Alla inlägg den 5 april 2021

Av Ellen - 5 april 2021 17:15

Har haft nån sorts sveda/obehag i halsen (gommen) i över 6 månader nu...tog blodprover för att se om ja kanske hade B12 brist eller så men alla proverna visade inget konstigt...kanske lite lågt blodvärde...så doktorn misstänkte att det kanske var det som spökade (trodde inte man kunde få "ont i gommen" pga järnbrist men men ja är ingen doktor) men hur som så har ja ätit järntabletter i 6 v nu men tyvärr så är problemen fortfarande kvar..


Så ja ringde förra veckan (vilket ja skulle göra för att boka in en ny tid) men tänkte att ja ville komma dit så kunde doktorn kolla mig i halsen utifall att man kanske kan se nåt för hittills så har ja bara fått haft telefonkontakt..


Men då fanns den första lediga tiden inte förrän den 14 maj så ja fick ta en telefontid istället för o kunna diskutera hur vi ska gå tillväga så imorgon ska han ringa mig så får vi väl se vad eller om han har nån ide på vad vi ska göra...


För det är jobbigt när det inte känns som det ska i halsen o att man inte kan äta o dricka som man vill utan att man ska behöva känna av denna brännande känslan...

Av Ellen - 5 april 2021 16:54

Nu har både pappa o mina svärföräldrar fått dos 1 av vaccinet..snart kommer mina svärföräldrar även få sin andra dos medans pappa får vänta till slutet på maj men hur som så känns det som en liten ljusning..

 

Sen får vi se när de väl släpper på för allmänheten utanför riskzonen o hur de kommer att gå tillväga om det blir även där i åldersordning...


Men vi väntar tålmodigt på våran tur..har vi tur så kanske vi i alla fall hinner o få första dosen innan slutet på juni...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards