Alla inlägg den 17 december 2012

Av Ellen - 17 december 2012 22:36

om en vecka så börjar julafton lida mot sitt slut...ofattbart att är snart jul..o om 2 veckor så har 2012 gått över till 2013...


Imorgon så ska ja åka hem till pappa o hjälpa honom att städa o plocka fram julen...åker direkt efter ja har lämnat Livia på dagis...så mycket enklare att städa o pynt utan barn som pustar o stånkar för att det är tråkigt..


Hade verkligen ingen lust idag men ja har städat klart nästan hela nedervåningen...har köket kvar....men det tänkte ja ta imöra innan ja åker....sen får Henrik ta övervåningen...så han i alla fall får göra nåt inför julen...


Han är inte så involverad inför julen o all dess förberedelser men lite kan han dock göra....som att städa övervåningen...han har varit till skogen o huggit en gran o sen kommer han även få vara med när granen ska i foten..ev även klä den...


Medans ja har även en massa andra sysslor..men ja tänkte passa på nu på onsdag o fredag då bägge barnen är borta..enklare att plocka...idag gick det sisådär...ja plockade bort men lika fan var grejerna tillbaka på golvet...

Av Ellen - 17 december 2012 15:00

Man väljer inte sina föräldrar...o inte släkten heller...likaså när man träffar en partner så får man hans/hennes släkt med på köpet oavsett om man vill eller inte...

Ja har inte en jättestor släkt men den är inte så liten heller...ärligt talat så vet ja inte hur stor släkt ja har egentligen för det är knappt nån ja umgås med o sen så finns det alltid nån utanför så man inte har nån vetskap om..


Så här ser min släkt ut:


Mamma: 1 (som fick lämna oss alldeles för tidigt)


Pappa: 1


Syskon: 3


Mormor: 1 (lever tyvärr inte längre)


Morfar: 1+1 (min morfar som ja anser som min morfar är/var inte min riktiga morfar  men sen kom min riktiga morfar in i bilden men för mig var han bara en person med ett namn...inte min morfar..tyvärr så lever ingen av dem..


Farmor:1


Farfar: 1 (träffade honom bara 1 gång innan han dog)


Moster: 2 + 2 ( 2 som ja är uppvuxna med men sen så finns det 2 till som ja bara känner till att de finns..1 av dem träffade ja för första gången på mormors begravning...i år...eller var det förra året?? ja det var nyligen i alla fall..


Faster: 1


Farbror: 2 (bara 1 av dem är i livet)


Kusiner på pappas sida:  så har ja ja 9 kusiner men en av dem har ja aldrig träffat..


Kusiner på mammas sida: så har ja 1 som ja känner sen så har de 2 sk " mostrarna" som ja inte känner barn men hur många vet ja inte...1 vet ja om....för henne har ja träffat 1 gång för typ 100 år sen...


Tremänningar: ja det har ja väl..men det är ingen som ja kan säga på rak arm som ja vet om...så med andra ord så känner ja inte till några tremänningar om ja skulle räkna upp nån...


Ja detta var väl i stort sett min släkt...o ja umgås knappt med nån av dem ja har nämt här...men i helgas så träffade ja faktisk några av dem....min farmor fyllde 85 år så vi var dit o grattade henne..


Då fick ja träffa 3 av mina kusiner samt 3 kusinbarn (alltså tremänningar till mina barn)...2 av dem har ja inte sett på 5 år (när farmor fyllde 80) så vi är inte så tajta i min släkt..


Men visst önskade man ibland att man hade en tajtare relation till sin släkt men det har ju alltid varit så här så en vet ju inte nåt annat....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards