Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av Ellen - 21 augusti 2010 15:15

Det har vi varit iväg på idag...för att ta reda på om Alice är intresserad av hästar eller inte....ja tro inte att hon riktigt förstår vad det innebär att ha häst..det är ju så mycket mer än ett gulligt djur som man kan rida på....

 

Men vi var dit o kollade läget...Alice red på den allra minsta o den allra största hästen de hade....trodde inte först att hon skulle våga sig upp på de stora hästarna men det gjorde hon...

 

Gick även en skattjakt där man kan vinna ridlektioner...så vi får hålla tummarna...fick även åka häst o vagn så Alice o en kompis till henne åkte...

 

När det gäller att börja ridskolan så är ja lite kluven...inte för Alice del men det är hur ja ska göra med Livia då barnen ska ha med sina föräldrar (troligtvis inte hela tiden men i alla fall tills de är så pass säkra att de kan rida själv)så de ska gå brevid eller leda hästen..men hur gör man det med barnvagn??

 

Henrik har ju inga möjligheter att komma in 1 gång i veckan o sen så vet ja inte vilken dag det skulle bli samt tid men hon trodde (hon på stallet) att det skulle vara vid 16,17-tiden..varannan vecka så skulle säkert farmor kunna ta Livia men de andra veckorna jobbar hon...så ja vet inte hur vi ska lösa detta...

 

Det skulle börja v 35 o hålla på fram till jul a´30 min per lektion....

slutsumman skulle hamna på 1200:- om det är 15 ggr...sen behövs det ju kläder m.m

 

Så ja vet inte om vi ska skippa detta i år o ta det nästa år..för då har farmor gått i pension....så då har ja troligtvis barnvakten fixad...

 

Man kunde ju få prova- på-rida 3 ggr o sen bestämma sig om man ville fortsätta men sen så är det ett problem till....ja är allergisk...inte mot hästen i sig men dammet o höet...så ja kan liksom inte vara i ett stall nån längre stund utan att få klåda i ögonen o de blir alldeles blodsprängda....

 

Måste tänka på att så fort ja klappar en häst att ja tvättar mig om händerna direkt efteråt så ja inte kliar mig i ögonen för då är det kört...såja vet inte om ja skulle palla o vara i stall..men det är ju o testa men går det inte o Alice vill fortsätta hur gör ja då???

 

  

Av Ellen - 21 augusti 2010 00:02

Fann denna på nätet o det är precis så det är....

  

 

Ja vet att ja tjatar om min katt men när ja tittar på honom (han ligger här brevid mig) så slår tanken mig att nästa vecka så kanske har inte ligger där nåt mer...

 

Döden är nåt som alltid har tagit mig hårt..ända sen ja var liten...vet att mamma o pappa tyckte inte att vi skulle skaffa felr djur då det tog mig så hårt varje gång nån dog...

 

Visst kanske ja tar ut i förskott men ja såg ju röntgenbilderna..även om man inte kanske kan se det så är han väldigt skadad...

 

O allt detta kommer åter att varför blir ja straffad hela tiden?? vad har ja gjort för att förtjäna allt detta??

 

Ett tag funderade ja på om lillkatten hade mammas själ....mamma dog den 7 aug 2006....2 år senare så föddes lillkatten 7 aug 2008...han var full i fan..precis som min mamma var fast inte på dåligt sätt...utan livlig o älskvärd...kanske det är så...att mammas själ finns där...men att hon än en gång måste vidare....

 

Ni som läser detta kanske tycker ja reagerar för mycket...men ja kan inte hjälpa det...han är min vän...min lilla älskling...en familjemedlem...ja han betyder oerhört mycket så kom inte o säg att ja är fjantig det är ju bara en katt... för det är det inte...

 

O det har hänt så mycket på de senaste åren att ja har blivit "skörare"....blir fort  ledsen ...gråter lätt...känner att ja drabbas mer av mot än medgångar...

 

Alla år som ofrivilligt barnlös...missfall...blödningar vid varje graviditet...oro

mammas sjukdomstid o död...splittring av familjen..Livias huvudform....

arbetslös...skadade katter/försvunna katter...deppig till o från..ovisshet...framtiden när det gäller jobb o pengar för min del..osv osv...

 

Ja bara önskade att ja kunde få se lite skymt av glädje...visst så händer små saker men tyvärr så glömmer man dem fort o det dåliga överväger det som är bra...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards