Alla inlägg under september 2021

Av Ellen - 30 september 2021 15:14

Ja då var det snart helg igen..helgen kommer att bjuda på både nöje o lite arbeten...imorgon blir det födelsedagsfiring x 2...på lördag (hör o häpna) så ska ja iväg på tjejkväll med mat o bowling...


Söndag blir det lite höststädning som att t.ex plocka ner studsmattan, rensa altanen inför vinter m.m..funderar även på o ev att åka till badhuset...Livia vill så gärna åka o bada o denna helgen skulle det passa bra...men vi får väl se...


Nästa helg blir det oxå nöje hela helgen då ja ska åka iväg på en tripp till Sthlm...

Av Ellen - 21 september 2021 11:14

Igår så åkte min pappa hem efter att ha varit hos oss i ca 1,5 v...det är trevligt när han kommer hit även om det ibland kan bli lite jobbigt psykiskt att umgås så mycket men det är smällar man får tar...


Det är trevligt när han kommer o vi båda får ju sällskap o en får ta vara på alla tillfällen som ges för man vet aldrig hur länge han kan o orkar komma hit...han är ju ingen ungdom längre men självklart så hoppas ja han lever i MÅÅÅÅÅÅÅNGA år till men kan aldrig veta...


Men nu lär han nog inte komma hit nåt mer i år skulle ja tro...han har ju trots allt varit här 2 ggr..nu o i somras..men men han kanske överraskar...

Av Ellen - 10 september 2021 12:15

I måndags så var ja iväg med Livia som fick göra ett covidtest...hon blev tät i näsan o nysig men eftersom hon är så allergisk annars så är det ju svårt o veta vad som är vad...men denna gången så vart det lite mer än vanligt så för att ta det säkra före det osäkra så fick hon testa sig..


Det är ju som sagt inga vanliga tider vi lever i...men hur som helst så var testet negativt så hon hade alltså ingen corona vilket var otroligt skönt för oss alla o hon kunde återgå till skolan mycket tidigare...

Av Ellen - 10 september 2021 10:54

Nu är det visserligen ca 1 månad kvar men om allt går enligt planerna så ska ja o min syster åka till Sthlm en helg..bara att hon sa ja förvånade mig men nån gång ska det hända..så vi har redan bokat tåg o hotell..


Det ska bli kul så ja hoppas o håller tummarna att vi kommer iväg som planerat..har inget inplanerat vad vi ska göra mer än att äta o dricka gott o strosa runt...hoppas att vädergudarna är på vår sida då...

Av Ellen - 3 september 2021 11:30

Ja vet inte vad man kallar sånt där som kan hända i drömmar eller när man säger att man kan se tecken..nåt från den  från andra sidan..ja själv har aldrig upplevt nån sort kontakt med andra sidan..inte vad ja vet i alla fall..


Ja har hört/läst nånstans att om man drömmer om nån som är död så är det den personens själ som "besöker en" sen om det stämmer vet ja inte..ja har drömt om mamma några ggr...i drömmarna så är hon oftast glad o frisk...så det kanske är ett sånt där ögonblick som hon vill berätta att hon mår bra nu o inte längre har ont...


Men ja ska berätta vad ja vad med om för ett tag sen...sen om det bara är en ren slump o inte har nån som helst betydelse mer än att min fantasi skenade iväg eller om det var så att mamma vill säga något men vad vet ja inte..


Jag tittade på en serie...detta var några dagar innan vi skulle åka på semester...ja ja vet att detta är en påhittad historia eftersom det är en serie men det var ändå lite läskigt....


En av personerna i serien fick cancer..han fick beskedet o det var samma typ av cancer som min mamma hade..medicinerna  kunde  inte hjälpa honom o det fanns inget läkarna kunde göra mer än ge honom  morfin för att klara av smärtan medans han väntade på att dö..samma sak var det för min mamma..mannen med cancern dör...45 år gammal i serien...vänder man på siffrorna så blir det 54...så gammal var min mamma när hon dog...


En annan person i serien reser bort...han träffar en kvinna som har samma förnamn som mig...samt att hennes intialer är precis samma som mina...sen var det även lite andra småsaker som hände i serien...


Sen några dagar senare så åker vi på semester...till samma stad o till nästan samma plats där vi var för 15 år sen då ja fick mitt livs värsta telefonsamtal att mamma hade somnat in..att vi var dit i år vara bara en ren slump men allt det andra som hände under veckan  i serien var det bara en slump eller??


Kanske det bara var ja som "såg allt"..precis som när en t.ex vill bli med barn o det går inte enligt planerna..då tycker man ALLA gå där med sina gravidmagar, barnvagnar etc...


Troligtvis så var det nog bara en slump allt som hände...det var en känslosam vecka..ja fyllde år o ingen i min familj var här o gratulerad mig samt att ja tänkte på sista gången ja "firade" min födelsedag med mamma på sjukhuset o hon hade ingen bra dag..hon hade ont o ville bara sova...sen att vi skulle åka på semester till samma plats där vi var för 15 år sedan gjorde sig oxå påmint...


Oavsett vad så kändes det lite obehagligt...nästan som om man återupplevde samma sak fast 15 år senare...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards