Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

Sugen på nåt speciellt?

Av Ellen - 3 maj 2009 10:15

När man är gravid så är det ju inte ovanligt att man bli sugen på nåt speciellt...


Vissa blir sugen på vanliga saker som t.ex salt, choklad, äpplen eller vad det nu kan vara medans man även har hört att det finns de som kan bli sugna på typ tjära, aska....ja lite mer ovanliga saker...


Ja kanske inte har nåt speciellt sug efter just DET men ja har märkt att ja tycker om saltgodis mer nu...ja tyckte om det innan...men ja kan nu mer gå o längta efter det o måste köpa då ja känner så...


Har som tur är inte detta sug var o varannan dag men med jämna mellanrum....


Har du som gravid något/några sug efter nåt speciellt....även ni som har varit gravid får gärna berätta om ni var sugen på nåt...kul att höra vad folk bli sugna på när de är med barn....


Man tror det inte förrän man är där....vilken omställning det blir psykiskt o fysiskt när man väntar barn...


Kropp o själ blir helt ur balans.....men det får den så gärna bli...:-)



 
 
Jenny

Jenny

3 maj 2009 10:31

För mig går det i perioder. Först var det ägg som jag var alldeles tokig i. Sen var det hamburgare som jag skulle kunna göra vad som helst för. Ett par veckor åt jag gurka i stora bitar varje dag (det dämpade illamåendet också).

Den genomgående tråden är i alla fall mat i alla former, men lite mer sugen på en viss ingrediens ett par veckor för att sen byta. Men godis och snacks är jag inte ett dugg sugen på (tack och lov, för jag är normalt sett en godisråtta).

Måste äta var tredje timme ungefär annars blir jag en häxa och så har det varit sen början på graviditeten:o)

http://barnlangtan.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

4 maj 2009 08:53

Åh när jag skulle ha stortjejen kunde jag äta salt godis HELA tiden.

Ha de gott!

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Gittan

Gittan

6 maj 2009 12:31

När jag var gravíd första gången 1978 (fick missfall i slutet av vecka 20) så var jag sjukt galen i tomater - kunde äta kilovis per dag:-) När jag väntade Anton var jag helt galen i Valios Bananyoughurt coh det höll i sig hela graviditeten. Däremot var jag, som Jenny, inte ett dugg sugen på godis och jag är i vanliga fall också en godisråtta. Så det har bara varit nyttiga saker jag varit sugen på:-) Kan inte förstå de som är sugna på murbruk t.ex:-)

Kram från Gittan

http://cybermorsan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - Tisdag 6 feb 14:57

Vi har ju skaffat skatter o det har verkligen inte varit nån dans på rosor (varför man nu säger så för det rosor är ju taggiga o jävliga) men hur som så har det inte varit bra..det började med att ja kastrerade katterna o då visade det sig att på den...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 16:45

Herregud...ja nu kan vi i alla fall inte säga att vi inte fick en vit jul eller vinter för den delen...men känner att det räcker nu...just nu så har vi 5 plusgrader solen har lyst och en hel del av snön har försvunnit men också gett stora vattensamli...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 15:47

Här är det sjukstuga deluxe..nja kanske inte riktigt så illa men det har varit..började med att Livia fick lite ont i huvudet o halsen i torsdagskväll..kände sig inte jättesjuk på fredag men valde att stanna hemma o det var väl tur det för POFF från ...

Av Ellen - Tisdag 16 jan 14:39

Halva januari har gått o det var över 1 månad sen som ja skrev nåt här...sa att ja skulle bli bli bättre på att skriva o det såg vi ju hur det gick med det....men å andra sidan så kan man ju inte tvinga fram nåt att skriva om, om man inte kan vill el...

Av Ellen - 9 december 2023 15:11

Endast 22 dagar kvar av 2023...även detta året har varit en speciellt år..så mycket elände som har hänt/händer i Sverige och i övriga länder...krig...dödskjutningar...bränder av olika de slag...ja det har varit så mycket neagtiva händelser så man ork...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards