Alla inlägg den 27 september 2011

Av Ellen - 27 september 2011 22:17

   

En liten pojke kommer in i köket på morgonen för att äta frukost. Eftersom att han bor på en bondgård så frågar mamman om han gjort sina sysslor.


- Nej inte än, svarar pojken.


- Det måste du göra innan det blir någon frukost, säger mamman.


Pojken blir sur, så när han matade kycklingarna sparkade han på en av dem och han gjorde samma sak när han matade korna och grisarna.


Pojken går sedan in igen, men när han kommer in i köket ser han att det bara står en skål med flingor framdukat till honom.


- Varför får jag inte ägg och bacon och mjölk till mina flingor? undrar pojken.

- Jag såg hur du sparkade till en av korna, så därför får du ingen mjölk.
 
Jag såg också när du sparkade till en av grisarna och en av kycklingarna, därför får du heller inget ägg och bacon.

I samma stund kommer pappan i huset in. Han får syn på en mus och sparkar till den.

Pojken tittar mot mamman och ler sitt största leende när han säger:

- Ska du eller jag berätta!!
 
 
 
 
 
Bonden och drängen skulle plöja en åker då bonden kommer på att han glömt stövlarna hemma. Han skickar då drängen att hämta dem.

När han kommer hem mötar han pigan, och säger till henne:

- Bonden sa att jag skulle pippa dig.

- Jaha! Svarade pigan och så gjorde dom det.

Drängen gick sedan in i köket och mötte bondmoran.
 
 - Bonden sa att jag skulle pippa dig.

- Nähe, det kan han ju inte ha sagt???

Drängen ropade då åt bonden:

- Ska jag ta ena?

- Nej för faan, ta båda!
 
  
 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards