Direktlänk till inlägg 27 december 2021

Julen kom...gick...o försvann

Av Ellen - 27 december 2021 13:59

I år tyckte ja julen gick otroligt fort..kanske det har med att göra att det var under en helg..inga extradagar utan det var som vilken vanlig helg som helst typ...


Men det är otroligt vad mycket tid man lägger ner inför denna julen som sen bara POFF försvinner i ett nafs...

själva julfirandet har väl varit bra men visst ska ja erkänna att ja har känt mig väldigt ensam o  ännu mer som Askungen nu på senaste tiden...


I år har ja inte alls känt nån större julkänsla..har liksom inte känt nån större lust till nåt..men sen att Henrik är som Grinchen gör ju inte saken bättre...han förstår inte varför en ska pynta o fick han bestämma så skulle vi väl inte ens fira eller ha julklappar..


Har önskat i många många år att Henrik kunde vara mer delaktig men i år kändes det mer ensamt än någonsin...fast det har inte bara varit nu inför/under julen...detta året har han ägnat sig mer o mer  åt sitt jobb o det känns som om  ja o barnen existerar knappt..


Hade gärna önskat att han o ja hade suttit o slagit in julklapparna...druckit lite glögg o lyssnat på julmusik..men ja satt i min ensamhet o slog in alla julklappar...inte ens julklappen till mig kunde han ordna utan det gjorde Alice åt honom...allt för att han skulle slippa samt att han kunde ju då fortsätta jobba...så en känner sig inte så speciellt uppskattad eller speciell när ens man inte ens orkar/klarar av att  fixa en julklapp till sin fru...t.om "julklappen" som ja fick i min julstrumpa på morgonen hade ja köpt för han bad mig att köpa med...


Självklart vart barnen glada över sina julklappar o ja vart glad för deras skull men önskade ja hade nån att dela det med....med han som sägs ska vara min man men som mer o mer blir som en "främling"..


Istället för att han får mig att känna mig älskad o uppskattad så får han  mig att gråta o känna mig så otroligt ensam  o som Askungen..känns som att ja bara duger när det är till hans för del men aldrig annars...


Vet inte vad ja ska göra...ska ja lämna honom ?? vill inte vara olycklig längre...vill inte känna mig ensam....vill inte gråta fler tårar ..men o prata med honom verkar inte fungerar för det har ja gjort  men det blir aldrig till det bättre....


T.om nu så får han mig att gråta när ja skriver detta...när ja ser/läser hur olycklig ja verkligen är o hur "utnyttjad"  ja känner mig...alla skriker från alla håll: ASKUKUNGEN!!!!


Men vem ska ja ropa efter??  vem ska/ kan rädda mig när ja faller längre o längre ner i det svarta hålet?? o där alla tårar o all smärta  dränker mig långsamt inifrån...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - Tisdag 6 feb 14:57

Vi har ju skaffat skatter o det har verkligen inte varit nån dans på rosor (varför man nu säger så för det rosor är ju taggiga o jävliga) men hur som så har det inte varit bra..det började med att ja kastrerade katterna o då visade det sig att på den...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 16:45

Herregud...ja nu kan vi i alla fall inte säga att vi inte fick en vit jul eller vinter för den delen...men känner att det räcker nu...just nu så har vi 5 plusgrader solen har lyst och en hel del av snön har försvunnit men också gett stora vattensamli...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 15:47

Här är det sjukstuga deluxe..nja kanske inte riktigt så illa men det har varit..började med att Livia fick lite ont i huvudet o halsen i torsdagskväll..kände sig inte jättesjuk på fredag men valde att stanna hemma o det var väl tur det för POFF från ...

Av Ellen - Tisdag 16 jan 14:39

Halva januari har gått o det var över 1 månad sen som ja skrev nåt här...sa att ja skulle bli bli bättre på att skriva o det såg vi ju hur det gick med det....men å andra sidan så kan man ju inte tvinga fram nåt att skriva om, om man inte kan vill el...

Av Ellen - 9 december 2023 15:11

Endast 22 dagar kvar av 2023...även detta året har varit en speciellt år..så mycket elände som har hänt/händer i Sverige och i övriga länder...krig...dödskjutningar...bränder av olika de slag...ja det har varit så mycket neagtiva händelser så man ork...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards