Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Ellen - 5 oktober 2010 00:20

Två herrar hade varit på konferans och väntade på tåget.
 Under tiden köpte de var sin glass. När den var uppäten kastade den ene herren pinnen medad den andre stoppade den i bröstfickan med orden den här är bra att ha.


När så väl hern komm hem så blev det kväll och han kröp ned till frugan i sängen som längtade efter en skön stund. Men gubben apparat ville inte och då kom han ihåg glasspinnen.


Sagt och gjort han hämtade glasspinnen och for in på toa och gjorde ett stödförband med glasspinnen, därefter kröp han ned till frugan och la sig till rätta. När det var dags att föra in den så säger den vänstra blygläppen till den högra "nu är det nog sista gången för nu bärs han in på bår"

Av Ellen - 5 oktober 2010 00:04

Halvor Karlsson i Antnäs skulle gå och lägga sig när hans fru sade till honom att han hade lämnat ljuset på i garaget, vilket hon kunde se från sovrumsfönstret.


Halvor öppnade bakdörren för att släcka ljuset men han såg då att det var tjuvar i garaget som stal grejor.

 

 

Han ringde polisen som frågade om någon hade tagit sig in i bostadshuset. Halvor sa nej. Polisen sade då att alla polisbilarna var upptagna och rådde honom att låsa alla dörrarna så skulle de skicka en bil när någon blev ledig.

 

 

 Halvor sade okey och lade på telefonen samt räknade till trettio. Sedan ringde han polisen igen:

 

 

'Hej, jag ringde alldeles nyss för att det var folk som stal saker ur mitt garage.

 

 

Nu behöver ni inte komma för jag sköt dom nyss'. Sen lade han på telefonen.

 

 

Inom några minuter kom sex polisbilar, en piketstyrka, en helikopter, en brandbil samt två ambulanser. De grep tjuvarna på bar gärning.

 

 

En av polismännen sade till Halvor,

 

 

-'Jag tyckte du sade att du hade skjutit dom'.

 

Halvor svarade:

 

 

 -'Jag tyckte du sade att det inte fanns några lediga bilar' ......

 

  

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards