Alla inlägg den 16 september 2010

Av Ellen - 16 september 2010 15:42

Fick ett brev idag från Folksam där de vill att ja skulle svara på några frågor ang. hur de har skött min kattskada...men hur ska ja veta det??

 

Ja vet ju inte hur de har jobbat..för ja har ju inte själv haft nån kontakt med dem...första gången så var det de från veterinärkliniken som anmälde till dem o då tog det en 40 min innan de godkände min räkning o ja fick 158:- i rabatt efter att ha betalt 1200:- i självrisk + 20% av beloppet..

 

Frågorna går ut på att de ska bli bättre o på så vis få nöjdare kunder men om man inte vet så är det ju inte lätt att svara på dessa..o de ville även att man skulle svara även om ärendet inte var avslutat...

 

Dessa frågor ville de ha svar på:

 

1. Det var lätt att komma i kontakt med Folksams skadereglerare

 

Svar: Ingen aning då ja inte personligen har haft nån kontakt med dem...

 

2. Ja fick den information ja behövde i samband med skadeärendet

 

Svar: Vilken information?? om vad??

 

3. Skaderegleraren gav bra personlig service

 

Svar: Ingen aning då ja som sagt inte haft nån kontakt med dem..

 

4. Jag är nöjd med skadereglerarens bemötande och attityd

 

Svar: Ingen aning här heller..

 

5. Jag är nöjd med handläggningstiden av mitt ärende

 

Svar: Kan ja heller inte svara på men ja har i alla fall inte fått några pengar för de övriga kostnaderna vad ja har sett i alla fall

 

6. Försäkringen motsvarade alt. överträffade mina förväntningar

 

Svar: Ja hade inge förväntningar o heller inget att jämnföra med så ja vet inte

 

7. Totalt sett är jag mycket nöjd med Folksams hantering av mitt djurskadeärende

 

Svar: Mycket nöjd vet ja väl inte men bara ja får ut det ja ska ha utan en massa tjafs o att det inte tar allt för lång tid så är ja nöjd

 

Dessa frågor skulle ja svara på om ja hade besökt veterinär i samband med skadeärendet

 

8. Jag är nöjd med bemötandet och attityden jag möttes av hos veterinär/klinik

 

Svar: Både ja o nej....nej på den klinken där de sa att ja var tvungen o avliva katten eller operera honom för minst en 25-30.000...men ja på djursjukhuset där ja varken behövde operation eller avliva katten

 

9. Gjordes en direktreglering av dina kostnader (man betalade endast självrisken o Folksam betalade ersättning direkt till veterinäern/kliniken)

 

Svar: Ja om man räknar rabatten på hela 158:- men annars så har ja inte sett till några pengar om de inte skulle finnas på mitt konto o ja har inte sett dem än..

 

10. Ja är nöjd med hur direktregleringen fungerade

 

Svar: Har liksom inte fått nån del av den så ja vet inte..

 

O svarsalternativen till dessa frågorna var:

 

1. Instämmer inte alls

2.

3. Varken eller

4.

5. Instämmer helt

6. Vet ej...

 

Ja skulle ju kunna skriva vet ej på alla frågor men tycker liksom det blir ogjort för de kan ju inte förbättra nåt med mina svar (vet att inte just de är avgörande men ändå)

 

Så ja skippar dessa frågor o hoppas att mina pengar kommer inom snar framtid...men för säkerhets skull så ska ja kolla mitt konto innan ja skäller..



Av Ellen - 16 september 2010 15:38

Såg igår att Livia börjar få ytterligare en tand....denna gången nere...

 

Så nu har hon 4 st uppe o 3 st nere så man får se till att inte stoppa in fingret eller att hon biter nån ...för biter hon så gör hon det är rejält....o f*n vad ont det gör o farligt är det oxå...

Av Ellen - 16 september 2010 14:59

Sug och slicka - få toppen hård.

Ge dig inte förrän den står.

Närma dig sakta med öppet sinne.

 Pröva sen på och stick den in, om den böjer sig
och inte vill,slicka en gång till...

Att trä en synål är fan inte lätt... ;-)

 

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards