Alla inlägg den 25 september 2010

Av Ellen - 25 september 2010 17:19

Ikväll ska vi hem till Henrik´s bror som fyller år...han fyller 31 år på tisdag men vi firar honom idag...

 

Så vi är ditbjudna på mat o fika...



Av Ellen - 25 september 2010 12:48

Alla har vi väl nån eller några knepiga/udda typer i släkten....ja har en hel del i min...men släkten är ju nåt man får med på köpet likaså när det gäller ens partner...att hans eller hennes följer med...

 

Man måste inte gilla alla men sen så beror det på vilket sätt släkten är knepig...ja tänker inte dra min historia men om man tar lite av Glamour o Våra bästa år..en gnutta Falcon Crest o en dutt av Dallas..så har man min släkt...

 

Men hur som helst så var min moster (den onda..har nämt henne i tidigare inlägg)ihop med en man..de var gifta...men de levde i ett hatkärleks förhållande...

gjorde slut o blev ihop...gjorde slut o blev ihop...de kunde inte hållas sams men ändå kunde de inte leva utan varandra..men sen att de var osams var möe tack vare spriten då de drack en hel del..

 

Men de var gifta men vart ovänner o skilde sig....vart ihop o efter ett tag så gifte de sig igen...var det ett tag tills de vart ovänner o skulle skilja sig igen...men hann o bli sams igen men tyvärr så var de inte tillräckligt snabba o vart än en gång skilda..men denna gången så förblev det så...

 

Min moster träffade en ny o flyttade ifrån K...men till o från så gick hon mellan två män..de delade på henne eller hur det nu låg till...kan ju säga så här att man väljer ju inte sin släkt men man kan alltid välja vem/vilka man vill umgås med...

 

Men hur som helst så dog K..ja hörde att det skulle vara självmord men om det var det vet ja inte...han hade pengaproblem o sen var nog spriten en stor anledning...men hur som helst så dog han o min moster drog fram som en tornado...ville åt hans pengar..vart portad från hans begravning osv...

 

Som sagt...släkten får man på köpet...

 

Men igår så fick ja ett brev med posten..o då visade det sig att ja var en av dem som fick vara med o ärva en summa ifrån K...det trodde ja inte..o sen så fanns det heller ingen anledning till att ja skulle göra det...

 

Självklart så tar ja emot pengarna men förstår inte varför ja var en av dem...vi var 6 st som delade på en summa o då var hans dotter en av dem sen var resten inte släkt...ja o min lillebror fick en varsin del men inte min syster...(det är vi tre som är på den sidan av släkten då mamma är syster med min moster (den onda) som en gång i tiden var gift med denna mannen..

 

Men när ja fick detta brevet så kan ja även erkänna att ja kände mig lite taskig att ja inte ens skickade en kondoleans till begravningen men sen så visste inte ja att ja skulle få några pengar o sen så har inte ja haft kontakt med K...ja ja vet inte sen när..på många många år är det i alla fall...

 

Men än en gång för att vara lite tjatig...man väljer inte sin släkt...

 

  

 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards