Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Ellen - 12 mars 2012 20:43

Idag är det 22 år sen som min lillebror såg dagens ljus för första gången...


Ja ringde till honom imorse o sjöng så fint så...eller nja det var väl kanske inte så fint men det är ju tanken som räknas...


Igår var vi hem till pappa o firade min lillebror med mat,tårta o en massa annat gött...tänk vad åren går fort...han har redan fyllt 22 år...minns det som igår när vi (ja o min syster) vart väckta mitt i natten för att vi skulle bege oss till BB...(vi hade ingen barnvakt som kunde se efter oss så vi fick följa med...var inte med på själva förlossningen utan det var en ssk som tog hand om oss...


Sen minns ja att vi skulle få träffa honom...han låg då i kuvös..på den tiden fick de göra det efter kejsarsnitt för de kom så "plötsligt" till världen...o egentligen fick inte barn vara med där men de gjorde ett undantag för mig o min syster....


Vi fick t.om stoppa in handen i ett av hålen på kuvösen o klappa honom...så liten, så underbar...detta var den lyckligaste dagen i mitt liv...han blev mitt allt...är det fortfarande men idag så är han inte lika skör o utlämnad som då..


 


Grattis älskade lillebror på din dag...älskar dig  ...

Av Ellen - 12 mars 2012 20:30

Ja ja vet inte om det är det eller inte...


Livia spydde nu i eftermiddag...hon spydde upp allt hon hade ätit (fast hon hade ju relativt nyss ätit så det var ju inte så konstigt att allt kom upp)..o ja har även bytt 2 blöjor med rinnande avföring..den ena var det inte möe i men den andra var desto MER..fast sen så har hon en känslig mage överlag så hennes avföring har aldrig varit fast...fast den är inte rinnande...


Fast hon har ätit en bulle, en banan, en smörgås o en riskaka efter det.. hon har lekt o busat som vanligt..

kastat boll, byggt med lego, lekt kurragömma osv


Så min fråga är: är det magsjuka eller inte?? kan man vara så pigg o matfrisk fast man är sjuk??


Ja vi får väl se hur natten förlöper men ja håller tummar o tår att detta inte var nåt utan det har helt enkelt blivit för mycket av det goda under helgen...det har varit pizza, godis, fika av olika de slag...


Kan i alla fall hoppas för ja vill verkligen inte ha magsjuka....varken nu eller nån annan gång...



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards