Direktlänk till inlägg 15 september 2009

MVC

Av Ellen - 15 september 2009 15:33

Idag så har ja varit o tagit prover....lyssnat på bebisens hjärta...mätt magen osv...Alice var oxå med men hon tycker det mestadels är tråkigt men hon förstår ju inte riktigt innebörden av allt detta...hon vet ju bara att det tids nog ska komma en bebis... 

 

Hon fick följa med idag...dels för att hon inte går på dagis på tisdagar o sen så skulle hon klippa sig före mvc så man fick ta två flugor i en smäll...

 

O innan vi gick till mvc så var vi på kondis o fikade...

 

Men hur som helst så var alla proven bra förutom att järnintaget måste ökas så nu ska ja ta 1-2 tabletter per dag...innan räckte det med varannan dag...men att det hade sjunkit kunde oxå bero på att ja tog järntablettet tillsammans med frukosten o det skulle man inte göra...

 

Man skulle inte ta den tillsammans med mjölk, yoghurt etc....men det var det ingen som har sagt nåt om till mig så det kan ju vara därför som värdena var låga idag....

 

Men som sagt...annars så var allt annat bra o det är ju bra det..så på måndag ska ja till specalistmödravården o prata om förlossningssätt m.m....så får vi se om ja väljer att föda den  normala vägen eller om det blir kejsarsnitt...

 

O ja väljer inte kejsarsnitt för att det är den "lättaste vägen" för det är det inte utan det är för att ja har vissa tankar o funderingar m.m som gör att ja känner mig osäker...men det är det som vi ska prata om då...

 
 
Ninna

Ninna

18 september 2009 23:30

Hur känns det inför dagen D??? Fick du klarhet i dina tankar och undringar från SMVC?

Vill önska dig en skön helg!

Kram Ninna

http://www.villblimammanu.blogspot.com

 
Gittan

Gittan

20 september 2009 03:15

Hej Ellen!
Tack för grattishälsningen!
Skulle varit inne hos dig och tackat tidigare men har två datorer som båda strular men inom en mycket snar framtid så ska jag få köpa en betydligt bättre dator av en av mina syrror och då ska förhoppningsvis allt datorstrul vara historia.

Var inne hos Jenny för en stund sedan och läste hennes blogg. Inte klokt vad fort det har gått både för dig och henne - inte länge sedan som jag började följa era bloggar då ni båda väntade på ett positivt graviditetstest och nu ska ni båda snart inom en mycket snar framtid få varsin liten mycket efterlängtad bebbe. Din och Jennys blogg hör till mina absoluta favoritbloggar. Ni skriver båda med en så härlig humoristisk ton blandat med både glädje och sorg. Är så himla glad för er bådas skull - vet ju så innerligt väl vad det innebär att vilja bli med barn och så äntligen lyckas. Jag kan knappt fatta än i dag att jag faktiskt är mamma och då är ju Anton faktiskt hela 10 år!!! Han är det dyrbaraste jag har - mitt alldeles egna underverk och jag älskar honom av hela mitt hjärta.

Nä nu måste jag nog ta och tänka på att sova lite grand för nu börjar John Blund kasta grus i ögonen på mig:-)

Stor kram från Gittan

http://cybermorsan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - Tisdag 6 feb 14:57

Vi har ju skaffat skatter o det har verkligen inte varit nån dans på rosor (varför man nu säger så för det rosor är ju taggiga o jävliga) men hur som så har det inte varit bra..det började med att ja kastrerade katterna o då visade det sig att på den...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 16:45

Herregud...ja nu kan vi i alla fall inte säga att vi inte fick en vit jul eller vinter för den delen...men känner att det räcker nu...just nu så har vi 5 plusgrader solen har lyst och en hel del av snön har försvunnit men också gett stora vattensamli...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 15:47

Här är det sjukstuga deluxe..nja kanske inte riktigt så illa men det har varit..började med att Livia fick lite ont i huvudet o halsen i torsdagskväll..kände sig inte jättesjuk på fredag men valde att stanna hemma o det var väl tur det för POFF från ...

Av Ellen - Tisdag 16 jan 14:39

Halva januari har gått o det var över 1 månad sen som ja skrev nåt här...sa att ja skulle bli bli bättre på att skriva o det såg vi ju hur det gick med det....men å andra sidan så kan man ju inte tvinga fram nåt att skriva om, om man inte kan vill el...

Av Ellen - 9 december 2023 15:11

Endast 22 dagar kvar av 2023...även detta året har varit en speciellt år..så mycket elände som har hänt/händer i Sverige och i övriga länder...krig...dödskjutningar...bränder av olika de slag...ja det har varit så mycket neagtiva händelser så man ork...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards