Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Ellen - 6 juni 2010 21:43

   Fader alkohol, du som är i dunken, helgade vare din promille.

 

Tillkommer ditt rus. Ske din vilja, så som i hjärnan, så som i benen.

 

Vår dagliga grogg, giv oss idag och förlåt oss våra nyktra stunder.

 

Trots att vi inte förlåter dom som sålt oss mäsk.

 

Låt oss inte ha långa bakfyllor och fräls oss från delirium, ty fyllan är din och promillen och groggen i evighet.

 

Amen!

     

Av Ellen - 6 juni 2010 19:01

Har blivit bättre i näsan...tack o lov...för nästan 700 kr så vill man ju ha resultat...

 

Men tror ni inte på fan så har ja gått o blivit förkyld....troligtvis pga ac:n i bilen men ja tycker att ja har varit noga o sparsam med fläkten men inte tillräckligt...

 

Så nu har ja fått ont i halsen...ont i huvudet...ja huvudet o kroppen är ur balans....så det har blivit en hel del Alvedon..men tids nog ska det väl bli bra...

 

O ska vi gå närmare in på livet så är ja kass i magen tack vare pencillinet ja äter...men det går ju oxå över...tids nog...

 

Ja detta var nog allt....

Av Ellen - 6 juni 2010 18:55

Ja då var snart Sveriges nationaldag över för denna gång....hur har min dag sett ut??

 

På förmiddagen så var ja o barnen o fika hos grannen en bit bort..på efter-

middagen så var det fika med Henrik´s släktingar...vi vart 11 st...

 

Bjöd på vesuviokakor....Jenny´s kaffekaka o rulltårta med jorgubbar o Dumlefluff....

 

Ska snart åka o köpa pizza...efter maten så blir det läggning för Alice....

Livia sover redan....o då får det nog bli soffan för min del....Henrik jobbar...

ska köra natt igen....men imöra skulle han nog komma in skaplig tid....

Av Ellen - 6 juni 2010 00:05

  

Du gamla, du fria

Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

 

Du tronar på minnen från fornstora dar,

då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.

 

Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
din fana, högt den bragderika bära.
din fana, högt den bragderika bära.

 

Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.

 

  


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards