Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Ellen - 4 mars 2013 14:50

Tack o lov....men idag så mår Alice mycket bättre...hon har fortfarande ont i nacken men nu orkar hon vrida huvudet åt den "onda" hållet....o det är ju jättebra...


Hon har varit hemma idag från skolan men imorgon kan hon nog gå iväg...vi får se hur resten av dagen blir..

kvällen o natten likaså..

Av Ellen - 4 mars 2013 14:33

Idag har ja varit iväg en till doktorn med min näsa…tyvärr så har ja ingen husläkare..eller ja hade ingen imorse när ja kom dit men har en nu…den läkaren ja ville ha trodde ja hade fullt men ack så fel ja hade…det är så mycket bättre att ha en o samma så slipper man dra historian om om om om igen pga att det är nya läkare varje gång…


Men idag hade ja allstå ingen läkare utan fick ta den som hade jouren..tyvärr fick ja den ”snorikiga” läkaren….han ger  ett intryck i stil med ”vad gör du här” o får en nästan att känna sig lite osäker…men men ja hade liksom inget val…


Han tittade i näsan o sa att det var ingen pågende infektion som krävde antibiotika utan ja skulle använda en speciell salva (mjukgörande för sköra slemhinnor) o sen var det tack o hej…måste säga att de har fin minutpeng..200:- kostade det o ja var väl inne knappt 5 min..hann knappt sätta mig förrän ja var klar…


Tyvärr så tror ja att ja måste gå tillbaka till vc…har haft denna salvan tidigare (samma läkare skrev ut den sist också) men den hjälpte inget då…utan ja fick gå tillbaka o få pencillin…vet att det inte är bra o äta pencillin tid o otid…men det konstiga är ju att ingen har tagit något prov utan alla ja har träffat har bara lyst med en lampa in i näsan på mig…så vem vet om de behandlar mig för rätt åkomma….


Men om ja nu måste tillbaka så tror ja att ja har kommit upp till frikort så doktorn kommer i alla fall inte att kosta mig nåt men det blir dyrt ändå om man ska köpa salvor o pencilliner som inte hjälper…


Men som sagt..besöket idag förde ju också nåt bra med sig…o det var ju att ja o barnen fick en husdoktor…så om ja om/när ja får problem igen så kan ja ringa till en o samma o det är ju bra…o han som ja har valt har sett i min näsa x antal ggr så han vet om mitt problem…

Av Ellen - 4 mars 2013 13:45

Doppa änden i varmt vatten innan du sätter ner dem så ska det gå lättare...


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards