Alla inlägg under maj 2009

Av Ellen - 9 maj 2009 16:13

Om ca 1 timme så ska vi åka på kalas..det är en vän till Henrik´s familj som fyller år....


Det ska vara mingelparty i trädgården....*burr..* visste skiner solen men det är inte speciellt varmt o det blåser ju mer eller mindre storm..


Så det gäller att klä sig varmt o hålla i hatten......

Av Ellen - 9 maj 2009 16:04

Dit gick turen idag....till Charlottenbergs chopping centrum...


Köpte lite småplock på Öb..flygsmällare, lukta gott att ha på toan, rollon o lite annat smått o gott...


Hernik köpte 2 tröjor men vart det var kommer ja inte ihåg...Alice fick en ny keps...en rosa med Hello Kitty på...


Var även på Hemtex o fyndade...hittade ett rosa Hello Kitty påslakan + örngott för 95:- annars kostade det 299:-...Hemtex är en dyr affär tycker ja men de kan faktiskt ha riktiga fyndpriser så man kan spara en hel del pengar...


Dagens mat kom ifrån Gyllene Måsen....såg att Big Mac & co hade gått upp ännu mer i pris så nu kostade den 60:-


Det börjar bli allt för dyrt att handla på Mc Donalds...det är ju billigare att gå på resturang...i alla fall vid lunchtid...ja minns då en Big Mac & co bara kostade 39:-

Av Ellen - 9 maj 2009 15:57

Sista dagen av praktiken är gjord....det känns på tråkigt för ja tyckte om barnen men samtidigt så känns det skönt att man ska få lite tid för sig själv o komma ikapp lite här hemma..tvätten t.ex


O sen att man ska kunna åka hem till nån o fika...det saknar ja...att få prata av sig...det var ju inte lika lätt tidigare eftersom man inte var hemma förrän vad ca tjugo över, halv fem....


Men nu kan det bli lite annat...:-)


Igår så var ja o Alice på marten...vi trotsade det regninga vädret men det vart skapligt...det regnade inte hela tiden...


Köpte väl egentligen inget speciellt..Alice fick åka karusell 2 ggr...

köpte sig lite martens-godis...köpte med kokosbullar hem för det ville Henrik ha...köpte strumpor till Alice samt att ja var på Lindex o köpte kläder till Alice..det vart både byxor o tunikor..


Sen på kvällen grillade vi fast att det regnade lite så vart det lyckat..

o efter maten så gick vi hem till Henrik´s föräldrar på fika...



Av Ellen - 7 maj 2009 17:51

Ska ja o Alice gå på imorgon...om det inte spöregnar så som det har gjort idag....


Hoppas i alla fall att det kan vara uppehåll den stunden som vi går...ska inte ha nåt vad ja vet men det är ändå kul o kolla runt lite i de olika stånden...


Alice ser fram emot imorgon o ja har ju sett till så att ja slutar tidigare så att vi kan gå så då får vi helt enkelt hoppas att vädergudarna är med oss....

Av Ellen - 7 maj 2009 17:42

Sen är praktiken slut...


Ringde till Af idag för min handläggare ville att ja skulle höra av mig så idag gjorde ja det...


Måste säga att ja vart lite förvånad..för när ja skulle ut på praktik så var det ju prat på att ja skulle vara ute 3-4 veckor o då valde ja 4...o nu frågade min handläggare hur vi hade gjort upp på dagiset o vi hade pratat nåt om fortsättning...


Vad då?????


Hur kan ja prata om fortsättning när de på Af sa 3-4 veckor??? men ja sa att det blir inget fortsättning för det kommer en annan praktikant till veckan som har väntat på att ja ska sluta så han kunde komma för det finns inte jobb till oss alla...


Så ja skulle dit på måndag...vilket ja skulle i alla fall eftersom ja måste påanmäla mig igen för att få a-kassa...så då ville min handläggare att ja skulle komma in till henne o diskutera framtiden...


Men just nu så känns det inte så intressant utan ja skulle vilja vara arbetslös ett tag nu...få lite gjort här hemma o sen att Alice inte behöver gå så långa dagar på dagis...det vore en annan sak o ja tjänade pengar på det men det gör ja ju inte...


Utan ja förlorar eftersom ja måste betala dagisavgift annars så har ja ju 15 timmar/veckan gratis....


Men vi får hoppas att det inte blir nåt av det o så att hon inte vill ha ut mig på nån ny praktikplats...sen kan det ju vara lite si så där framöver då det blir sommarvikarier.....


Håller tummarna att ja slipper..o att ja sen kan bli mammaledig o då slipper ja af ett tag framöver...


Så synd......NOT!!!!!!!

Av Ellen - 6 maj 2009 18:10

Tror ja håller på o hamna i en neråt-svacka...


Flera kvällar har ja varit ledsen o tårarna har bara forsat nerför mina kinder....ja gråter när ingen ser..känner mig usel som mamma...


Tycker ja skäller ofta o för inget på Alice..fast egentligen så kanske ja inte gör det men det känns så...


Ja ber henne om förlåtelse när hon sover...känner mig dum o elak.. känner mig även ensam o ledsen....


Tänker på pappa o det gör mig ledsen att han sitter där ensam...saknar min mamma...ja det är mycket som rör sig inne i huvudet på mig som gör att ja känner mig nere...


Bara av att skriva detta får mig att gråta...kanske det beror på hormonerna...men ändå inte...ja har kännt  så här tidigare o ja vet att det går över...det har det i alla fall gjort  alla andar ggr...


Men det är jobbigt ändå...men ja "återhämtar" mig nog snart...men nu har ja ju fått skrivit av mig lite o då känns det lite bättre....

Av Ellen - 6 maj 2009 18:07

Han har ännu inte syns till...har varit borta sen i torsdags..så det blir en vecka imorgon...


Men ja avvakta tills helegn innan ja sätter upp nån lapp om nån har sett honom honom...


Men ja är orolig att nåt har hänt honom...igår fick ja en deja vu att tänk om han har blivit påkörd som sin bror...


Han vart påkörd för 5 år sen  den sista maj o då väntade ja Alice...nåt sa mig att tänk om ja ska behöva uppleva samma sak igen...denna gången...

Av Ellen - 5 maj 2009 17:39

Ja har funderat länge på om ja skulle ta o prova nån av dessa två.. kanske t.om båda men ja tycker 22:-/st är rena rånet..varför måste styckglass vara så dyra?

glass





Chokladglass med chokladsås,browniebitar och bitar av belgisk vit choklad överdragen med belgisk mörk choklad.






glassVaniljglass med kaliforniska mandlar överdragna av belgisk choklad och kolasås,överdragen med mjölkchoklad.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards