Alla inlägg under november 2011

Av Ellen - 23 november 2011 21:57

 

Nu har de kommit ut med en ny dumlesmak....en smak som är här på tillfälligt besök antar ja med tanke på vilken smak det är....den smakar pepparkaka...


Själv så hade ja förväntat mig mer smak av pepparkaka men men man kan inte få allt här i livet..ger den i alla fall        av fem möjliga då den var helt okej överlag trots sin milda smak....

Av Ellen - 21 november 2011 16:25

Deltävling 1 den 4 feb 2012 i Växjö:


1. Euphoria med Loreen

 

2. I Want To Be Chris Isaak (This Is Just the Beginning) med The Moniker

3. Jag reser mig igen med Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern

4. Mystery med Dead by April

 

5. På väg med Abalone Dots

 

6. Salt & Pepper med Marie Serneholt

 

7. Sean Den Förste Banan med ja vem annars??? Sean Banan


8. The Boy Can Dance med Afrodite


 

Deltävling 2 den 11 feb i Göteborg:


1. Aldrig med Andreas Lundstedt

 

2. Baby Doll med Top Cats (kommer ifrån Torsby Värmland)

 

3. Det går för långsamt med Mimi Oh

 

4. Ge aldrig upp med Thomas Di Leva


5. I din himmel med Sonja Aldén

 

6. Shout It Out med David Lindgren

 

7. Soldiers med Ulrik Munther

 

8. Stormande hav med Timoteij


I vilken ordning de kommer att tävla vet ja inte...

Av Ellen - 19 november 2011 22:53

Ibland är det lättare att vakna ensam



och


 


känna sig ensam när man är ensam,





än




att vakna och känna sig ensam





när man är med någon.....





 



Av Ellen - 19 november 2011 22:46

Ska gå och hitta mig själv...





Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka,





 så snälla be mig stanna kvar o vänta....





 


Av Ellen - 19 november 2011 22:20

ÅÅåå vad ja är trött o sliten i kropp o själ....har haft kalas för Alice ikväll..


De var 10 st....det kom allt ifrån häxor till spöken...kvällen flöt på..hade kalaset mellan 17-20......käkade korv med bröd...till fika vart det kakor o kladdkakemuffins med gelegrodor på toppen....läskigt värre...


Hade även gjort en "glasstårta" som skulle se ut som en spindel...kanske inte vart super men helt okej...


Gick tipspromenad o lekte lekar som "Hela havet stormar", plocka ärtor, vem äter upp en kolasnöre fortast...

tror barnen var nöjda med kvällen...i alla fall så var Alice nöjd o det var ju huvudsaken.....

 

 

 

 

Av Ellen - 18 november 2011 18:15

 


På återseende....kram kram....

Av Ellen - 18 november 2011 15:41

 

 

Oj oj oj....ja har fått en förfrågan..om att göra ett par kompisar bröllopstårta....hur stort är inte det??


Men ja vet inte om ja klarar av ett sånt STORT uppdrag....det är ju en sån speciell dag o allt måste ju vara näst intill perfekt....har ja verkligen det som krävs??


Självklart så känner ja mig jättehedrad att ja ens har fått den förfrågan men det är mycket STORT...måste fundera på det ett tag så får vi se...visst skulle det vara jättekul o sen få höra gästernas kommentarer men som sagt inget...

absolut inget får ju gå fel eller bli halvdant...


Sen är det ju detta oxå att det blivande brudparet nämde att det kunde bli ett bröllop för en 150 personer...snacka om vad mycket tårta det är...så frågan är ska ja ta på mig detta eller inte??


Ja vi måste ju även komma överns om ett pris oxå som är rimligt för oss båda...men hur räknar man ut sånt för att inte bli för dyr men samtidigt inte gå mer förlust...

 

Hur tycker ni ja ska göra?? 

Av Ellen - 17 november 2011 22:04

Idag var det begravning för min mormor...måste nog säga att detta var nog den mest "enklaste" begravningen jag har varit på..det var inte jobbig....kände inte ens "darr i läppen"..vet inte om det berodde på att ja egentligen inte kände min mormor eller om begravningen helt enkelt var "enkel"...


Men helt tårfritt var det dock inte...o det var framme vid kistan....den jobbigaste biten på hela begravningen tycker ja....men då kom det några tårar men det var mer pga att min bror vart ledsen...sen pappa o då vart ju ja ledesen för att de var det...o samma sak var det för både pappa o min syster...


Så egentligen grät vi för att den andre grät....så hade inte min lillebror blivit ledsen så hade nog ingen av oss gråtit... men det är ABSOLUT INGET FEL på att visa sig ledsen o man är DEFINITIVT INTE svag...


Men nu är detta i alla fall gjort....bouppteckningen är på fredag nästa vecka....får se om ja åker dit..beror bl.a på om ja får barnvakt....


 

  Vila i frid mormor  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards