Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Ellen - 4 mars 2010 12:20

Ja vad är det ja egentligen önskar???

 

Ja ångrar inte mina barn...ja älskar dem av hela mitt hjärta...

 

Ja ångrar inte att ja gifte mig...

 

Ja ångrar inte att mitt val av man....älskar honom av hela mitt hjärta..har snart varit ihop i 9 långa år o ja hoppas det blir många fler år tillsammans...

 

Ja ångar inte att ja slutade mitt jobb o flyttade hit...

 

Ja ångrar inte....ja det är mycket ja inte ångrar MEN det finns så mycket ja önskade såg annolunda ut....

 

Just nu känns mitt liv total kaos...ja finner ingen inre styrka...har inget att ta av...förrådet är tomt....

 

Ja känner mig ensam...trött...värdelös som mamma som är inget annat än arg o bara tjatar....

 

Det var meningen att ja o barnen skulle åka in till stan o handla allt ifrån mat till kläder...vi skulle äta på Sibylla...köpa hem nåt gott till fika men det vart inget annat än en massa tårar, skrik o skäll....

 

Alice kom hem från farmor o började tjata att hon ville följa med Henrik´s mormor hem...ja försökte o förklara att vi skulle iväg (vilket hon redan visste) o att hon var tvungen att följa med o prova...

 

För det är absolut ingen ide´o köpa skor utan hennes medgivande o att hon har provat likaså när det gäller kläder...

 

Men till slut så började hon grina o gallskrika...ja vart arg o började skälla på henne att hon fick inte bete sig så här...vilket egentligen inte var rätt av mig för hon lär ju knappast lugna ner sig när hennes mor är arg o skäller....

 

Men det slutade med att Alice vart skickad i sängs...gallskek ett tag men det vart tyst till slut...kvar står ja med Livia....hon ler emot mig men inte ens hennes gulliga leende kan få tårarna att försvinna...

 

Tårar rinner nerför mina kinder...ja känner mig usel...känner att ja har lust att lämna allt...det känns som om de skulle få det bra mycket bättre utan mig...

 

Henrik har sagt vid andra tillfällen att de inte alls skulle få det bättre..o att ja inte får ta åt mig så när Alice säger si eller så...o ja vet innerst inne att Alice skulle sakna mig men ändå känns det i hjärtat...

 

Det känns som ja gör inget annat än o bara skäller o tjatar...sårar o gör Alice ledsen...kanske det vore bäst att lämna detta liv...tänka igenom hur ja vill ha det...för en sak är säkert o det är att så här vill ja inte ha det....

 

Ja är olycklig...o ja gör inga andra lyckliga....







Av Ellen - 4 mars 2010 10:40

Har en hel del framför mig som ska göras...här kommer listan på vad som nu är inplanerat de kommande veckorna...



Vecka 9 (torsdag-söndag)


Torsdag 4 mars: till stan för att handla mat...till bolaget....leta efter jogging-

                            skor o långärmade tröjor till Alice...till Domus o kolla om mina

                            kort är framkallade...



Fredag 5 mars: Alice till dagis...ev folk på kvällen eller imöra...



Lördag 6 mars: till tippen...11-kaffe hos Henrik´s mormor...ev folk på kvällen...



Söndag 7 mars: till Karlstad...lite shopping först...sen pappa o sen blir det 5-års

                        kalas...heldag i K-d...



Vecka 10


Måndag 8 mars: återbesök hos barnläkaren..kolla utslag/eksem o levern...

                           detta kommer säkert ta i stort sett hela dagen då det är ca

                            2 timmars bilresa (t.o.r) o sen ska det troligtvis tas pricktest

                           o det blir säkert avbrott för lunch...



Tisdag 9 mars: Alice till dagis....Henrik på möte (kvällen)



Onsdag 10 mars: fotografering (dopbilder+ syskonbild)...Henrik på massage

                          (kvällen)...lekgympa för Alice..



Torsdag 11 mars: Skallröntgen på Livia kl 10:30...



Fredag 12 mars: Alice till dagis...ringa o gratta min bror som fyller 20 år...



Lördag 13 mars: 20-års kalas



Söndag 14 mars: inga planer ännu men det är Henrik´s lediga helg....



Vecka 11

 

Har inga planer för denna veckan....än...mer än att Alice ska skjutsas till o från dagis...o lekgympa på onsdag



Vecka 12


Måndag 22 mars: Alice ska iväg o klippa sig...troligtvis bara topparna för hon

                             vill spara ut till långt hår så vi får se hur det blir med det...



Tisdag 23 mars: Dagis för Alice....ev bakning (inför dopet)



Onsdag 24 mars: Dagis för Alice....klippning för mig...lekgympa på kvällen...



Torsdag 25 mars: ev bakning (inför dopet)



Fredag 26 mars: förberedelse inför dopet.....



Lördag 27 mars: Dop i kyrkan kl 14:00 sen kaffe hemma hos svärföräldrarna...



Söndag 28 mars: Vilodag...



Vecka 13


Måndag 29 mars: Ska till Karlstad...till tandläkaren så barnen får vara hos

                             pappa....



Tisdag 30 mars: Dagis för Alice...Henrik på möte (dagen)....



Onsdag 31 mars: Dagis för Alice....



Torsdag 1 april: inga planer......baka kanske..skärtorsdag



Fredag 2 april: Henrik o hans pappa fyller år ( 34 resp. 72 år) så vi firar dem väl

                         ikväll eller kanske imöra...långfredag



Lördag 3 april: Påskmiddag...här eller inne hos svärföräldrarna...påskafton

                      barnen ska väl gå lite påskkärring....



Söndag 4 april: Påskdagen o inget planerat...Henrik jobbar under påsken så det

                       blir inga större utsvävningar....


  

  



 

 



 

 

 

Av Ellen - 4 mars 2010 10:38

Munsår....igen.....

 

Önskar att de kunde komma på ett botemedel men tills dess får ja dras med detta elände....  

Av Ellen - 4 mars 2010 10:11

Gud vad dagarna går fort....snart är det helg igen...o svisch så är helgen över...

 

Har väl inga större planer för helgen mer än att vi ska (ja o barnen) ska åka till Karlstad o hälsa på N o hennes familj...deras dotter har fyllt 5 år under veckan så vi ska dit på kalas....

 

Ska även svänga förbi hemma hos pappa när vi ändå är i de trakterna....

 

På lördag funderar vi att åka till tippen med en massa skräp...få undan lite...har t.ex 2 barnvagnar o 1 kärra som bara står o tar en massa plats men det är inget fel på dem...

 

O vi tror att det ska finnas en container där man kan ställa saker som är i bra skick som sen tas hand om..de lagar, fixar o målar tror ja o sen säljer vidare för en billig peng...

 

Det blir nog även 11-kafe hos Henriks mormor...har lite kläder som skulle behövas sys....o det är hon en fena på trots sin ålder....87 år...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards