Alla inlägg den 23 november 2011

Av Ellen - 23 november 2011 23:54

 

Så är det julafton....herregud vad fort tiden går....vet att ja tôlar môe om vad tiden går fort men den gör ju det....

Av Ellen - 23 november 2011 22:16

Måndag så var det väl inget speciellt....på tisdag så var ja till frissan o klippte mig samt att ja gjorde slingor så nu är ja såå fin så...


Var även till vårdcentralen o hämtade ut Dukoral....även om risken att få "magsjuka" inte är lika stor på Kanarieörna så tyckte vi att vi vill ha lite skydd (visste det är inte speciellt billigt)..men man har ju betalat många 1000-lappar för att åka o det är roligare om man kan njuta av semestern än o ligga sjuk...visst det är inget 100 %-igt skydd men en hel del (85 % tror ja)....


Men det var många vänder hit o dit o telefonsamtal innan ja väl fick mina 5 doser men allt löste sig...det som var krångligast var att få i Livia....herregud....vi höll nog på i en 40-50 min innan hon väl hade fått i sig ca 75 ml för först totalvägrade hon..skrek som en gris o skulle verkligen inte ha....men sen på slutet så sa hon mer mer..tänk om hon hade tagit allt ifrån början så slapp vi alla tårar, skriken o frustationer...men men....en gång kvar o det är nästa tisdag....hoppas hon är mer sammarbetsvillig då...


Idag har ja som sagt varit till vårdcentralen igen....tagit halsprovet som skulle skickas på odling....varit på utvecklingssamtal med Alice (allt var bra i skolan)


Imöra ska ja se till o få upp alla adventsaker o gardiner...på fredag ska ja till Karlstad....ska först gå på stan med min syster sen ska vi på bouppteckning efter min mormor....


Lördag är relativt fri..ska sätta upp gran ute o lite sånt inför adventen....på söndag så är det ju bl.a 1:a advent o vi ska på dop...Henrik´s brors dotter ska döpas......

 

Så det är i stort sett nåt varje dag denna vecka...

 

 



Av Ellen - 23 november 2011 22:10

Trots 10 dagar pencillinkur x 3 så är ja inte helt okej i halsen ännu så idag var ja till vårdcentralen o tog ett nytt halsprov som skickades på odling...fy fan vad hemskt det är o ta hals prov..utan nån som helst varning så började ja "låta"...tänkte för mig själv vad är det som låter tills ja kom på att det var ju ja själv så fick till ett sk "kräkljud" när hon körde runt med pinnen i halsen på mig...


Troligtvis så är det väl inget....så brukar det ju vara men ja vill ta det säkra före det osäkra...speciellt nu när det börjar dra ihop sig tills vi ska åka på semester...


Har ja tur så får ja veta svaret redan på fredag...

Av Ellen - 23 november 2011 21:57

 

Nu har de kommit ut med en ny dumlesmak....en smak som är här på tillfälligt besök antar ja med tanke på vilken smak det är....den smakar pepparkaka...


Själv så hade ja förväntat mig mer smak av pepparkaka men men man kan inte få allt här i livet..ger den i alla fall        av fem möjliga då den var helt okej överlag trots sin milda smak....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards