Alla inlägg den 22 september 2009

Av Ellen - 22 september 2009 17:40

Idag blir det hemmagjorda köttbullar o hemmagjort mos...

 

Känner mig duktig idag när det gäller mat o husmanskost...för till lunch idag så hade vi kokt potatis, äggsås o panerad fisk (hemmagjorda)..så ibland har man allt både tid, lust o ork.. 

Av Ellen - 22 september 2009 16:13

  

1. Anna Anka

2. Agnes-Nicole Winter

3. Maria Montazami

 

Ingen kan väl ha missat denna serie på tv3....kanske inte sett nåt program men hört ett o annat på radion om dessa tre kan nog inte ha gått förbi nån...

 

Dokumentärserien handlar om:

 

Tre svenska kvinnor som flyttat till USA för ett “liv i lyx och flärd” som programbeskrivningen lyder. De tre är Anna Anka, gift med sångaren Paul Anka, Maria Montazami  som är gift med en fastighetsmäklarmogul och så Agnes-Nicole Winter som precis skilt sig för tredje gången och som är på jakt efter ny karl.

 

Ja själv har sett lite på programmet..dock inte ett helt avsnitt..tror inte att ja skulle palla med det...de verkar vara lite väl lustiga för min smak...

 

Ta t.ex Agnes-Nicole Winter...hon är 53 år....men själv så tror hon nog att hon inte är äldre än 20...det ser man på hennes sätt...kläderna hon använder osv...

 

Varför kan inte folk acceptera att man åldras??

 

Men vem vet...vore ja en hollywoodbrud/fru så kanske ja oxå la mig på operationsbordet lite då o då för att föryngra mitt utseende...men man är ju ändå inte äldre än vad man gör sig..oavsett utseende....

Av Ellen - 22 september 2009 15:52

Igår när ja ändå var till Karlstad så passade ja på o hämta ut en Babybox....gratis.. på en valfri Babyproffsen-affär..

 

Det var väl inte en massa gratissaker men den innehöll:

 

  • Våtservetter o blöjor från Pampers
  • En blöjhink o några provpåsar
  • En napp
  • En liten neccicär o en intimtvål
  • Reklam o erbjudande av olika slag
  • Prov på amningsinlägg

Men innehållet kan variera så det ja fick är inte säkert att du får...

 

Men om du är oxå intresserad att hämta ut en sån här så går du in på:

 

http://www.babyproffsen.se/  o klicka på Babyboxen..registrera dig o skriv ut ett sk "kvitto" o sen är det bara att besöka närmaste babyproffsen-affär...

 

Detta erbjudande kan man utnyttja 3 månader före barnets födelse fram till dess att barnet är fött...





Av Ellen - 22 september 2009 15:46

Det var en telefonförsäljare som ringde förra året eller om det var året före det...o som alltid när en försäljare ringer så låter det ju så bra...

 

Spärrlinjen skulle hjälpa en om man förlorade plånboken...nycklar osv....o det låter ju bra...o det tyckte Henrik oxå när han gick med i det...

 

Så när han tänkte säga upp det förra året så gick det inte för man var tvungen o säga upp det 2-3 månader innan förfallodagen...hmm...det låter ju konstigt...

 

Så nu tänkte vi att vi skulle ta tag i detta så att vi inte behöver vara med mer i detta företag men det är lättare sagt än gjort...det ska vara skriftligt...2-3 månader innna...o då gäller det oxå att en ny faktura får inte skickas ut innan för då är det samma sak som att det fortlöper...

 

Så passa er för spärrlinjen....det är krångligt att säga upp den..o vem vet om det kommer att bli mer krångel efter uppsägningen...

Av Ellen - 22 september 2009 15:07

Glömde ju berätta att ja fick tid för kejsarsnitt tisdagen den 20 oktober...

 

2 dagar innan beräknad förlossning....läkaren trodde att det skulle gå bra med tanke på att ja gick över så länge sist...kanske hon bara sa så..ihop med att det skulle sätta igång själv så hon fick sin "vilja" igenom med en vanlig förlossning...

 

Den 19 okt ska ja dit o "skrivas in"...prata med diverse människor...som ska tala om hur det kommer att gå till osv...det skulle ta några timmar men sen fick ja åka hem...o komma tillbaka dagen efter runt 7:15 trodde hon som gav mig en tid....

 

Så längre än till den 20 oktober behöver ja inte vänta om ja nu inte ändrar mig o vill gå tiden ut o försöka den vanliga vägen....

 

Men som det känns nu så vill ja genomgå ett snitt....men inte för att det är den "enklaste vägen" utan att det for min oro att sjunka lite...

Av Ellen - 22 september 2009 14:37

Var som sagt iväg igår för att prata om kommande förlossning...hur ja känner mig...mina tankar o funderingar kring det hela..min oro att nåt ska gå fel osv...

 

Men det vart inte alls som ja hade tänkt mig...

 

Ja kom dit....gick till receptionen som det stod på pappret att ja skulle göra o anmälde mig..men hon som tog min anmälan frågade typ:

 

- O vad gör du här då??

- Öööhh ja ska prata om förlossning...

- Jaha...har du nåt papper med dig??

 

Visade upp kallelsen..

 

- Du har inget annat papper...från MVC??

- Jo det har ja...*tog upp min journal o gav den till henna...*

- Ja det var bättre ...så vi kan läsa lite..så vi vet varför du är här...

 

Lite konstigt tänkte ja...då min barnmoska sa att hon skulle skicka alla papper till dem så att de kunde jämnföra denna gången med förra osv...

 

Men ja fick sätta mig i väntrummet o vänta...o vänta....varför kommer man aldrig in vid utsatt tid???

 

Ja hade tid 14:40..men när klockan var 15 så hade ja ännu inte kommit in...men efter en stunds väntan så ropade de upp mitt namn...det var en läkare (men om hon var läkaren inom förlossningen eller inte vet ja inte) o sen så var det en ssk eller usk..

 

Varför de var två styckna vet ja inte??...de kanske trodde att ja skulle bli våldsam...

 

Men hur som helst så gick vi in i ett rum...trodde att ja skulle få sitta på ett kontor eller nåt sånt men icke sa nicke...ja fick sitta på en brits o dingla med benen i ett litet undersökningsrum..o varmt så in i helvete var det där inne...så ja vet inte vad som var rödast???

 

Min tröja eller mitt ansikte???

 

Så där satt ja o dinglade med benen...o de två satt framför mig o bara stirrade..typ...o sen kom frågan:

 

- Jaha...o hur vill du ha det då??

 

Ja började förklarar lite hur ja kände mig o så...men hon brydde sig inte...hon var inte ett dugg intresserad varför ja kände si eller så...eller varför ja hellre ville ha en kejsarsnitt än en vanlig förlossning..

 

Hon högg på allt ja sa...när ja berättad att ja hade haft missfall då sa hon:

 

- Det är det många som haft...*o skrattade lite lätt...* så det var ingen orsak..

 

O så fort ja försökte att berätta o att ja var orolig att nåt skulle hända med tanke på allt som har hänt mig under de senaste åren..ja känner mig "straffad" så brydde hon sig inte...

 

Hon bara satt där o småskrattade lite där emellan medans hon tryckte o snurra på en penna...

 

Ja vet att en vanlig förlossning är det bästa..om det inte innebär fara för mamman eller barnet osv..men eftersom ja känner som ja gör så tänkte ja att ja kanske skulle få ett annat perspektiv på det hela o kanske överväga att kanske föda vanligt..

 

Men hon bara pratade "illa" om att göra ett kejsarsnitt...att det skulle bara bli en massa ärr på ärr om ja skulle ha flera barn..vilket ja är medveten om..

 

O födde ja vanligt så skulle ja inte behöva stanna kvar utan kunde åka hem..medans ja var tvungen o ligga om ja gjorde ett snitt tillsammans med en massa andra mammor o skrikiga barn...vem säger det???

 

Ja kanske måste ligga kvar fast att ja föder normalt...

 

Sen började hon prata om att när hon skulle ha barn så hade hon tänkt:

 

-Att bara ja inte hamnar på 11:an...*för det skulle tydligen vara det värsta...*

 

Men ja skiter väl i henne o vad hon ville...ja vet hur det är o ligga på 11:an...ja o Henrik låg där när Alice föddes o vi led inte...

 

Nej, hon bara pratade emot mig...hjälpte mig inte alls...

 

Hon frågade vad ja hade för inställning inför förlossningen förra gången o då sa ja att ja var inställd på att föda vanligt men att ja till slut inte orkade mer utan att ja ville bli snittad....o då sa hon:

 

-Ja då fick du ju som du ville då...

 

- Ja men ja hade ju ingen kraft kvar...*o sen så visade det sig att ja hade inte kunnat föda normalt för Alice huvud låg lite snett men det är det ingen som har sagt nåt om tidigare...så egentligen låg ja nog där i onödan o plågades...*

 

- Nå vad vill du???

 

- Ja du....det var där ja tänkte att ni skulle hjälpa mig med svarade ja o skrattade lite nervöst...

 

- Ja, ja tycker det låter som att du bara vill ha ett snitt...*o småskrattade lite...*

 

Ja visste varken ut eller in...kände mig osäker...uttittad....höll på att dö av värmeslag...skrattade lite nervöst...o kände mig nästan lite tårögd...

 

Men till sist så sa ja:

 

- Som det känns just nu o idag så vill ja ha ett snitt....

 

- Jaha...ja då får vi väl beställa en tid för operation då...men du får ändra dig om du vill..bara att du ringer några dagar innan...

 

- Okej svarade ja..det känns ju bra att veta...att ja har två valmöjligheter....

 

Men ja känner mig fortfarande osäker..ja funderar hit o dit....väger fördelarna med nackdelarna när det gäller både vanlig förlossning o snitt...

 

Ska ta upp detta med min barnmoska på måndag för då ska ja dit...

 


 

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards