Alla inlägg den 26 februari 2010

Av Ellen - 26 februari 2010 12:53

Nej nu måste ja göra klart maten....Henrik kommer in om ca 8 min..

 

Idag blir det hemmagjort mos o frukostkorv som ja har delat...lagt i en form o haft senap, ketchup, lök o smörgåsgurka ovanpå..även lite ost..

 

Trevlig helg önskar ja er alla..

 

 

KRAM

Av Ellen - 26 februari 2010 11:41




    

 




       



 


     

  



Av Ellen - 26 februari 2010 10:48

Fredagen den 26 februari

 

  

Carl Johan Bergman 

Skidskytte, 4 x 7,5 km, herrar (start 20.30)

 

 

Fredagen den 26 februari

 

  

Maria Pietilä Holmner

Alpint, slalom, damer (första åket 19.00, andra åket 22.00)

 

 

Fredagen den 26 februari

 

  

Lag Norberg (Anette Norberg, Eva Lund, Anna Le Moine, Cathrine Lindahl).

Curling, damer (bronsmatch 18.00, final 00.00)

 

 

Lördagen den 27 februari

 

  

Johan Röjler

Skridsko, lagtempo(Johan Röjler,Daniel Friberg,Joel Eriksson) final, herrar

(start 21.30)

 

 

Lördagen den 27 februari

 

  

Mattias Hargin

Alpint, herrar, slalom (första åket 19.00, andra åket 22.30)

 

 

Lördagen den 27 februari

 

  

 Lag Edin (Niklas Edin, Sebastian Kraupp, Fredrik Lindberg, Viktor Kjäll)

Curling, herrar (bronsmatch 18.00, final 00.00)

 

 

Söndagen den 28 februari

 

  

Johan Olsson

Skidor, 50 km, herrar, masstart (start 18.30)



 

 

Att alla dessa tar medalj tror ja inte men ja håller tummarna att vi tar nån mer medalj innan OS är slut för denna gång....



 

 Lycka till!!!

 

  

Av Ellen - 26 februari 2010 10:23

Fredag: ska laga lite lunch till mig o Henrik...hämta Alice på dagis...åka hem till

            en granne o fika o barnen får leka lite (har jämnåriga töser)..ev middags

            bjudning (svärföräldrarna)


Lördag: till Karlstad..ska ha joggingskor till Alice..body till Livia..mörkläggnings

             gardin till Livias rum....födelsedagspresent till min bror som fyller 20 år

             om 2 veckor..födelsedagspresent till en 6-åring...ska kolla in en nybyggd

             Lidl...kan vara lite kul m.m m.m.....ska även hem till pappa o fika på

             eftermiddagen..kanske en snabbtur in på Ikea...har en hel del som vi 

             ska uträtta...


Söndag: åka lite skridskor på förmiddagen... Alice ska på 6-års kalas...vi ska

             även gå på en "Hus o Villa mässa"..inte för att vi ska ha nåt speciellt

             men det kan vara kul ändå....


Ja så här ser väl min helg ut hittills men det tillkommer säkert mer saker...

          

Av Ellen - 26 februari 2010 10:05

Denna dag kunde nog inte starta värre....eller jo det kunde den väl men det räckte gott o väl för mig...

 

Nattsömnen har väl inte varit speciellt bra...Livia vaknade vid 0:45 men kors i taket så nöjde hon sig med tutten o somnade om...sov till kl 01:30 o då gick Henrik upp med henne men man vart ändå störd i sömnen...

 

Sen kom Alice upp nån gång på natten...vet inte tiden men hon kunde inte sova osv...men gick till slut o la sig igen.....

 

04:30 då vakande Livia igen o ville ha mat så denna gången var det min tur...gav henne mat o vi la oss ca 20 min efter...hann ligga i nån minut tills ja hörde små tassande steg mot min säng...

 

Alice hade vaknat till o kunde inte sova...frågade om Bollibompa hade börjat...sa att det var mitt i natten o att hon var tvungen o gå lägga sig igen....hon försvann in på sitt rum för att återkomma ca 5-10 min senare o så höll hon på tills klockan var 05:30 då Bollibompa äntligen hade börjat o hon kunde gå ner o titta...

 

Somnade om men Alice sprang upp o ner o tjatade till o från om när ska du gå upp...men när klockan var 07:40 så orkade ja inte ligga längre o Livia hade oxå börjat vakna till...så man kan väl säga att nattens dåliga sömn fick mig att vakna på fel sida....

 

Klädde mig...sen Livia...gav Alice frukost o mig själv....gick för att hämta bilen ur garaget o kör fast...

 

Ja ja backade lite snett utåt o vips så satt ja fast i en driva...men ja har haft på känn länge att tids nog kommer ja fastna där då ja har påpekat det för Henrik ett x antal ggr att de fick gärna ploga där men har fått till svar att det behövs inte...

o tyckte ja att det behövdes så fick ja väl skotta för hand...

 

Men hallå!!!!

 

När de har traktorer som det går i ett nafs att få bort snö men icke sa nicke...

 

Men ja fick ringa till Henrik o ryta i att han fick komma o köra loss bilen vilket han gjorde....men med hjälp av en traktor....sen fick ja skottat...så det hade inte bara "ont" med sig...

 

Henrik´s mamma kom ut med en skyffel o hade nog tänkt att hjälpa mig o hon har samma mening som ja...att de skulle ju kunna skotta men nääää det går inte....det smälter snart....

 

Grrrr..tur att ja är så kortsint men tröttheten kommer ja inte ifrån...så nu tänker ja hälla upp ett STORT glas kaffe o hoppas på att ja vaknar till....



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards