Alla inlägg den 31 oktober 2009

Av Ellen - 31 oktober 2009 16:29

  

Av Ellen - 31 oktober 2009 15:59

Efter lååååång väntan så fick vi äntligen komma dit...

 

O gissa om ja vart glad när de frågade om ja ville ha nåt att äta o dricka...så ja fick både saft o vatten...o till mat så fick ja en kycklingpaj a la Findus...vanligtvis så tycker ja inte de där pajerna är så goda...men detta var nog det godaste ja hade ätit på länge....

 

Fast det berodde nog på att ja inte hade ätit på såååå många timmar....

 

Sen ville ja "hoppa" in i duschen så ja larmade om att nu vill ja duscha men då kom det en tvär kärring...

 

- Ja du får allt vänta...du har ju en massa dropp kvar...

 

- Ja men ja har ju redan "druckit ur" en svarade ja..

 

- Ja du får allt vänta sen bör du ju äta o dricka lite innan...

 

- Det har ja redan gjort..

 

- Jaha men du får vänta på droppet ett tag till..

 

- Jaha....

 

Så ja väntade....o väntade....o väntade.....tills droppåsen var slut.....då larmade ja...tvär kärringen kom även denna gång...

 

- Nu är droppet slut..kan ja få gå o duscha nu då??

 

- Ja det får du väl sa hon med en sur ton...ja ska hämta handduk o sånt till dig...

 

- Ja det var snällt...

 

Kom tillbaka med handduk o nya sexiga nättrosor...nästan kastade åt mig..

 

-Behöver du hjälpa att duscha sa hon med tvär ton???

 

- Nej det behöver ja inte men bara ja får veta vart det är...

 

Så hon visade mig till toan o där fick ja klarar mig bäst fan ja ville....men det gick hur bra som helst...

 

Hon t.om lät tvär när ja sa att ja inte ville ha några nya sjukhuskläder utan att ja ville sätta på mig mina egna..det verkade inte så populärt att ja var så pigg med tanke på vad ja hade gått igenom....

 

Men man blir allt en helt annan människa när man får på sig sina egna kläder....o duscha....

 

Timmarna gick....på kvällen skulle min syster komma förbi....men med tanke på svininfluensan så fick man bara ha besök av en anhörig åt gång....men vad ja tycker så räknas inte pappan som en anhörig men i detta sammanhang så gjorde det...medans ja tycker att pappan är en självklarhet om man nu har en....

 

Så då skulle Henrik åka o äta medans min syster kom på besök för då var det ju bara en besökare...men precis när min syster kom o Henrik skulle gå så kom det en annan tant o talade om att man ABSOLUT INTE fick ta emot besök...

 

Nähä svarde vi o försökte få en förklarning till varför det stod som det stod....det vore ju bättre om det stod total besöksförbud men det gjorde det inte..så min syster fick åka hem....o Henrik åkte o åt mat...

 

Sen på kvällen så fick ja en sån fruktansvärt migrän....det var hemskt....ja var tvungen o blunda hårt o hålla i huvudet...samt att ja såg stjärnor....men så fort ja la mig så vart det bättre..

 

Så ja gick iväg o skulle be om värktabletter...då var det surkärringen igen...

 

- Jaha du kommer nu ja....(hade tackat nej tidigare åt värktabletter för ja tyckte inte ja behövde just då men nu ville ja ha till huvudet....)

 

- Ja ja känner att ja behöver...

 

- Ja du kanske skulle ta o lägga dig ner istället för att vara uppe o springa...(sa inte riktigt så men om man hörde på tonfallet så var det typ så....)

 

- Ja det behöver ja nog inte..så mycket är det inte...

 

- Ja du får tänka på att det är ju ingen liten operation du har gjort precis...

 

Nej det vet ja väl...kärringjävel...ge mig tabletterna så ordnar det sig nog....(sa dock inte detta men tänkte typ)

 

Fick tabletterna o gick sen till mitt rum....där Henrik o Livia befann sig...

 

Sen kom det in en annan knepig kärring som tyckte att Henrik hade väl inget där att göra när ja var så pigg...o sen typ hånskrattade hon....

 

Men kvällen närmade sitt slut...tyvärr fick inte Henrik sova över för de hade bara 2 platser kvar ifall det skulle komma in nån under natten...men han åkte hem till ett par kompisar o sov där istället...så slapp han åka så långt...

 

Ja o Livia vart ensamma....men när klockan var halv 1 så fick ja larma o be dem ta henne så ja fick sova...min huvudvärk pulserade o Livia var inte alls nöjd....men de tog med henne o ja hämtade henne vid sju på morgonen efter....o ja fick heller ingen rumskamrat under natten....

 

Återkommer med fortsättningen....

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards