Alla inlägg den 4 april 2017

Av Ellen - 4 april 2017 11:34

Tanken bara slog..eller nja visst har ja väl funderat lite över detta innan men nu liksom blev ja "träffad" av tanken...


Tanken om att mina barn blir bara större o större...jo men självklart så vet ja ju om att man blir äldre...men när det gäller ens barn så händer allt så fort på nåt vis...


Man har ju veta om detta hela tiden fast det är ju liksom inte förrän nu man verkligen inser att det händer o att det kommer att hända..det som man innan såg som något såååå lååååång bort..


Ska ja vara ärlig så känner ja mig inte redo...vill liksom "stanna" tiden för ett ögonblick o låta barnen vara "små" ett tag till..självklart vill ja att barnen ska växa upp...skaffa erfarenheter, jobb, körkort,flytta hemifrån, familj etc etc etc...men när ja är redo...


Än känner ja ingen "panik" för Livia men hon blir trots allt 8 år i år..men det som liksom har fått mig att känna "panik" inför är hur fort åren har gått med Alice...

 

Det känns som hon nyss lärde sig gå o nu händer liksom ALLT på en o samma gång o man  vill nästan:


BROMSA....JA HINNER INTE MED!!!


Men ja måste inse att Alice är inte så "liten" längre...hon ska ju börja högstadiet till hösten...hon ska byta miljö/skola...hon kommer utsätta sig för andra frestelser än vad hon är van vid..hon blir tonåring...hon har fått mens...hon leker inte längre utan hon är...hon ska resa utomlands..dock inte ensam men utan mamma o pappa..om bara några år så får hon ju börja övningsköra...hon kanske flyttar hemifrån pga skola på annan ort etc etc etc..


Men i mina ögon så kommer mina barn alltid vara mina "små" barn o även om ja inte är redo så ska ja göra allt ja kan för att mina barn ska vara redo att "möta världen" o ja ska kämpa för/med dem så länge ja lever...för de ska inte bli stoppade av mig att inte få leva sitt liv o upptäcka världen o självklart så kommer ja att finnas vid deras sida..stötta, hjälpa, ge råd m.m även om det känns tufft o ja inte är redo..


Men än är ni inte stora nog att möta världen på egen hand o även om tiden rusar iväg så ska ja njuta av varje tillfälle med er vid min sida..älskar er mina "små" barn   



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards