Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Ellen - 6 januari 2012 17:27

Idag har vi haft besök ifrån K-d..det var S o N som var här o deras barn (inte ett par utan 2 kompisar till mig)...det är så roligt att ses...vi strir, äter, fikar, strir o fikar o strir lite till...myser o umgås så möe vi bara kan...när vi ses så brukar vi umgås i flera timmar men det blir ju så eftersom vi inte ses så ofta...


Men snart får ja träffa S igen...hon ska nämligen ha bebis om ca 2,5 vecka...denna gången kunde de inte ta reda på vilket kön de väntar så denna gången är det mer spännande även för en annan...


Tycker det förstör spänningen när man redan vet..förra gången så fick de en pojke så det skulle vara roligt om de fick en tjej nu men det spelar ju ingen roll huvudsaken att allt är som det ska vara...

Av Ellen - 6 januari 2012 17:20

Ja har kommit till den punkten då livet känns enformigt, tråkigt, färglöst, hopplöst etc....


Ja vill ha förändringar men ja vet varken hur ja ska finna dem...få motivation...ork...kämparanda o en MASSA jävlarannamma...


Egentligen så har ja många drömmar/mål som ja skulle vilja uppnå...men frågan är bara var, när o hur??


O att uppnå det ja vill uppnå hänger ju egentligen bara på mig själv....hur mycket ja själv vill kämpa för det...men om man inte finner den där inre styrkan på egen hand vart ska man då leta??


Men ja hoppas i alla fall att ja i slutet på detta året kan blicka tillbaka...dra ett streck över några av mina mål o känna att detta gjorde ja bra...detta förändrade mitt liv...


Men vägen dit är lååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå
ååååååååååååååååång men som sagt "Rom byggdes inte på en dag"...

Av Ellen - 6 januari 2012 16:52

Dessa orden är nåt vi använder oss ofta av...tänk om ja hade gjort si eller så....tänk om h*n inte hade dött....tänk om det var fred på jorden...tänk om h*n blir arg etc etc...


Orden "tänk om" använder vi flera ggr i veckan kanske t.om flera ggr om dagen utan att ens tänka på det...


Detta är några av mina tänk om:


Tänk om ja vore x antal kilo lättare då skulle min klädstil/garderob se annolunda ut...


Tänk om ja hade en inkomst då skulle ja ha råd att handla mer...


Tänk om ja hade ett jobb då skulle ja inte känna mig så ensam många ggr...


Tänk om ja hade ett jobb då skulle ja slippa Af...


Tänk om ja inte vore så osäker/omotiverad alla ggr för då skulle ja uppnå mer av mina mål/drömmar här i livet...


Tänk om ja skulle sätta mig i skolbänken igen...


Ja man kan som sagt hålla på hur länge som helst med detta "tänk om"..det är på både gott o ont..






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards