Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Ensamma mamman

Av Ellen - 8 februari 2012 20:14

Ja det är precis så ja börjar känna mig...som den ensamma mamman...


Henrik är på möte ikväll...han har varit borta flera dagar nu sen i söndags...möte i söndags..möte i Borlänge måndag till tisdag..nytt möte på kvällen...annat möte ikväll..på fredag är det oxå nåt..visserligen nöje (mat+ bowling) o ja ska med om vi får barnvakt..men han vet att ja är lite sur över detta med att han ska åka bort en hel del..så han sa idag att fick vi ingen barnvakt så skulle han oxå va hemma...kors i taket tänkte ja då...


På lördag blir det heldag med rally..nästa vecka så är det dags igen att åka bort..onsdag-torsdag tror ja det va...ja är ensam med barnen från möra till kväll känns det som..visserligen så är de i skolan/dagis men då har man så möe annat...


Börjar känna mig lite som att det är ja o barnen igen o det är han o jobbet...vi är på god väg att det kan bli som sist om vi inte gör nåt åt det..men troligtvis så är det väl bara ja som ser på det på det viset....han ser nog inga varningsklockor..


Ja känner att när ja inte får nån större hjälp ifrån Henrik så blir ja lättirriterad o frustrerad...ensam..

ledsen...har lätt för att gråta...visserligen så har ja inte så stor hjälp av honom annars heller men att t.ex få slippa läggningen eller disken kan vara nog så möe värt...


Det värst är att barnen blir lidande..för känner ja mig trött o irriterad så blir det lätt att tålamodet tar snabbt slut o man skäller på dem..o just nu så är speciellt Livia inne i en trotsålder då inget får gå enkelt utan ska det t.ex kläs på så ska det jagas, krånglas o bänglas o grinas innan man väl är klar..sånt får en bli trött o arg...


Hoppas det snart blir en ändring..vill inte vara den ensamma ledsna arga mamman...för bakom allt det där så finns det en glad rolig mamma som älskar sina barn mer än något annat..      

 
 
Ingen bild

Ia

9 februari 2012 19:05

Hej.
Jag känner att jag måste skriva några rader. Jag har följt din blogg ganska länge utan att kommenterat ( dålig läsare ).
Men jag har stor erfarenhet av att vara hemma med barnen och mannen som ständigt är borta med jobbet. I början ( några år ) var jag ständigt på dåligt humör över detta och tyckte att livet var orättvist. Idag tänker jag lite annorlunda, och det ger mig ro. Jag tänker att det är jag som har dragit vinst lotten och får vara hemma med barnen. Han är den som förlorar på att vara borta.
Bara ett litet tips att fundera på när det är som jobbigast.
Kram

Ellen

9 februari 2012 21:50

Hej!

Det gör inget att du inte ha kommenterat men visst är det alltid kul om det görs..men ja är bara glad att det finns människor därute som vill läsa det ja skriver...

Så sluta inte med det..=0) men du får gärna kommentera fler ggr om du vill...

Ja detta o vara ensam är både för o nackdelar
som tur är så påverkar det inte mig alltid men när man hamnar då så är det oftast Henrik o hans jobb som är "boven" till det mesta...

Det är jobbigt att behöva ha hand om precis allt...o det är som du säger..visst har ja dragit vinstlotten..o ja försöker få honom att ha barnen nån gång men då kommer alltid svärmor till hans "räddning" o gissa vad han gör?? han jobbar...

Men nu ska ja inte skylla allt på Henrik..det är även möe annat som hjälper till att man mår som man mår ibland...o detta med att vara arbetslös gör en heller inte nån tjänst...men eftersom Henrik jobbar som har gör så begränsar det mina möjligheter att ta vilket jobb som helst...

Ja bara önskar att ja fick lite mer hjälp än på sin höjd 30 min-1 timme på kvällen (ibland inte ens det) o det är i stil med nattning av barnen eller disken...

Känner mig inte som ett team utan det är ja o barnen o han o jobbet..ja begär inte mycket mer än respekt o uppskattning..ja är ju trots allt hans fru, mamma till hans barn, hans allt men då gäller det oxå att visa det o inte ta en annan för givet...men ja ska försöka tänka som du o se om det går bättre...

Men det är bara så att ja är så trött på att vara ensam..ensam om allt o inget...att vara ensam i tvåsamhet..det är mycket värre att vara det än att vara ensam i ensamheten...

Men ja ska försöka tänka om....=0)

Tack för tipset o välkommen åter o kommenterar gärna igen..om allt eller inget...

Har du nån blogg som ja kan kika in på??

Kram o ha en trevlig helg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - Tisdag 6 feb 14:57

Vi har ju skaffat skatter o det har verkligen inte varit nån dans på rosor (varför man nu säger så för det rosor är ju taggiga o jävliga) men hur som så har det inte varit bra..det började med att ja kastrerade katterna o då visade det sig att på den...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 16:45

Herregud...ja nu kan vi i alla fall inte säga att vi inte fick en vit jul eller vinter för den delen...men känner att det räcker nu...just nu så har vi 5 plusgrader solen har lyst och en hel del av snön har försvunnit men också gett stora vattensamli...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 15:47

Här är det sjukstuga deluxe..nja kanske inte riktigt så illa men det har varit..började med att Livia fick lite ont i huvudet o halsen i torsdagskväll..kände sig inte jättesjuk på fredag men valde att stanna hemma o det var väl tur det för POFF från ...

Av Ellen - Tisdag 16 jan 14:39

Halva januari har gått o det var över 1 månad sen som ja skrev nåt här...sa att ja skulle bli bli bättre på att skriva o det såg vi ju hur det gick med det....men å andra sidan så kan man ju inte tvinga fram nåt att skriva om, om man inte kan vill el...

Av Ellen - 9 december 2023 15:11

Endast 22 dagar kvar av 2023...även detta året har varit en speciellt år..så mycket elände som har hänt/händer i Sverige och i övriga länder...krig...dödskjutningar...bränder av olika de slag...ja det har varit så mycket neagtiva händelser så man ork...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards