Alla inlägg under april 2012

Av Ellen - 10 april 2012 12:35

Bara ett par rader så du vet att jag ännu lever.Jag skriver detta brev sakta, för jag vet ju att du inte kan läsa fort.

Du kommer inte att känna igen huset när du kommer hem, för vi har flyttat.Jag kan tyvärr inte ge dig adressen eftersom den förra Bergen-familjen som bodde här tog med sig numret till sitt nya hus för att slippa ändra sin adress.


Lite om din far. Han har ett nytt jobb. Han har nu 500 man under sig, han klipper gräset på kyrkogården.


Det fanns en tvättmaskin i vårt nya hus när vi flyttade in, men den fungerar inte bra. Förra veckan stoppade jag 14 skjotor i den, drog i snöret och sedan dess har jag inte sett dem.


Din syster fick barn i morse. Jag har inte fått reda på om det blev än pojke eller flicka, så jag vet inte om du är morbror eller moster.


Farbror Olof drunknade i ett whiskyfat på Oslos bryggeri för en tid sedan.Några arbetare hoppade i för att rädda honom men det gick inte. Han kämpade modigt, slogs och ville stanna kvar. När vi kremerade honom brann han i tre dagar.


Din far drack inte mycket i julas. Jag hällde en burk motorolja i hans ölsejdel och det höll honom igång till nyårsdagen.


Jag var hos doktorn i torstags, din far var med. Doktorn satte ett rör i munnen på mig och sa till mig att inte öppna den på 10 minuter. Din far erbjöd sig att köpa röret.


Det regnade bara två gånger i Bergen förra veckan, först tre dagar och sedan fyra dagar. I måndags var det så blåsigt att en av våra höns la samma ägg fyra gånger.


I går fick vi ett brev från begravningsentreprenören som bad oss betala sista delen av din mormors begravningskostnader, annars skulle han gräva upp henne igen.


Din älskade Mor.


PS. Jag skulle ha skickat 100 kr men tyvärr hade jag redan klistrat igen kuvertet. DS

Av Ellen - 10 april 2012 12:23

Musik
18 år Ju högre volym desto bättre

33 år Dr Bombay ger mig huvudvärk

Kärlek
18 år När kommer jag att träffa den rätte?

33 år Nu har jag hittat den rätte för femte gången.

Kläder
18 år Tajt, kort och färgglatt

33 år Svart, svart, svart

Kondomer
18 år Gud, vad pinsamt!

33 år Gud, vad praktiskt!

Sex
18 år Hur ska jag tala om hur jag vill ha det?

33 år Hur ska jag tala om att jag inte orkar?

Livsfilosofi
18 år Ta dagen som den kommer.

33 år Pensionssparande, det är grejer det.


Barn
18 år Bara jag inte blir med barn!

33 år Tänk om jag är steril!


Kändisar
18 år Wow! En kändis!

33 år Vem är det?


Smink
18 år Bara ingen ser mig osminkad

33 år Läppglans och mascara. Klart.


Arbete
18 år Svårt att välja

33 år Svårt att ta ledigt


Mat
18 år Vem vill ha sushi när det finns varmkorv?

33 år Vem vill ha nermalt slaktavfall när det finns sushi?


Solning
18 år Solskyddsfaktor 0

33 år Solskyddsfaktor 33.


Kroppen
18 år Ser min rumpa okej ut i de här byxorna?

33 år Hur ser mitt kolesterolvärde ut, doktorn?


Föräldrar
18 år Omständiga

33 år Oumbärliga


Ålder
18 år Men jag är 23, jag lovar.

33 år Men jag är 23, jag lovar.


Uteliv
18 år Vi måste gå på det nya stället.

33 år Kan vi inte se en videofilm istället?


Pengar
18 år Lite pengar, men få räkningar

33 år Mer pengar men fler räkningar


TV
18 år Vi får inte missa Bevvan på söndag

33 år Va! Är inte Dylan med längre?


Största önskning
18 år Fred på jorden. Skrota alla vapen

33 år En löneförhöjning vore inte fel


Värsta mardröm

18 år Tänk om jag gör bort mig!
33 år Tänk om jag aldrig hittar någon att dela mitt liv med!


Drömkillen
18 år Lång, mörk, snygg, sexig, muskulös, rik och charmig

33 år Snäll

Av Ellen - 10 april 2012 12:17

Den medelålders mannen och kvinnan hade levt ihop i ett antal år,då mannen var av den kristnare sorten hade de aldrig haft sex med varandra,mannen ville vänta tills dess de var gifta. Kvinnan däremot hade aldrig kunna motstå frestelsen och hade vid ett flertal tillfällen varit otrogen mot sin livskamrat som aldrig misstänkt något.


Nu hade de båda efter mycket om och men bestämt sig for att gifta sig. I samma ögonblick som det blev klart att dom skulle gifta sig bestämde sig kvinnan för att aldrig mer vara otrogen mot sin man. Men senare samma vecka blev lusten för stor och hon bara måste få sig lite sängkammarvals.


På krogen samma kväll träffar hon en lämplig danspartner som gör henne sällskap till ett hotellrum, när de väl har fått av sig kläderna och kärleksakten skall börja får kvinnan lite dåligt samvete och tänker att det vore ju själva fan om man skulle gå och bli med barn eller få någon bugg i grenen nu strax innan bröllopet, så hon säger vänligt men bestämt åt mannen att skall det bli nåt så får det bli med gummi.


Mannen rusar genast ut till hallen för att kolla i plånboken, inga kompisar, han drar snabbt på sig kläderna och rusar ned till Statoil-macken, men ve och fasa alla kondomerna är slut, mannen är i detta laget alldeles för kåt för att ge upp denna kamp.


Han ser sig omkring i butiken och ser att de säljer äkta renkorv, han tvekar en sekund men lusten tar överhanden. Han köper den korv som ser ut att passa bast, skar av ena änden och gröper ur köttet så att bara skinnet blir kvar.Korvskinnet fungerar utmärkt som gummi och kvinnan märker ingen skillnad.

Men när mannen har fullbordat sin akt och drar sig ur blir korvskinnet kvar, besvärad av situationen beslutar sig mannen för att inget säga.

Några dagar senare är det bröllop och den förväntansfulla äkta mannen skall på bröllopsnatten äntligen få komma till. Kärleksakten går som för alla nybörjare alldeles för fort, och när mannen drar sig ur har korvskinnetfastnat på hans snopp. Förvånat tittar han på sin lem och säger argt till sin hustru:


-O ch vad i allsin dar skall detta betyda?



Kvinnan som vet hur lite mannen vet om sex finner sig fort och säger:



- men det är ju min mödomshinna, Du har tagit min oskuld.



Mannen tittar igen på skinnet och utbrister lyckligt:



· Vilken otrolig tur vi har, bäst före datumet är i morron.



Av Ellen - 10 april 2012 11:57

 

 

På kaffe o nybakade bullar....

Av Ellen - 10 april 2012 11:40

Imorgon ska ja o barnen träffa min syster o hennes barn...först ska vi ta en sväng på stan o köpa diverse kläder/skor...blir även en sväng till Mc Donalds...lockbete för att barnen ska vilja följa med..det är ju de som ska ha kläder men de är inte så roade av att gå o handla...


Efter det så blir det fika hemma hos min syster så våra barn kan få leka lite...


Min syster kämpar än mot att finna tillbaka till livet...hon mår inte så bra i nuläge o har inte gjort det på flera månader....men vi får hoppas att det snart vänder...men i alla fall så ska ja o barnen  försöka få dem på andra tankar imöra...


Ja o min syster har stått varandra nära när vi vart äldre men efter mamma dog o åren gick så vet ja inte riktigt vad som hände för helt plötsligt tyckte ja att vi känns mer som främlingar än som två systrar som stod varandra cäldigt nära...


Ja hoppas att vi kan hitta tillbaka till varandra men i nuläge vet ja inte....bara de får stabilitet inom familjen igen så kanske det finns plats för oss igen....kan alltid hoppas i alla fall...


Ja saknar min syster o det vi en gång hade...frågan är om det fortfarande finns där någonstans eller om det är borta för all evighet??

 

Oavsett så är hon min syster o ja kommer alltid att älska henne...


 

Av Ellen - 9 april 2012 15:23

Varför ska en behöva förklara sig hela tiden???

 

 

Av Ellen - 7 april 2012 23:17

Ja då var snart denna dagen till ända...


Har varit till Karlstad idag o hälsat på pappa...han bjöd på en mycket god påskmiddag med allt ifrån sill, Janssons till köttbullar...


Sen var det fika...med både tårta, hembakt o köpkakor...efter det så var det hemresa för att gå på nästa påskbjudning....denna gången hos Henrik´s föräldrar..så än en gång fick en smaka på Janssons, sill, köttbullar m.m


O efter det så var det dags igen för kaffe o kaka...så nu känner ja att ja behöver ingen mat på flera dagar....

nja i alla fall inte förrän imöra...


Men dagen har varit väldigt trevlig....har träffat både pappa, pappas bror...alltså min farbror, farmor o min lillebror.. på Henrik´s sida så var det väl typ i stort sett hela tjocka släkten....


Var även en till minneslunden innan vi åkte hem till pappa...platsen var förgylld med påskens färg...

överallt såg man gula tulipaner eller påskliljor....ja hade med mig en bukett med tulipaner som ja ställde på den "vanliga" platsen...där vi brukar ställa..det brukar bli ungefär på samma ställe....både ja o pappa ställer på samma plats utan att vi ens visste om att det andre oxå gjorde så...


Men självklart hade ja hellre gett mamma blommorna i verkliga livet men detta är det närmaste ja kommer henne... men pappa fick en bukett med tulipaner...

 

    


Av Ellen - 6 april 2012 23:49

Påsken handlar mycket om att umgås med sina nära o kära...men den är inte alls lika "tung" som julen kan vara för många...


Imorgon påskafton så ska barnen först gå till påskkärring här runtomkring...sen åker vi till pappa o äter påsklunch... innan dess tror ja nog vi får åka till minneslunden o sätta en blomma...det var ett tag sen ja var dit o känner att ja behöver nog åka dit...


Vet som sagt inte varför (har nämt detta i ett tidigare inlägg) men saknaden efter henne har gjort sig påmind på sistonde...ja tänker ofta på henne....o många ggr kommer tårarna...vet inte om ja är på väg in i deppig period..


Så mycket som händer o sker i mitt liv just nu....mycket oro,tankar o funderingar..har haft svårt att sova vissa nätter...för att ja ligger o tänker o  grubblar...


Ja oroar mig för pappa..ja har inte tänkt på det förrän nu...men tänk om det är nåt allvarligt med pappa...

tänk om det är cancer igen....o det är därför han har så ont...


Ja oroar mig för min syster...som mår psykiskt dåligt...hur ska ja kunna hjälpa henne o barnen??


Ja oroar mig för att ja inte kommer få nåt jobb utan vi måste leva enbart på Henrik´s lön...eller att ja måste ta ett jobb som ger en 35:-/timmen...


Ja oroar mig för mig själv...om ja verkligen vill leva så här...ibland så känns det som om kärleken mellan mig o Henrik har tagit slut o att vi bara delar samma tak o väggar...vi bor ihop men inte med varandra..


Ja grubblar kanske för mycket...lägger ner för mycket tid o energi på tankar o funderingar...önskar ja hade en riktigt bästis som ja kunde prata med..om allt o inget...men ja har ingen..

 

 

 

"Jag sitter ensam...ensam i ett hörn...kan inte breda ut mina vingar o flyga min kos...


Försöker flera gånger...men det är alldeles för trångt...hörnet begränsar mig....


En sista gång...jag lyckas resa mig upp...på skakiga ben tar jag ett steg framåt...


Försöker breda ut mina vingar för att flyga min kos...men hörnet hindrar mig så jag faller ner ...


Jag sitter ensam...ensam i ett hörn...med en skadad vinge så kan ja inte fara min kos...


Är detta slutet...slutet på mitt liv??...ensam....ensam i ett hörn...."


Skrivet av Ellen


 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards