Alla inlägg under december 2010

Av Ellen - 20 december 2010 17:15

Håller på o pyntar inför julen som man man nu kan säga står inför dörren....

tänk att julafton är om bara 4 dagar...

 

Vi startar ju lite tidigare eftersom inte vi firar jul tillsammans på självaste julafton så blir det tomte..julklappar m.m redan den 23 dec...dock ingen julmat för den hinner man äta sig mätt (trött) på flera ggr om...så för våran del så blir det antingen ox eller älgfile´o potatisgratäng....

 

Efterrätten vet ja inte än eftersom Henrik inte kan äta nåt med choklad o nötter i...o det är ju nästan bara sånt man har recept på så ja har ingen aning om vad ja ska laga...tips nån???

 

Har lagt på juldukar...tomtar..glitter..spelande tomtar, kyrkor o isbanor står/hänger på sin plats...på onsdag ska vi klä granen o få då prova våran nya julgransfot som vi har köpt...

Av Ellen - 20 december 2010 17:12

     

Av Ellen - 19 december 2010 20:49

  

Önskar er alla en trevlig 4:de advent...

Av Ellen - 17 december 2010 23:28

 

En gurka, en banan och en snopp diskuterar hur jävligt de blir behandlade.

Gurkan säger att de skär mig i småbitar och äter upp mig.

Bananen säger att de klär av mig naken och äter upp mig.

Ni har de lyxigt säger snoppen . De jävlarna väcker mig mitt i natten, sätter på mig en svart påse på huvudet, låser in mig i ett mörkt rum och dunkar mitt huvud i väggen om och om igen tills jag spyr.....
 

Av Ellen - 17 december 2010 23:25

För nu tar ja bloggledig under helgen...ska njuta av att julshoppa o umgås med Henrik..njuta av att få vara ledig...njuta av hotellfrukost o bara vara...

 

Kram o på återseende..

 

  

Av Ellen - 17 december 2010 23:13

Fler o fler puzzelbitar faller på sin plats....ja nu gäller inte detta mig o Henrik utan hans bror o tjej...

 

Vi var ju på kalas dit förra lördagen o då tänkte vi på att de bjöd inte på en gnutta alkohol o det är inte likt dem utan det brukar alltid vara vin o öl till maten men denna gången så var det enbart dricka o kaffe..

 

Så vi började ju självklart fundera o sa att till fredag så bjuder vi hem dem så får vi se om hon dricker då...så ikväll har de varit här....

 

O mycket riktigt så drack hon inget...skyllde på att hon skulle åka o hämta sina föräldrar som var ute på galej men det tror vi inget på...låter väldigt avigt eftersom de bor åt ett helt annat håll o missminner ja mig inte så har ja för mig att hennes pappa sa förra helgen att de inte kunde lämna hunden ensam hemma...de har köpt en valp på ca 3 månader..så det var ju lustigt att de kunde lämna bort den idag..

 

Sen när de skulle åka hem så tog de en annan väg för att "lura" oss..trodde de ja men vi spanade o såg att de svängde hemåt så Henrik messade till bror sin o sa att så lätt lurar ni oss inte..då fick han till svars att de kom på att de var tvungen o ha fyrhjulsdriven bil när de skulle skjutsa hem hennes föräldrar..

 

Hmm konstigt att de inte tog den på en gång då när de åkte hit...o under kvällen så frågade ja henne när de skulle hämtas o då sa hon efter nån sekunds betänketid att de skulle ringa....lustigt att de "ringde" precis när de hade satt sig i bilen o åkt så inte vi hörde det då... 

 

Ja tror att vi kommer få veta inom snar framtid att de ska ha barn till våren/sommaren...visst ja kan ha fel men det är för många saker som säger att vi inte har det...

 

Detta kommer i så fall bli hennes tredje barn (har 2 pojkar sen tidigare) o hans första...men ja lovar att tala om så fort ja får veta om vi har rätt...

Av Ellen - 17 december 2010 09:28

ÅÅåååååå underbara helg vad ja har längtat....ikväll så kommer Henrik´s bror o tjej hit på mat...ví ska luska lite om det ev kan vara en liten på G där..vi vet inte men det lär vi ju få reda på ikväll i så fall...

 

Sen imöra bittti så drar ja o Henrik till Karlstad....o bara njuter av ledigheten från jobb, barn o allt som hör vardagen till...

 

Barnen ska vara hos farmor o farfar från lördag til söndag eftersom ja o Henrik ska o julhandla o har bokat rum på Plaza..får se om vi kanske går på bio (om det finns nån film vi vill se..kanske Änglagård 3) o sen blir det mat på nån mysig resturang...

 

På söndagen så blir det en tur till pappa...innan vi far hemåt o det är dags att återgå till "verkligheten"..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards