Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av Ellen - 1 augusti 2013 22:15

nästintill perfekt...ja firade min födelsedag tillsammans med mina nära o kära..


Först på dagen så firade ja min dag tillsammans med pappa, systeryster o hennes dotter samt min barn...o på kvällen var det tillsammans med Henrik´s släkt....


Så dagen kunde nog inte bli så mycket bättre en vad det blev....


 

Av Ellen - 1 augusti 2013 10:15

Idag är det min födelsedag…men också en dag som ja tänker mer på mamma…idag är det 35 år sen vi möttes för första gången….ja hade bråttom till världen har mamma o pappa berättat…nästan så ja vart född i taxin men som tur var så hann vi fram…


Men ja kan inte låta bli o känna lite sorg inför denna dagen…för  7 år sen idag så firade ja (ja nu var det väl knappast nåt firande med glädje men ändå en möjlighet att få vara tillsammans för man visste innerst inne att detta kommer bli den sista)min sista födelsedag tillsammans med mamma…


Vi var på sjukhuset…vi satt inne i ett av besöksrummen…det var ja, mamma, pappa, min syster o lillebror…men det var en sån där dag då mammas sjukdom gjorde sig påmind…


Hon hade ont…satt mest tyst i sin rullstol o kämpade mot smärtan att orka vara med…svarade bara om hon behövde…hon var svag o mycket orkeslös..


Ja hade köpt en present till henne.. …men hon orkade inte öppna paket…hon skulle göra det senare sa hon…men ja har för mig att det aldrig kom nåt senare….


Minns att ja kände en besvikelse o ilska inom mig för att hon inte orkade..så himla jobbigt kunde det väl inte va o öppna ett paket..men det var det…för min mamma var det….min mamma var döende så det var därför hon inte orkade…o ja vet att det inte var hennes fel utan det var den där jävla cancerns fel…det var sjukdomens fel att mamma inte orkade..men när man är mitt i det så vill man ju att allt ska vara som förut..som när mamma var frisk…


Mamma var med en stund men sen vart smärtan för jobbig o vi fick ta henne tillbaka till hennes rum…det var ingen rolig födelsedag men ja bär med mig detta ögonblick i hjärtat med glädje att vi ändå var där…hela familjen tillsammans…en sista gång på min födelsedag…


6 dagar senare somnade mamma in…ja träffade henne en gång till innan hon dog…ja träffade henne på lördagen den 5 aug…då var hon piggare men hennes blick var tom..som om själen var på väg att lämna henne…


På måndagen den 7 aug så kände nog mamma att hon kunde släppa taget..för då  hade hon  träffat oss alla nån gång under helgen..hon kände kanske att nu var det rätt tillfälle att släppa taget o vandra vidare…


Tack mamma för att just du blev min mamma för 35 år sen..önskar bara att livet så annorlunda ut..men tyvärr kan vi inte styra våra öden men även om du inte lever här hos oss så  lever du vidare inom oss….i våra hjärtan..


      Älskar dig mamma

Av Ellen - 1 augusti 2013 08:45

Ja må hon leva...ja må hon leva..ja må hon leva uti hundrade år...


Ja visst ska hon leva...ja visst ska hon leva....ja visst ska hon leva uti hundrade år...


Hon leve:


Hipp hipp HURRA HURRA HURRA HURRA!!!!!    



 


Idag är det nämligen min födelsedag...den tänker ja fira först på dagen med Alice o Livia, pappa o systeryster o hennes dotter..sen på kvällen blir det även lite firing ihop med Henriks brorsbarn som snart fyller år...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards