Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av Ellen - 15 augusti 2013 15:25

Hur gör man då??


När ja var yngre så sa ja alltid att ja skulle ha tre barn...de första två skulle det var typ 2-3 år mellan o den sista skulle bli en sladdis...men sen när man fick sitt andra barn som kände man att detta räcker...ja vill bara ha två..


O ju äldre de blir desto bråkigare sins emellan så en känner att NÄÄÄÄ ja vill absolut inte ha fler barn...de ja har tar "knäcken på en"


Ja har bollat detta fram o tillbaka...fler  barn..inga fler barn..fler barn..inga fler barn och det har kännts mer för inga fler barn utan ja känner mig nöjd med två tjejer...men så hände nåt under semester..såg många gå runt där med sina fina gravidmagar...stötte även på en o annan liten bebis o fick då känslan att det kanske ändå är så att ja vill ha ett barn till..


Men ja vet inte om det bara vart så just tillfälligt eller om det är så att ja börjar inse att min biologiska klocka har börjat lite lätt att ticka....ja har ju trots allt fyllt 35 år..visserligen väldigt nyligen men åren går o ja blir ju som sagt inte yngre...


Barnen vill ha ett syskon....i alla fall Alice....hon har "beställt" en lillebror om ja ska skaffa fler...


Ja tog upp detta med att skaffa ett barn till med Henrik..visserligen lite skämtsamt men ändå en gnutta allvar från min sida för att se vart Henrik stod...o han sa att nej det blir inga fler barn..inte med mig i alla fall....i så fall får du skaffa en ny gubbe...


Även om ja själv velar fram o tillbaka över detta med att skaffa ett barn till så kände ja ändå lite "sorg" över Henrik´s svar....att tänk om det nu är så att min fundering över ett barn till kanske blir till en längtan som ja inte kommer att få uppfylld....


Visserligen så var detta lite skämtsamt så vem vet...han kanske ändrar sig om det nu skulle bli allvar...MEN ja tänker INTE skaffa barn innan ja känner mig väldigt väldigt väldigt säker på min sak att ja vill ha ett barn till...


Finns så många oönskade barn uti världen o ja tänker inte vara en sån förälder utan ja ska skaffa barn för att ja vill ha det barnet...för att VI vill ha det barnet...ja o Henrik


Sen vet man aldrig..kanske ja inte blir med barn..nåt händer...etc etc...att skaffa barn är INTE så enkelt som det låter...kan finnas så många hinder på vägen...ja vet efter egna erfarenheter...


Men ja vet i alla fall att ja måste ta en ordentlig fundering på vad ja vill...o på vad Henrik vill....sen får man utgå ifrån där...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards