Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

Är det bara ja som har en konstig släkt???

Av Ellen - 3 maj 2009 10:28

Har nämt tidigare att ja har en snäll o en elak moster...o den elaka moster håller på så man vet snart inte vad hon ska hitta på...


"morfar" vart äntligen begravd (urnsättning) i torsdags  (dog annandag jul) men eftersom min elaka moster har bråkat o ställt till det så har de inte kunnat begrava honom förrn boupptäckningen var klar o det har den nu äntligen blivit...


O till råga på allt så kom hon inte ens på urnsättningen...


Sen så har hon ringt o terroriserat min snälla moster o sagt både det ena o det andra..


Sen fick ja veta igår att hon den elaka nu hade ringt hem till pappa o sagt en massa..o att hon skulle ringa hem till mig o skälla ut mig för att ja skötte mammas grav så dåligt...


När ja hörde det ifrån pappa så kunde vi inte låta bli o skratta o skämta om det...


Vad sköta mammas grav??


Mamma har snart varit död i 3 år (7 aug) o vi skojade o sa att min elaka moster kanske inte har funnit dit än för att mammas grav har växt igen efter alla år...


Men kruxet är ju att mamma har ju ingen grav eftersom hon ligger begravd på minneslunden o det säger väl en hel del om min moster...


Svårt att sköta om en grav som inte finns....eller???


O skulle det vara så att mamma hade en grav så skulle det  väldigt

omskött..inte av mig men av pappa...o delvis mig...men nu är det ju inte så...o ja är den som besöker minneslunden mest av mina syskon...o varje gång ja åker dit så ringer ja först till pappa o frågar om han vill med....

Så hon (moster) kan inte skylla på att ja inte är där...ska ja vara ärlig så tror ja inte att hon har varit där sen mammas begravning....


Så man kan ju dra slutsatsen att min moster är helt dum i huvudet som inte gör nåt annat än o ställer till det....o tänk den dagen om hon skulle bli ensam....vem ska hon då vända sig till???


Inte till oss i alla fall..........


För när det gäller henne o allt hon har gjort (lång historia som ja inte tänker dra här men man kan säga så här att hon har både anklagat, hotat, ljugit ihop en massa lögner osv) så är inte blod tjockare än vatten....


Hon har själv satt sig där..o då får hon klara sig själv......hur illa det än kanske låter...

 
 
Truddelutt

Truddelutt

4 maj 2009 10:22

Förstår inte riktigt varför en del människor gör allt för att motarbeta alla andra *suckar*.

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Ninna

Ninna

4 maj 2009 12:43

Usch vad mostrar kan "jävlas". Jag har i hela mitt liv haft tajt kontakt med min moster. Tills mormor blev gammal och behövde flytta till vårdhem. Då blev min moster en djävul som tömde mormors konton, sålde mormors ägodelar och stal mormors bostadsrätt med falska papper. Hela familjen chockades och har vänt moster ryggen pga detta.

Nu ringer Moster till sina syskon och gnäller över att hon inte trivs i lägenheten. Hon känner sig så ensam... OCH??? Hon stal ju bostad & pengar för att hon ville bo där. Skyll dig själv moster...

Blod är INTE tjockare än vatten!!!

Kram Ninna

http://www,villblimammanu.blogspot.com

 
fia0411

fia0411

4 maj 2009 17:02

Ja, vad säger man. Släkten är värst. Tur att det brukar vara ETT svart får...
ha ha. Höll på att skratta ihjäl mig, gravvård i minneslunden?!
Mostern kanske besöker någon annan grav som hon tror är den rätta, hi hi

http://fia0411.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - Tisdag 6 feb 14:57

Vi har ju skaffat skatter o det har verkligen inte varit nån dans på rosor (varför man nu säger så för det rosor är ju taggiga o jävliga) men hur som så har det inte varit bra..det började med att ja kastrerade katterna o då visade det sig att på den...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 16:45

Herregud...ja nu kan vi i alla fall inte säga att vi inte fick en vit jul eller vinter för den delen...men känner att det räcker nu...just nu så har vi 5 plusgrader solen har lyst och en hel del av snön har försvunnit men också gett stora vattensamli...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 15:47

Här är det sjukstuga deluxe..nja kanske inte riktigt så illa men det har varit..började med att Livia fick lite ont i huvudet o halsen i torsdagskväll..kände sig inte jättesjuk på fredag men valde att stanna hemma o det var väl tur det för POFF från ...

Av Ellen - Tisdag 16 jan 14:39

Halva januari har gått o det var över 1 månad sen som ja skrev nåt här...sa att ja skulle bli bli bättre på att skriva o det såg vi ju hur det gick med det....men å andra sidan så kan man ju inte tvinga fram nåt att skriva om, om man inte kan vill el...

Av Ellen - 9 december 2023 15:11

Endast 22 dagar kvar av 2023...även detta året har varit en speciellt år..så mycket elände som har hänt/händer i Sverige och i övriga länder...krig...dödskjutningar...bränder av olika de slag...ja det har varit så mycket neagtiva händelser så man ork...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards