n…

 

Fick ringa in våran experthjälp när vi inte själva klarar av det tekniska men näää han fick heller inte igång tv:n…det enda vi såg var massa konstiga ränder som definitivt inte ska vara där…så vi kom väl fram till att tv:n måste vara trasig…

 

Så imorgon ska ja ringa till bolaget som hon har sålt för o fråga vad vi ska göra….ja hoppas verkligen att de kan hjälpa mig o på så smidigt sätt som möjligt för det är ju inte bara o bara o skicka iväg en 65 tums tv….

Av Ellen - 27 december 2016 23:08

Julafton blev väl inte riktigt som varken ja eller pappa hade tänkt från början men slutade väl helt okej..men som ja sa till både pappa o till Henrik att det var tur att ja o barnen kom för annars så hade pappa fått firat julafton i stort sett ensam..

 

Ett tag så trodde pappa o ja att det skulle bara bli vi två o barnen men framåt kl 16 så dök väl min bror upp o hans tjej…sen lite senare så dök även min farbror o hans ”tjej” fram ur sin grotta…så vid mörkrets inbrott så fylldes ”stugan” med röster…glada skratt…paketöppning o en o annan glöggmugg..

 

Ja på juldagen så gjorde vi väl inte så många knop….vart väl mer en slappardag…på kvällen var vi i alla fall bortbjudna till Henriks kusin o man på mat….

 

Annandagen så var det mat beställt hos pappa…tradition att vi åker dit på annandagen för då är ju Henrik med..eftersom han inte är med på julafton…men först gjorde vi stan osäker med att shoppa loss lite…

 

Alice hade fått ett p.kort på Ikea i julklapp  att köpa en ny tv-bänk för så det gjorde vi sen var det lite annat som inhandlades….innan vi begav oss hem till pappa där vi var hela efm o fram till kvällen…

 

O vips så var denna jula över för denna gången…hur fort gick inte denna mån tro??

 

Visserligen så har vi inte firat klart julen än…har inte haft julfiring än med Henriks släkt men det blir imorgon det..så då får barnen än en gång paket av tomten…

 

 

Av Ellen - 27 december 2016 22:45

I fredags så firade ja, Henrik o barnen jul...åt go tre rätters...drack en o annan glöggmugg ...tomten kom på besök...barnen fick det de hade önskat sig (nja inte allt men en del av det) o lite annat smått o gott....så alla var nöjda med efm/kvällen....o ja hade önskat mig ett par nya skor så bara det blir säsong så ska ja köpa mig ett par...

 

Livia väntade läääänge på att få öppna det största paket "under" granen o jösses vad lycklig hon blev när det visade sig att det innehöll hästen hon så gärna ville ha så hon t.om ville avsäga alla andra julklappar bara hon fick denna hästen...kul att man kan glädja barnen utan att det ruinerar en....

 

 

Av Ellen - 24 december 2016 12:45

Av Ellen - 23 december 2016 12:30

Av Ellen - 22 december 2016 10:00

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Skapa flashcards