Direktlänk till inlägg 10 april 2012

Kära son!!

Av Ellen - 10 april 2012 12:35

Bara ett par rader så du vet att jag ännu lever.Jag skriver detta brev sakta, för jag vet ju att du inte kan läsa fort.

Du kommer inte att känna igen huset när du kommer hem, för vi har flyttat.Jag kan tyvärr inte ge dig adressen eftersom den förra Bergen-familjen som bodde här tog med sig numret till sitt nya hus för att slippa ändra sin adress.


Lite om din far. Han har ett nytt jobb. Han har nu 500 man under sig, han klipper gräset på kyrkogården.


Det fanns en tvättmaskin i vårt nya hus när vi flyttade in, men den fungerar inte bra. Förra veckan stoppade jag 14 skjotor i den, drog i snöret och sedan dess har jag inte sett dem.


Din syster fick barn i morse. Jag har inte fått reda på om det blev än pojke eller flicka, så jag vet inte om du är morbror eller moster.


Farbror Olof drunknade i ett whiskyfat på Oslos bryggeri för en tid sedan.Några arbetare hoppade i för att rädda honom men det gick inte. Han kämpade modigt, slogs och ville stanna kvar. När vi kremerade honom brann han i tre dagar.


Din far drack inte mycket i julas. Jag hällde en burk motorolja i hans ölsejdel och det höll honom igång till nyårsdagen.


Jag var hos doktorn i torstags, din far var med. Doktorn satte ett rör i munnen på mig och sa till mig att inte öppna den på 10 minuter. Din far erbjöd sig att köpa röret.


Det regnade bara två gånger i Bergen förra veckan, först tre dagar och sedan fyra dagar. I måndags var det så blåsigt att en av våra höns la samma ägg fyra gånger.


I går fick vi ett brev från begravningsentreprenören som bad oss betala sista delen av din mormors begravningskostnader, annars skulle han gräva upp henne igen.


Din älskade Mor.


PS. Jag skulle ha skickat 100 kr men tyvärr hade jag redan klistrat igen kuvertet. DS

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - Tisdag 6 feb 14:57

Vi har ju skaffat skatter o det har verkligen inte varit nån dans på rosor (varför man nu säger så för det rosor är ju taggiga o jävliga) men hur som så har det inte varit bra..det började med att ja kastrerade katterna o då visade det sig att på den...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 16:45

Herregud...ja nu kan vi i alla fall inte säga att vi inte fick en vit jul eller vinter för den delen...men känner att det räcker nu...just nu så har vi 5 plusgrader solen har lyst och en hel del av snön har försvunnit men också gett stora vattensamli...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 15:47

Här är det sjukstuga deluxe..nja kanske inte riktigt så illa men det har varit..började med att Livia fick lite ont i huvudet o halsen i torsdagskväll..kände sig inte jättesjuk på fredag men valde att stanna hemma o det var väl tur det för POFF från ...

Av Ellen - Tisdag 16 jan 14:39

Halva januari har gått o det var över 1 månad sen som ja skrev nåt här...sa att ja skulle bli bli bättre på att skriva o det såg vi ju hur det gick med det....men å andra sidan så kan man ju inte tvinga fram nåt att skriva om, om man inte kan vill el...

Av Ellen - 9 december 2023 15:11

Endast 22 dagar kvar av 2023...även detta året har varit en speciellt år..så mycket elände som har hänt/händer i Sverige och i övriga länder...krig...dödskjutningar...bränder av olika de slag...ja det har varit så mycket neagtiva händelser så man ork...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards