Direktlänk till inlägg 2 februari 2016

Att inte duga till ;-(

Av Ellen - 2 februari 2016 12:08

Ja har alltid sagt att ja har hellre några få nära  vänner än många ytliga…men har nu på senare tid insett att ja har inte ens det…ja vet inte när nån senast frågade mig om vi skulle hitta på nåt som kanske gå på bio, shopping eller bara ses över en fika…


Har insett att ingen vill umgås med mig…vet inte varför..kanske det beror på att alla mina vänner jobbar så när de kommer hem/är ledig så vill de bara vara hemma..men ja vet många som jobbar men ändå träffar sina vänner…eller beror det på att ja gärna stannar kvar o pratar…kanske ja tar för mycket av mina vänners tid…är det därför ingen vill umgås med mig??


Om bara fler eller åtminstonde nån ville umgås med mig så skulle även mitt behov av att få umgås med nån minska…för min kropp skriker av  behov att få umgås med nån annan än med mina barn…min själ sörjer o mitt hjärta blöder..


Blir påmind flera ggr om dagen hur ensamt mitt liv ä…ja ser folk som lägger upp bilder på olika sociala medier på dem tillsammans med sina vänner…de skriver gärna en gullig kommentar till bilden..


Kollade på min fb-sida för att se hur många kommentarer som ja fann…ja behövde inte leta länge förrän ja fann kommentarer som dessa bland mina sk  ”vänner”..dessa kommentar  fann ja hos  2 st personer o de är riktade till olika personer varje gång…


- tack goa XXX

- känner sig toppen med XXX

- bästa gänget med XXX

- känner sig glädjefylld med XXX

-myser på stan med XXX

- bästa vänner med XXX

- mys o go mat med XXX


 O ingen av dessa kommentarer  är till mig…ärligt talat så har ingen skrivit nåt sånt om mig på fb…ja är väl inte nåns bästa vän eller nån person att umgås med för den delen heller…


Ja kan erkänna att det gör ont inombord…det känns som knivhugg ibland o ibland så kommer tårarna…när man ser alla bilder på människor som har en vän/vänner  vid sin sida…så som ja också så gärna skulle vilja ha…en vän man kan ringa till…en vän som messar o frågar om man vill hitta på nåt eller bara fråga hur läget är…en vän som taggar en på fb med en gullig kommentar till..en vän som både ger o tar…


FY FAN vad ja hatar denna ensamheten….


O ja har alltid trott att ja var en rolig, trevlig o omtyckt person men har tydligen trott fel hela tiden…för om ja nu vore det så borde väl nån vilja umgås med mig eller??


MEN…


Nu är det så att en kompis till mig har brutit foten o är nu sjukskriven o sitter hemma med foten i gips (detta hände för 4 dagar sen) då minsann duger ja…fick ett sms igår om ja o Livia ville komma dit imorgon på fika/lek…o det har inte ens gått en vecka sen händelsen..


MEN…


Ja tror den enda anledningen är att hennes gubbe jobbar…o hon har ingen som kan hämta hennes son i skolan utan såg sin chans med att bjuda mig o Livia på fika efter de har slutat skolan så kan ja när ja hämtar Livia även ta med hennes son…


För hon kunde lika gärna ha bjudit dit mig på fm o vi kunde ha tölat bara hon o ja utan några barn men då hade det ju vart så att ingen kunde hämta sonen… en del inom mig sa att ja skulle skita i det för varför ska ja duga nu när ja inte gör det annars…vi umgås typ aldrig…har försökt flera ggr att vi ska ses men nej det har alltid varit nåt annat…så är det i stort sett med alla mina sk vänner så ja har liksom intalat mig själv att det är ingen ide...att ja ska skita i dem o det får vara upp till dem om de vill ses för ja har nu försökt flera ggr med mina sk vänner men ingen har tid eller om det nu är så att de inte vill umgås med mig…


Men för Livias skull så hon får leka lite så valde ja att åka dit imöra trots att ja känner mig besviken o faktiskt lite utnyttjad..att ja duger nu men inte annars…

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - Tisdag 6 feb 14:57

Vi har ju skaffat skatter o det har verkligen inte varit nån dans på rosor (varför man nu säger så för det rosor är ju taggiga o jävliga) men hur som så har det inte varit bra..det började med att ja kastrerade katterna o då visade det sig att på den...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 16:45

Herregud...ja nu kan vi i alla fall inte säga att vi inte fick en vit jul eller vinter för den delen...men känner att det räcker nu...just nu så har vi 5 plusgrader solen har lyst och en hel del av snön har försvunnit men också gett stora vattensamli...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 15:47

Här är det sjukstuga deluxe..nja kanske inte riktigt så illa men det har varit..började med att Livia fick lite ont i huvudet o halsen i torsdagskväll..kände sig inte jättesjuk på fredag men valde att stanna hemma o det var väl tur det för POFF från ...

Av Ellen - Tisdag 16 jan 14:39

Halva januari har gått o det var över 1 månad sen som ja skrev nåt här...sa att ja skulle bli bli bättre på att skriva o det såg vi ju hur det gick med det....men å andra sidan så kan man ju inte tvinga fram nåt att skriva om, om man inte kan vill el...

Av Ellen - 9 december 2023 15:11

Endast 22 dagar kvar av 2023...även detta året har varit en speciellt år..så mycket elände som har hänt/händer i Sverige och i övriga länder...krig...dödskjutningar...bränder av olika de slag...ja det har varit så mycket neagtiva händelser så man ork...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards