Alla inlägg under januari 2020

Av Ellen - 16 januari 2020 12:29

Insåg att ja har inte skrivit på jättelänge...vet egentligen inte orsaken utan det har liksom inte blivit av...men det är ju så ibland att man har inte tid, lust eller ork...


Men vad har hänt sen sist??


Ja mina barn växer o frodas...både på längden o åldern...Livia har fyllt 10 år o Alice 15 år...tänk att i år får Alice börja övningsköra...helt otroligt o ja kan heller inte fatta att hon snart går ur grundskolan...det går för fort med dem båda.. ja hinner inte med mentalt..


Pappa har tagit blodprov nr 3 o än så länge så är det oförändrat så ingen behandling behövs..tack o lov...vi får hoppas att det fortsätter så...nästa prov blir i feb...


När det gäller min syster så är det väl sig likt...hon får mig att hoppas för att sen "dra undan mattan"...läser mina mess (messenger för då ser man ju om personen ifråga har sett det) men svarar inte eller möjligtvis ett kort svar...hör inte av sig...t.ex innan jul så hade ja inte hört ett ord från henne på ett bra tag så ja tänkte väl att ja ja skiter i detta med att byta julklappar o den biten men sen typ 1 v innan julafton så hörde hon av sig..eller när vi skulle komma o fira hennes son på nyårsdagen så ställde hon in typ 2 h innan vi skulle komma dit pga bakfylla..vilket var en besvikelse för oss alla (mig, pappa o min lillebror) då vi inte är där så ofta...är glad att ja inte hade köpt några blommor dagen till äran eller som pappa hade tänkt..köpa med en tårta för x hade i alla fall fyllt jämt..


Ska ja vara ärlig så börjar ja bli less på hur hon behandlar mig eller oss (mig o pappa) känns som vi inte betyder nåt för henne...visst har det hänt saker i hennes familj o ja förstår till en viss del...men sen så är det så mycket som ja inte förstår..vi är ju trots allt släkt men ibland så känns vi som två främmande människor..


Ja ja nog om det..för den här gången...ja hoppas i alla fall att 2020 ska bli ett bra år...behöver verkligen det...behöver nåt att se fram emot...behöver få en ljusare framtid...behöver mer glädje, skratt o framförallt få känna mig lycklig...


Ja med andra ord så är det inte så mycket som har hänt trots att ja inte har skrivit på flera månader...julen flöt på i vanlig ordning...nyår likaså...barnen har återgått til skolan o man är åter till verkligheten o vardagens alla rutiner...

 

Gott Nytt 2020 





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards