Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Ellen - 1 januari 2010 17:25

Ja dessa kilon....

 

Vet med mig att ja bör gå ner ett x antal kilon....men tyvärr så har ja inte haft eller har den motiveringen....

 

Men nu detta år ska ja verkligen försöka...när ja nu gick ner några bonuskilon efter Livias födelse så borde ja passa på...

 

Så vi får se hur det går....men nu under alla julhelger så ska ja njuta o äta det ja vill för att sen ta tag i saken så får vi se om ja lyckas eller inte....

 

Kanske innan detta årets slut så kanske ja har lyckats gått ner x antal kilon....kan alltid hoppas...

 

Ja kräver inte en vältränad slimmad kropp men några kilo lättare....

 

Eller som ja brukar säga:

 

Ja spar kilona tills det blir nödår.....men det är långt emellan dem..

 

Så nu kanske det är lika bra o inse att det nog inte blir nåt nödår....o skulle det bli det så får ja väl ta det då....

 

 

  

 

 

  

Av Ellen - 1 januari 2010 15:18

Ny dag....nytt år...

 

Det är verkligen nu det passar att man börjar förändra sitt liv eller vad det nu kan vara...

 

Börja ett nytt år med nya förändringar...som ni ser så har ja bytt bloggtitel....ny bild o nya färger på min blogg...

 

Inga stora förändringar men ändå....det kan även vara de små förändringarna som gör de stora framstegen...

 

Detta år hoppas ja ska bli ett bra år...för mig o många andra....

 

Ja hoppas att mina syskon tar sig i kragen o tar upp kontakten med pappa....

 

Ja hoppas min lillebror skakar om sig rejält o börjar ta livet på allvar..han fyller 20 år i år men är som en skitunge som lever för minuten....

 

O att han får ordning på sitt liv o sitt beteende....har tyvärr fått diagnosen ADHD så han är under utredning för medicinering osv...så det är jobbigt för pappa när lillebror får sina vredesutbrott osv...

 

O pappa ska ju inte behöva tassa på tå i sitt eget hem....men man vill ju inte väcka den björn som sover....men vill oxå tillägga att han kan vara alldeles underbar...är urgullig mot Alice o Lova...så inget ont om honom mer än hans tyvärr hemska humör..

 

Men det hoppas ja ska nu under detta år bli ett stor förändring...för både han o pappa....

 

O ja hoppas att vi kommer att få se ljuset från den andra sidan i år....det där ljuset som får en att skratta o le...som får en att njuta o älska livet...ljuset där glädjen bor....

 

Är så trött på allt tragiskt som har hänt under åren...mammas sjukdom o  bortgång....våran kamp om att få ett barn...arbetslöshet...pappas kamp om att inte gå under när det gäller min lillebror....mitt hopp om att mina syskon ska bry sig mer om pappa..det är jobbigt att bara vara "den enda"...

 

Självklart ställer ja upp så mycket ja kan för pappa...men ibland så har man inte möjlighet o det är då man önskade att de andra kunde träda in...pappa har ju 4 barn men ja är den enda som ställer upp...i alla lägen (i den mån ja kan o kan ja inte så försöker ja lösa det på ett eller annat sätt)...

 

Så ja hoppas verkligen att ja kan i slutet på detta år....kan skriva ner alla bra  förändringar som har skett under årets gång...att mitt liv har blivit som en saga..där alla levde lyckliga i alla sina dar....

 

Okej då....kanske lite väl överdrivet men ni fattar säkert vad ja menar...ja hoppas vi kan få släppa den där stenen som finns i våra magar....eller i alla fall få den att minska...

 

Rom byggdes inte på en dag så man kan inte begära att allt ska ske på en gång men går det bara åt rätt håll så finns det ju alltid hopp.....

Av Ellen - 1 januari 2010 15:14

Har ändrat bloggtiteln....

 

Innan var det "Barnlöshet...livet... motgångar"....men nu är det "Mitt liv och jag"...

 

Tyckte inte den stämde in längre då min önskan om ett barn till har gått i uppfyllelse...men min blogg kommer fortfarande handla om livet o dess motgångar....

Av Ellen - 1 januari 2010 13:48

Gott Nytt 2010....

 

Detta är årets första men definitivt inte det sista inlägget för i år....

 

Dagen idag...fredagen den 1 jan 2010....

 

Termometern visar just nu 7 minus...det blåser så det känns kallare ute...inatt så kom det ner lite snö men just nu så kommer det inget..

 

Det är lite disigt ute idag....

 

Vad har vi gjort idag hittills???

 

Vi har varit ute o gått en promenad....Alice åkte spark...

 

Har vikit o hängt/lagt in tvätt....tvättat en maskin o hängt den.....ja inte maskinen då utan tvätten som var i...o nu håller ja på o tvättar en maskin till...

 

Har lagat mat...inte speciellt avancerat...fiskpinnar o pulvermos...

 

Fikade efter maten med en bit hallonpaj o en kopp kaffe...

 

Hur resten av dagen/kvällen kommer att se ut visar sig....men detta var allt för denna gången....

 

Ciao



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards