Direktlänk till inlägg 26 december 2008

Dåliga nyheter..

Av Ellen - 26 december 2008 14:51

Imorse så ringde pappa o berättade att min biologiska morfar har gått bort...


Vi var dit på julafton( ja, Alice o pappa) o hälsade på mormor o hennes gubbe...min morfar...han har väldigt dålig...har tidigare fått diagnosen cancer...men han ville inte ha nån behandling...han tycker att han har gjort sitt...skulle fylla 86 i mars nästa år....så han var ju ingen ungdom....


Men nu denna vecka...i måndags så började han få morfin med jämna mellanrum för att må så bra som möjligt o slippa smärtan....få ett så smärtfritt liv som möjligt...se det man väntade på var att hjärtat skulle sluta slå...


O det gjorde det nu imorse...skönt för hans skull....han skulle ändå inte bli bättre...det bara förlängde hans liv...o mormors lidande...o alla andra inblandade....


Men ja känner tyvärr ingen större sorg....visst är det ledsamt men ska ja vara ärlig så kände ja honom inte....


Kan dra historian kort...när ja var liten så var min mormor ihop med en man som hette Albin....han var inte min riktiga morfar men det var ju den enda som ja kände till så för mig o min syster så var han våran morfar...


1983 eller 84 så gick han bort...åren gick...mormor träffade nya  kärlek men tyvärr så gick de bort...men hur som helst...så upptäckte min moster att hon hade en ögonsjukdom...så hon var tvungen helt appropå försöka hitta sin biologiska pappa...min mamma o mosters pappa...


Hon fick tag i honom o det visade sig att hans fru hade nyligen gått bort osv...han bodde då i Göteborg...men hur som helst så...vet inte hur det hela kom sig men han kom hit....mormor o han fattade tycke för varandra o det dröjde inte länge för han tog sitt pick o pack o flyttade hem till henne..


Min mamma o han kom aldrig nära varandra som en far o dotterför han kom typ 42 år försent men de umgicks...min lillebror fick dock en morfar då han aldrig har haft nån...


Men ja hade ju redan haft min morfar så han vart aldrig nån morfar för mig...men så kan det vara...men sen så har min släkt aldrig varit så där släktskapliga av sig....varken på mammas eller pappas sida...


Skulle man t.ex komma o hälsa på min mormor när mna var liten så fick man ringa o boka ti för hon var alltid iväg på nåt...så man vart ju van vid det...o det är väl vi ses så "ofta" nuförtiden....varför ska man börja umgås nu när de är gamla o sjuka när man aldrig har gjort det förr???


Ja har inget dåligt samvete att ja inte besöker dem...tycker det ser  illa ut om ja nu skulle börja umgås med dem när de är dåliga än när de är friska. nästan som man skulla fjäska för att få ut mer från arvet typ...sån är inte ja...


Men visst så kan ja tycka ibland att det är synd att man inte har haft mer kontakt men det är inget man kan göra nåt åt nu...för det har ju varit så hela mitt liv...men däremot så kan man värdesätta vissa ggr...


Som t.ex när Alice döptes då kom min mormor...o det värdesätter ja mycket...o att vi tog kort...på både min o Henriks släkt tillsammans...


Så nu vet ni varför ja skriver biologiska morfar....men livet går vidare...även om det nya året skulle kunna få börja bättre än vad det kommer att göra... vet inte när begravningen kommer att äga rum men det lär ju bli i början av nästa år....


Men som sagt....dö ska vi ju alla...o ja kommer att fälla en hel del tårar på begravningen...för även om ja kanske inte kände honom så väl så har han ju ändå funnits där i 12 år...


Kram....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - Tisdag 6 feb 14:57

Vi har ju skaffat skatter o det har verkligen inte varit nån dans på rosor (varför man nu säger så för det rosor är ju taggiga o jävliga) men hur som så har det inte varit bra..det började med att ja kastrerade katterna o då visade det sig att på den...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 16:45

Herregud...ja nu kan vi i alla fall inte säga att vi inte fick en vit jul eller vinter för den delen...men känner att det räcker nu...just nu så har vi 5 plusgrader solen har lyst och en hel del av snön har försvunnit men också gett stora vattensamli...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 15:47

Här är det sjukstuga deluxe..nja kanske inte riktigt så illa men det har varit..började med att Livia fick lite ont i huvudet o halsen i torsdagskväll..kände sig inte jättesjuk på fredag men valde att stanna hemma o det var väl tur det för POFF från ...

Av Ellen - Tisdag 16 jan 14:39

Halva januari har gått o det var över 1 månad sen som ja skrev nåt här...sa att ja skulle bli bli bättre på att skriva o det såg vi ju hur det gick med det....men å andra sidan så kan man ju inte tvinga fram nåt att skriva om, om man inte kan vill el...

Av Ellen - 9 december 2023 15:11

Endast 22 dagar kvar av 2023...även detta året har varit en speciellt år..så mycket elände som har hänt/händer i Sverige och i övriga länder...krig...dödskjutningar...bränder av olika de slag...ja det har varit så mycket neagtiva händelser så man ork...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards