Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Ellen - 12 januari 2010 12:49

Detta var nog allt från mig idag men ja återkommer...ska nu snart äta lite mat sen ska ja åka o hämta Alice på dagis...

 

Sen vad eftermiddagen bjuder på får vi se....kanske lite tvätt, matlagning o tomtplockning...

 

Ha en bra dag...

 

  

Av Ellen - 12 januari 2010 12:13

Umgås med dina vänner istället!!!

 

Kom ihåg... ett lager damm skyddar träet in under...

 

 Ett hus blir ett hem först när man kan skriva 'Jag älskar dig' på möblerna...

 

 

Jag har tillbringat oräkneliga timmar med att STÄDA!

 

Det brukade ta mig 8 tim varje veckoslut att göra allt precis perfekt - om någon skulle komma. Sen upptäckte jag en dag att ingen kom; de var alla ute och levde livet och hade kul!

 

Så numera, när jag får besök känner jag inget behov av att ursäkta hur det ser ut i mitt hem...


De är mer intresserade av att höra om allt jag gjort medan jag var ute och levde livet och hade kul...

 

Och om du inte har räknat ut det här än, så, snälla, lyd detta råd: Livet är kort. Njut av det!

 

Damma om du måste, men vore det inte bättre att måla en tavla eller skriva ett brev,baka en kaka eller så ett frö...

 

Fundera över skillnaden mellan önska och behöva?

 

Damma om du måste, men man har alltför lite tid, till att simma över

floder och klättra i berg, lyssna på musik och läsa böcker, umgås med vänner och leva sitt liv...

Damma om du måste, men världen är där
ute med solen i dina ögon, vinden genom ditt hår, ett lätt snöfall, en regnskur...
 

Den här dagen kommer inte tillbaka...

 

Damma om du måste, men tänk på att ålderdom kommer och den är inte vänlig. Och när du går bort -- och gå bort måste man --
ja då blir du, just du, mer damm!

 

Det är inte allt du samlat på dig, utan det du dräller omkring dig som visar vilket sorts liv du har levt...

 


 


  


Av Ellen - 12 januari 2010 11:41

Ja imorgon så är det tjugondedag jul o då kastas julen ut...men för många så har julen fått dansat ut för länge sen medans vissa behåller den några dagar kanske t.om nån vecka längre...

 

Det enda som har dansat ut här är granen för den barrade så...men resten ska få dansa ut denna vecka får se om det blir nu under veckan eller om det blir till helgen då Henrik är ledig o man kan få plocka själv utan att behöva ha ett öga på Livia..

 

Då ja måste gå ut för att hämta/lämna mina julsaker....

Av Ellen - 12 januari 2010 10:32

Ja snart har halva månaden gått....o kyla fortsätter..burr...men idag o igår så har det "bara" varit en 15 minus....

 

Var hem till en kompis igår o ja höll på att frysa fötterna av mig....vet att de har kallt så ja åker aldrig dit i kortärmat på vintern....men ja skulle allt ha behövt ett par extra strumpor...

 

Ja frågade hur kallt de har det på morgonen innan de har börjat eldat i vedspisen o då svarade hon att imorse så hade vi väl en 9-10 grader...

 

-VAAAAA?????? Men herregud....fryser ni inte ihjäl??

 

- Nej vi är så vana svarade hon lika glatt...

 

Tänk att gå upp ur en varm skön säng o möta luften i rummet...hugaligen vilken chock kroppen måste få men man vaknar nog snabbt till...

 

Men de eldade igår i vedspisen men det ger ju ingen väldig värme....som mest så vart det 20 grader i köket men resten av huset var som att vara utomhus..det nästan rök ur munnen på en....

 

Det kan inte vara bra för varken kroppen eller huset att ha så kallt....hon berättade att hon hade frostat ur garderoben....ja ni läste rätt....ja har inte skrivit fel...

 

Trodde man frostade av frysen men inte här inte....det visade sig att hon hade snö på insidan på garderoben på väggen....hur bra är det på en skala mellan 1-10???

 

 En av hennes barn hem från skolan...tog av sig ytterkläderna o satte sig vid bordet...ja trodde ja skulle dö när ja såg vad hon hade på sig..där satt ja o frös så stor ja var medans hon satt i t-shirt...

 

Men som sagt...de är ju vana denna kylan...det är inte ja....så nästa gång ja ska dit så får det bli dubbla strumpor....det är en sak som är säkert...



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards