Direktlänk till inlägg 7 december 2009

Sårad

Av Ellen - 7 december 2009 00:23

Borde sova men ja kan inte...inte än men kanske snart...

 

Måste rensa mina tankar....lägger ja mig ner så grubblar ja bara o ju mer ja grubblar desto svårare får ja att somna...

 

Ikväll så vart ja o Henrik ovänner...eller han sa nåt som sårade mig...tänker inte gå in på vad det var men det sårade mig...men vi pratade om det senare o det fick mig att gråta...

 

Henrik sa att han hade dåligt samvete för det han hade sagt...

 

Men varför sa han som han sa??...för att sen säga att han inte menade det...det fanns egentligen ingen anledning till att han sa som han sa....

 

Ja hade inte sagt nåt om vi var ovänner innan o det bara kom...det är ju inte ovanligt att man kanske säger nåt då som man inte menar..

 

Men nu var det inte så....

 

Henrik sa att han inte menade det han sa....han förstod heller inte varför han sa så som han sa....

 

Men han kanske har rätt...det kanske är så det är...mitt liv är inte som ja skulle vilja det vore...

 

Mitt liv är inte som i sagorna..så levde de lyckliga i alla sina dar...

 

Mitt liv är inte fullt av glädje o lycka...

 

Ja är inte den ja skulle vilja vara...någonstans har ja tappat mitt "jag"...

 

Ja vill inte känna mig ensam o övergiven....

 

Ja vill inte känna sorg, saknad o meningslös...

 

Ja är inte den där glada, snälla, roliga mamman...utan ja är mer som den "elaka styvmamman i Askungen"..så känner ja mig i alla fall...

 

Alice tycker att ja är arg...gnällig....tjatig...osv.....men så kanske de flesta barn upplever sina föräldrar...men ja tror ändå att hon har rätt...

 

Ja är inte den mamma som ja skulle vilja vara...när Alice säger hur hon upplever mig så känns det i inombords...det gör ont i hjärtat att höra att hon tycker så som hon gör...

 

Men ja vet inte hur ja ska hitta mig själv....hur ja ska hitta ut ur denna svarta onda cirkeln...

 

Ända sen mamma vart sjuk 2005 så har mycket gått rent sagt åt helvetet..men ja måste väl ha gjort nåt ont här i livet som ja nu får sota för....

 

Ja vet inte om det är ja som har tröttnat på "livet" eller om det är "livet" som har tröttnat på mig???

 

Ja tycker inte att ja kräver så mycket av livet...med det ja "kräver" kanske är mer mirakeln...

 

Ja önskar att mamma levde (vet att den önskan inte går att uppfylla)...

 

Ja önskar att mina syskon, ja o pappa fick kontakt igen...

 

Ja önskar att ja var en glad, snäll, trevlig, rolig osv mamma...

 

Ja önskar att Henrik o ja fick mer tid för varandra....att vi inte tog varandra för givet utan vi stannade upp o tog vara på det vi har innan vi mister det....för det känns som om ja o Henrik  sakta glider ifrån varandra...

 

Kanske det vore bra om vi tog en paus ifrån varandra?? så vi kunde hitta tillbaka till det vi en gång hade för varandra...TID.......

 

Kärleken finns där...det gör den...men det är inte allt...ett förhållande kräver mer än så för att överleva...för att hålla den sk lågan brinnande så krävs det att man tar sig tid för varandra o inte tar varandra för givet...för när man minst anar så slocknar ljuset o man kan inte tända den åter...

 

Ja älskar dig Henrik av hela mitt hjärta...vill leva med dig tills döden skiljer oss åt men ja kan inte leva så som det är just nu....

 

Nåt måste ske men ja vet inte vad....men ja måste få känna mig önskvärd...

känna mig älskad...känna mig behövd...känna att mitt liv har en mening...att JA har en mening med mitt liv....

 

Ja vill inte lämna jordlivet...så det är inte det så ja menar...men ja kanske måste lämna det liv ja lever för att hitta det ja söker....

 

Men imorgon mår ja garanterat mycket bättre men detta är vad ja känner just nu....det är nu ja är i behov att få skriva av mig...men trots att ja mår bättre imorgon så finns bekymmerna kvar...som ja måste ta itu med innan det är försent....


  

 
 
Brizen

Brizen

7 december 2009 01:22

Motgångar, vemod med inslag av hopp.. ljuset på stigen. Du kommer fixa detta!

Lycka till..

Allt gott/B

http://brizen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ellen svarar

7 december 2009 01:25

Ja hoppas verkligen det....men frågan är hur länge ska ja vänta innan det vänder???

När kommer ljuset från andra sidan att lysa upp min väg o leda mig åt rätt håll??

När???

För just nu verkar ja bara irra omkring....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - Tisdag 6 feb 14:57

Vi har ju skaffat skatter o det har verkligen inte varit nån dans på rosor (varför man nu säger så för det rosor är ju taggiga o jävliga) men hur som så har det inte varit bra..det började med att ja kastrerade katterna o då visade det sig att på den...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 16:45

Herregud...ja nu kan vi i alla fall inte säga att vi inte fick en vit jul eller vinter för den delen...men känner att det räcker nu...just nu så har vi 5 plusgrader solen har lyst och en hel del av snön har försvunnit men också gett stora vattensamli...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 15:47

Här är det sjukstuga deluxe..nja kanske inte riktigt så illa men det har varit..började med att Livia fick lite ont i huvudet o halsen i torsdagskväll..kände sig inte jättesjuk på fredag men valde att stanna hemma o det var väl tur det för POFF från ...

Av Ellen - Tisdag 16 jan 14:39

Halva januari har gått o det var över 1 månad sen som ja skrev nåt här...sa att ja skulle bli bli bättre på att skriva o det såg vi ju hur det gick med det....men å andra sidan så kan man ju inte tvinga fram nåt att skriva om, om man inte kan vill el...

Av Ellen - 9 december 2023 15:11

Endast 22 dagar kvar av 2023...även detta året har varit en speciellt år..så mycket elände som har hänt/händer i Sverige och i övriga länder...krig...dödskjutningar...bränder av olika de slag...ja det har varit så mycket neagtiva händelser så man ork...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards