Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Ellen - 13 augusti 2009 17:42

Gråt inte vid min grav

Jag är inte där!


Jag finns i vindens sus

I diamantglittret på Vänerns vatten


Jag finns i skogsstigens sand

I den gyllene solens sken


Jag finns i blommorna på ängen

I trädgårdens dofter


Jag finns i stjärnorna på himlen

Och i den ljusa nattmånens sken


Jag finns i grusgången där ni går

I kantarelldoften i skogen


Jag finns i bilder och minnen

Och i möten och tankar


Jag finns på platser jag har varit

Och i morgonljusets bleka tid


Vet att jag alltid är er nära

När ni just vaknar i morgongryningen


Vet att jag kommer att följa er

Ni alla mina kära och vet att jag ser er


Så gråt inte vid min minnessten jag är inte där

Jag är himmelskt fri!

Av Ellen - 13 augusti 2009 11:36

Tyckte denna stämde in på mig själv hur det är när det gäller detta med barnfrågan...kanske det är fler där ute som oxå känner igen sig??

Av Ellen - 13 augusti 2009 10:59

Ja vad händer idag mån tro???



Håller just nu på o laga mat....vi ska ha älgkalops till lunch så ja håller på o kokar köttet...sen blir det mat o efter det så är det dags att hämta Alice på dagis...



Sen blir det nog en sväng till stan o handla....imorgon ska vi till Karlstad o träffa en kompis o hennes  2 barn...o då bestämde vi oss för att vi skulle åka o grilla så ja skulle ha med mig lite...korvbröd o dricka så skulle hon ta med resten..samt att hon bjöd på fika sen efter vi var nöjda med friluftslivet....:-)



Ikväll så ska Henrik ha studiebesök i ladugårn...o det skulle även vara tipspromenad (som ja skulle hjälpa till med o rätta) o efter det så skulle det bli mat....vet inte hur många som kommer men det var en 65-70 anmälda som skulle komma o se på våran gård o sen få gratis käk...o som tur är så är det inte ja som står för matlagningen utan det är väl nån cateringfirma....



Imorgon blir det som sagt Karlstad o sen på kvällen så ska ja med en kompis o troligtvis nån mer på drive in-bingo....minns inte när ja var på nån sån senast men det var i alla fall några år sen...så det ska bli kul o ja håller tummarna på att ja vinner en massa....det skulle inte vara fel....:-)


Av Ellen - 13 augusti 2009 10:24

Läste på Aftonbladet.se att Folkhälsoinstitutet vill införa skräckbilder på cigarettaskarna för att få oss att sluta röka...



Skulle det verkligen fungera?? skulle det få oss att sluta röka???



Ja tror inte att bilder skulle avskräcka oss...kanske en del men med tanke på hur många människor runt om i världen som röker...skulle de verkligen ge upp sitt beroende pga av en bild??



Varför ska vi behöva ha bilder o varningstexter??? folk vet väl ändå att rökning är farlig o kan leda till döden o en massa annan skit..men ändå så drar vi in denna röken o njuter av varje bloss...



Ja tillhör dem som inte röker....tack o lov...men visst så har ja tjuvrökt en massa när ja var yngre...man tyckte det var lite coolt o man kände sig lite äldre....feströkte väl lite när ja vart äldre men det var typ 1-3 cigaretter varje gång man gick ut..



Ja köpte aldrig några egna utan ja fick av kompisar..men ja slutade med det...dels så vart ja så dålig dagen efter fast det berodde ju även på spriten o de rökiga lokalerna men att ja rökte hjälpte inte till att göra det bättre...



Så ja har aldrig fastnat i ett beroende o ja hoppas verkligen att ja inte gör det....har inte fallit för kompistrycket hittills men man ska väl aldrig säga aldrig fast nu när man är äldre så är det inte kanske självaste kompistrycket som påverkar en utan umgänget...



Som ickerökare blir man ofta lämnad ensam pga att man inte röker o de andra försvinner ut eftersom det har blivit rökförbud på krogar/resturanger...vilket ja o många med mig är väldigt tacksamma för...men det kan ju göra att många faller för trycket pga det..



Men än så länge så håller ja mig ifrån det där...sen så får man inte glömma att det var pga rökning som min mamma dog....min syster skulle sluta röka då mamma vart sjuk osv men inget har hänt utan hon röker på...även min lillebror..han röker o snusar...trots att de har förlorat sin mamma pga denna rökning....



O när det gäller de som gör cigaretterna så vill ju inte de att folk ska sluta röka så det kommer säkert att komma ut nåt man kan klä på asken så man slipper se bilden...eller så börjar folk använda såna där askar som man har/hade förr då det var vanligare att man rullade själv..



Det kommer komma en massa nya askar/lådor som man kan använda istället...för en rökare kommer inte sluta röka förrän han/hon vill det själv...men visst några kommer säkert att avstå från rökning när de ser bilderna...vilket är ju jättebra..men det kommer nog inte vara så stor procent av alla världens rökare....


O sen så är det inte bara o bara att sluta röka...det är en drog som behöver en långsam nedtrappning..dock inte för alla...men för många så är det inte bara att sluta röka tvärt utan det krävs både ork, tålamod, svett, tårar o peppning o kankse t.om medicinering



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5634897.ab?service=galleryFlash


Här kan ni se lite förslag (varnar för starka bilder) på hur det kan komma att se ut i olika länder i framtiden..men det kommer troligtvis inte att ske nåt i Sverige förrän tidigast 1 jan 2011...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards