Alla inlägg under april 2009

Av Ellen - 29 april 2009 15:37

Måndagen den 4 maj så är det sista dagen.....då ska den lämnas in före klockan 24:00....



Glöm nu inte det.....oavsett om du ska betala eller få tillbaka...


Tyvärr så måste ja betala tillbaka.....:-(

Av Ellen - 29 april 2009 15:31

Det var inga som helst konstigheter med mitt blodtryck eller så utan ja låg på normala värden...


Vilket var väl tur det men ändå så är det jobbigt att gå runt med skallebank....


Men ja skulle börja med järntabletterna igen o prova ännu en gång om de kanske hjälper...sen så var det ingen fara för barnet om man åt Alvedon dagligen....var ju lite orolig för att man ska ju inte äta en massa medicin i flera dagar i sträck...men det var ingen fara när det gällde Alvedon o om det hjälpte så skulle ja fortsätta med det...


Hade även tagit lite blodprov sist o även de var bra..så som sagt..


Ja kan inte klaga....mer än för skallebanken men skulle det inte ge sig eller bli värre så skulle ja söka läkare....men det får vi hoppas att ja slipper...


Men ja stannar hemma imorgon oxå för man vet aldrig hur kvällen o natten kommer att bli...sen får det bli nya friska tag till veckan istället...

Av Ellen - 29 april 2009 12:16

Nu har ja läst ikapp vad mina kära bloggare har haft för sig sen sist ja kollade...


Hoppas snart att ja ska må bättre o att ja skärper mig så ja tittar in en gång om dagen....


Man har så mycket att ta igen när man har varit borta ett tag...men det ska bli bättre...ja lovar...tids nog...


Till veckan så gör ja min sista praktikvecka....sen får vi väl se hur det blir framöver...


Måste göra mig iordning nu för ja ska vara på mvc om ca 40 min...


Ha det så bra...


Kram alla nya o gamla vänner...

Av Ellen - 29 april 2009 11:59

Är inte kul o ha.....



Det har kattungen fått så han spyr o har sig....o det värsta är att han "gömmer" sig så ja ser inte alla gånger som han har spyr....utan ja upptäcker det vid ett senare tillfälle...:-(


Så det blir en hel del att ta reda på...allt ifrån bara slem till matrester o en o annan "masknystan"...urk...



Men ja håller på o avmaskar honom så förhoppningsvis så ska han bli bättre o framför allt må bättre.....tycker att han har magrat av e hel del...o han var ju inte så grov innan...


Bilden har dock ingt med inlägget att göra men att få inlägget lite trevligare så la ja till den gulliga larven....

Av Ellen - 29 april 2009 11:49

Vet att ja har varit dålig på att skriva den senaste tiden...hade tänkt o skriva några rader igår men då kom ja inte in på nätet...


Anledningen till att ja inte har skrivit nåt speciellt under denna veckan beror på mitt tillstånd....


Ja har haft pulserande huvudvärk sen i söndags...ja vaknar med huvudvärk...lägger mig med huvudvärk....har  huvudvärk där emellan....vaknar t.om på natten av att hjärnan pulserar...:-(

Mitt barn kommer väl vara Alvedonberoende när han/hon kommer ut...:-(


Så idag ska ja till mvc o kolla blodtrycket om det har hänt nåt där eller vad det kan vara...igår orkade ja inte gå till "jobbet" så ja vart hemma..är det idag oxå..o det blir nog så imorgon oxå....


Jobbigt att gå iväg med pulserande huvudvärk o umgås med en massa skrikiga barn...o dessutom så  har ja legat o småsovit hela dagarna nu på senare tid....


Orkar ju inte göra nåt....sen har ja även fått "mumsiga härliga underbara" ömma vätskefyllda blåsor som pryder så "fint" på min underläpp....men det är ju inte ovanligt att man får munsår (herpes) när man är gravid..


Nackdelen är att ja inte får använda nån salva utan ja måste använda munsårsplåster..o de är ju så små o det går ju åt en hel del...måste köpa 2 pkt till idag så att det ska räcka till hela läkningsprocessen..o de är ju så "billiga"..kostar bara 99:-/st..


Så denna omgången har kostat mig 300:- men ja får se till mitt barns bästa...inte till min plånboks bästa....

Av Ellen - 26 april 2009 17:08

Eftersom det inte har blivit allt för mycket mat under dagen idag så får det bli pizza nu ikväll så ja ska nu ta o kolla i pizzalistan vad ja ska ha o sen åka ner o hämta....


Så med det så tackar ja för mig idag o säger:


Hasta la vista...på återseende

Av Ellen - 26 april 2009 17:01

Idag när ja vaknade så kände ja mig nästan lite fullsjuk..trött o sliten...en annan är ju inte van att vara uppe så länge....Zzz...Zzz


Förmiddagen vart stressig då ja skulle göra 20 smörgåsar o göra klart tårtan om ja skulle bjuda på efter klä´partyt...men ja hann innan "gästerna" kom..


Vi var 7 vuxna som slet i kläderna o diverse saker medans töserna (3 st) hoppade på studsmattan som Henrik satte upp nu på förmiddagen innan de kom....Smart eller hur???


Ja fick väl lite nya kläder men ja har inte provat dem än så ja vet inte om det är nåt som passar...vi får väl se...


Sen åt vi av mina smörgåsar o min tårta så magen stod i fyra hörn...:-)


Av Ellen - 26 april 2009 16:54

Eftersom det var så härlig väder så tänkte vi att vi skulle grilla lite...

denna gången fick det bli hemmagjorda hamburgare o lite svamp/

grönsaker på spett....


Henrik, Alice o  Alice´s farmor åkte iväg på kvällen o hämtade två hönor..farmor o Alice har kommit på att de ska ha hönor se det har byggts ett hönshus åt dem..o igår så anlände de första hönorna men hur många de ska bli vet ja inte men nån till ska det bli....


Sen vart det mat när de kom tillbaka...även farmor o farfar kom för att grilla lite....efter nån timme så ringde Henrik´s bror o frågade om vi bjöd på kaffe vilket vi självklart gjorde....


Alice ville sova hos farmor o det fick hon så de gick väl vid nio medans farfar satt kvar med oss ungdomar...men vid kvart i elva, elva så gick han...


Men Henrik´s bror o tjej vart kvar o gick inte förrän vid en tjugo över ett så vi kom väl inte i säng förrän klockan var en halv två eller nåt sånt...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards