Alla inlägg den 29 maj 2011

Av Ellen - 29 maj 2011 20:34

Så har denna dag varit likadan som många andra dagar...


Ja har bakat på mörasidan så vi hade nån tårta efter maten...ja har tvättat en maskin o hängt den...bakat matbröd...nattat barnen...fixat kvällsmat (det fick bli nybakat) plockat i o ur diskmaskinen...


Så som sagt...trots att det är mors dag så har man sysslor som ska göras...

men dagen i sig har varit en trevlig dag...

Av Ellen - 29 maj 2011 16:38

MATBRÖD....ja vi får se om ja lyckas..


Brödet heter enkla frukostbullar men vi får väl se om det är så enkelt som det låter...

Av Ellen - 29 maj 2011 16:00

Nu har vi firat mors dag med både presenter, frukt o köttbricka, potatis-gratäng o hemma gjord Budapesttårta...


Kära svärmor stod för maten o vi för tårtan...o den var lika uppskattad idag som iförrgår då ja provbakade den...med andra ors så sopade de rent på fatet... o då måste det ju innebära att ja fick MVG på tårtan   


I present utav mina barn så fick ja detta:


En slickepott som ja ville ha.....o ja har redan provat den o det var väldigt bra...eller rättare sagt så fungerade den bra...



Fick även presentkort till en butik där man kan köpa smink, parfym o såna saker...så nu får det nog bli en ny doft...kanske DKNY...



O i det sista paketet så fick ja en prenumeration på tidningen "Hembakat" men ja vet inte om ja fick 3 nr (halvår) eller 6 nr (helår)...det framgick inte...


Ja är så nöjd med mina presenter...tack mina goa älskade små barn  ....trots att ja tjatar o skäller så älskar ja er   mer än livet själv...


      Älskar er.....      

Av Ellen - 29 maj 2011 11:30

Gammal som ung....nybliven mamma eller som flerbarnsmamma...


Småbarnsmamma, tonårsmamma eller pensionärsmamma....oavsett vilken ålder ditt barn har eller hur många barn du har så är det du som är din son eller dotters MAMMA....för alltid...

 

Så till alla barn..gammal som ung...säg de tre orden som ni kanske aldrig annars säger...."Jag älskar dig"...

 

Ord värmer mer än presenter....detta är ett perfekt tillfälle för att säga: 

 

"Mamma...ja älskar dig!


Önskar att min mamma levde så att ja kunde ha åkt dit idag med blommor o paket o firat denna dag...visat hur mycket mamma betyder för mig...


Trots att du inte finns bland oss så lever du vidare i våra   ...o en dag som denna så finns du närmare mig än vanligt...


      Älskar dig mamma      


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards