Alla inlägg den 7 april 2009

Av Ellen - 7 april 2009 23:10

Borde sova men ja kan inte...tårarna rinner nerför mina kinder...de vill inte sluta rinna....försökte sova men just nu så är ja så arg, ledsen så det går bara inte...


Pratade med pappa idag..ja är den enda som pappa pratar med..men det gör så ont inom mig när ja får höra det ena o det andra..ja är glad att pappa pratar med mig...han säger själv att ja är den enda han har... men det sårar mig så mycket o höra att han är ledsen o olycklig..


Har nämt det förr men det blir inget bättre...men det gäller mina syskon...har 3 st o ingen bryr sig om pappa...inte ett jävlaste dugg..

man kan undra om han ens exicterar i deras ögon...


Min storebror vet ja inte när han hörde av sig till pappa...ändå så bor han 5 minuters bilväg ifrån honom..


Min syster ringer inte eller besöker honom inte...om hon inte måste..

hon bor oxå ca 5 minuters bilväg ifrån pappa..


Min lillebror..den enda som bor hemma fast aldrig är hemma o när han väl är det så bara skriker, skäller o gapar han på pappa..blir arg för minsta lilla...slår i dörrar o så..


Skolan missköter han så det verkar som att han måste "hoppa" av för han har alldeles för mycket frånvaro..o det innebär att han inte kommer att få några pengar..o den som kommer bli lidande är min pappa...det är han som kommer att få ta den stora smällen..


Min bror kommer att bli ännu värre mot pappa än vad han redan är...


Sen fick ja även veta att i stort sett varje gång som pappa träffar syrrans gubbe så pratar han illa om mamma..säger elaka saker...vilket han inte skulle ha vågat om mamma hade levt..


Man pratar inte illa om de döda...oavsett om man gillar dem eller inte eller tycker si eller så.....men fattar han inte hur mycket han sårar pappa??


Pappa måste verkligen kämpa emot för att inte bli ledsen..men ja vet inte...kanske han gråter när han kommer hem o ingen ser...men ja vet i alla fall att han gråter inombords när han får höra elaka saker om mamma..


Hur kan man bli så kall o elak?..vad har min pappa gjort för fel eftersom han måste lida??


Ja vet inte vad ja ska ta mig till...hur ska ja kunna hjälpa min pappa??

om han vore här nu så skulle ja krama om honom hårt o säga att ja älskar honom..


Varför gör de som de gör??..är detta tacken för allt pappa har gjort för er?..han verkar vara som luft i era ögon...inte värd nåt...


Har lust o skrika..krossa nåt..få ut min ilska...önskar ja hade ett trollspö så ja kunde trolla allt bra...kommer det någonsin bli bra igen eller måste det hända nåt tragiskt innan det vänder?..om det någonsin kommer att göra det??


Ja är rädd för pappas liv...min pappa är inte frisk så det kunde nog lätt hända honom nåt...är så rädd att nåt ska hända honom....att han ska få t.ex hjärtinfarkt eller nåt sånt o dö...men det är kanske det de andra vill??


Att pappa ska dö..o har de tur så kanske det finns lite pengar att ärva... hellre lite pengar än ett liv..


Kanske ja låter hård men ibland så verkar det så..min syrras gubbe tog faktiskt upp det när mamma hade dött...att det var ju synd att inte min syster fick ut sin arvsrätt o hon skulle ha fått si o så mycket pengar..men eftersom pappa sitter i orubbat bo så fick min syster inget...


Hon får inget så länge pappa lever om det då finns nåt att få...men hur i HELVETE kan man ens tänka så??..


Pengar är väl inget...ja hade levt fattigt om det fick min mamma tillbaka....inte miljoners miljoners i världen är mer värd än men min mamma..


Vad ska ja ta mig till?? hur ska ja kunna hjälpa min pappa...ja lovade mamma att ja skulle ta hand om pappa men hur???


Ja tror inte ja kan det...ja försöker men det räcker inte....


JÄVLA LIV....varför kan man inte få leva som i sagorna?? o så levde de lyckliga i alla sina dar.....


Lyckliga??? vad är det?..det nåt som ja knappt känner till längre...nu finns det bara sorg, ensamhet, oro, ilska, tårar , olycka osv...


Det är som om man skulle vara i en djup grop...hur man än försöker klättar sig upp så går det inte..snart så händer det väl nåt som gör att gropen täcks igen o livet slocknar...


Men när, var eller hur vet man inte...............





Av Ellen - 7 april 2009 11:21

Allt var bra igår...alla värdena o allt som hon tog...o sen fick ja några papper som ja skulle svara på några frågor samt att ja fick lite papper med mig hem o som ja skulle läsa igenom..


Så nu ska ja bara vänta på att få en tid för ultraljud...vill att det ska gå fort...


När det gäller min mage o hur den växer så har det blivit en liten skillnad...nu är inte ja trådsmal ifrån början så det syns inte riktigt än men ja känner av det då mina byxor har blivit trängre...


Längtar tills vi berätta för våra nära o kära...o till ultraljudet förstås..

Men det blir ju inte förrän om en 5-6 veckor ungefär..


Nu måste ja göra mig o Alice klara..men vi ses igen...


Kram o ha en bra dag..

Av Ellen - 7 april 2009 11:19

Alldeles snart så ska ja o Alice åka hem till en granne o grilla...vi ska grilla lite korv i skogen..samtidigt som hennes tös o min kan leka av sig lite..


De är lika gamla o går på samma dagis och sen så är det uppvuxna med varandra...känner att det svider lite i magen så det ska bli gott med mat...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards