Alla inlägg under april 2014

Av Ellen - 1 april 2014 18:45

       


Det var lördag den 1 april 2006….ja o Henrik var till Karlstad…vi skulle ut o käka..på tu man hand o fira Henriks 30-års dag…men va han inte visste var att ja hade i smyg bokat ett hotellrum där ja senare på kvällen skulle fria…


Ja var dit tidigare på dagen o gjorde i ordning  på rummet…satte champagne på kylning...ställde fram champagneglas, choklad o jordgubbar…satte rosor i vatten….placerade ut ljus lite varstans i rummet…o såg till att bandspelaren var redo…medans Henrik satt omedvetande  kvar hos mina föräldrar..


Men i alla fall så kom kvällen…vi var ut o käkade o efter maten så gick vi till hotellet..ja bad Henrik att vänta utanför rummet…medans han fick vänta så tände ja de levande ljusen i rummet…såg till att kortet o asken med ringen i var synlig…satte på soft musik..dämpade ljuset o lät honom komma in…


Han hade sina aningar när han såg kortet samt asken med ringen in…han öppnade kortet o läste:

 

”Vill du gifta dig med mig? ”

 

Hans svar var:

 

” Ja det vill ja”

 

Sen kysstes vi…..öppnade champagne  o skålade för kärleken...

 

Det var den romantiskaste kväll ja har varit med om…genomtänkt…allt flöt på….vacker…kärleksfull..o den kvällen så somnade ja med ett leende på läpparna….


Men ja kan erkänna att ja var tvungen o fråga Henrik dagen efter om han fortfarande ville gifta sig…tänkte om han hade skämtat med mig eftersom det var 1 april men så var det inte (tur för honom det ) utan han ville fortfarande gifta sig med mig..


O detta är 8 år sen idag…


Vi berättade nyheten att vi skulle gifta oss året därpå (2007) för våra nära o kära nån vecka senare då Henrik hade 30-års kalas…alla vart glada o gratulerade….


Min mamma var med o hon vart jätteglad för min skull…men tyvärr så fick hon aldrig vara med på bröllopet…hon dog 4 månader senare efter hon hade fått veta att vi skulle gifta oss….men ja är glad ändå att ja fick dela denna nyheten med henne…att se henne le o bli glad för min skull..för våran skull…det glädjer mig…


 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards