Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Ellen - 15 maj 2010 17:51

 

  

 

Kram o på återseende...

Av Ellen - 15 maj 2010 17:41

Som det ser ut nu så ska det komma 16-20 st imöra på mitt kryddparty men sen så är det alltid nån som drar sig ur eller glömmer bort så vi får väl se...har i alla fall dukat åt 20 sen får vi se....

 

Det ska bli kul i alla fall...

 

Har bakat så ja har nåt att bjuda på efteråt...det vart faringlaserad äppelkaka o kladdkaka med vit choklad...

 

Sen stannar S, N o L kvar så vi kan umgås lite..ja har gjort en smörgåstårta som ja ska bjuda på...

Av Ellen - 15 maj 2010 17:38

Ikväll så ska vi grilla....fläskytterfilé o kalkonfilé..till det ska vi ha potatisgratäng o sallad....

 

Det smakar ju så gott med grillat o vi får passa på nu när det är uppehåll annars så hade det ju regnat till o från hela dagarna i flera dagar...

 

  

Vi får hoppas att vårat kött inte blir som på bilden...  

Av Ellen - 15 maj 2010 17:34

Vi var inte bara till minneslunden igår utan vi var ute på shopping....dessa affärer besökte vi:

 

  • Willys
  • Lidl
  • Mc Donalds
  • 2 second hand affärer
  • Bolaget
  • Ica Maxi

Avslutade dagen med att fika hemma hos pappa...

Av Ellen - 15 maj 2010 17:22

Igår skulle min älskade mamma fyllt 58 år om hon hade levt...men tyvärr så hade "Han däruppe" andra planer för henne....

 

Pappa, ja o barnen var dit igår...vi hade med oss en bukett med gula rosor som vi satte på ungefär samma ställe som alltid...vi har en plats där "mamma" finns...

 

Men det är jobbigt att gå dit..trots att det snart har gått 4 år så känns det som det var alldeles nyss...saknade finns där för evigt..o vid vissa tillfällen så blir man mer påmind...

 

Önskar bara att det vore annolunda...men livet kan man inte bestämma över....man kan välja vissa vägar..göra olika val..men oavsett så har man bara livet till låns...man vet aldrig när det tar slut....

 

Såg denna fina vers i tidningen idag bland dödsannonserna o det är så det är...så är det i alla fall för mig när det gäller mamma...

 

 

 

"Du lever inom mig och jag ser dig när jag blundar....."

 

  

 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards