Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Ellen - 19 mars 2010 15:34

En helt ny upplevelse med nya vindrutetorkare

 


  Jag har fått monterat helt nya vindrutetorkare på min bil.
Jag tänkte först att de var allt för stora, för de hängde utanför kanterna, men jag kan se att det betyder ingenting, för de fungerar utmärkt.
 


Jag måste säga att det är de bästa vindrutetorkare jag någonsin har haft som jag faktiskt älskar att se i drift. Ja, du må tro att jag blev tokig, men jag kör faktisk längre turer endast för att få se dem.

Jag har också blivit stoppad av en polisman som satte sig in i bilen, bad att få köra en tur så han kunde se att de verkligen fungerade.

Tyvärr är de dyra i drift, men
"säkerheten framför allt" är mitt motto, och som jag säger - de har en fantastisk funktion .    

Jag tycker att alla mina vänner skall köpa dessa vindrutetorkare till bilen hos Biltema.

 
 

... men var vänlig fråga mig inte hur spolaren fungerar!!

  


 

Av Ellen - 19 mars 2010 15:21

En blondin kommer in på ett bankkontor i Stockholms City och ber att få ett lån.

 

Hon säger att hon ska till Europa i affärer i två veckor och behöver
låna 5 000 kronor.

 

Banktjänstemannen säger att han behöver någon slags
säkerhet för lånet. Blondinen lämnar nycklarna till en ny Rolls Royce som står parkerad på gatan utanför banken.

 

Detta fungerar bra, banken accepterar bilen som säkerhet för lånet. 

 

Banktjänstemannen och de andra på banken får sig alla ett gott skratt åt blondinen som använder en 1.800 000 kronors
Rolls som säkerhet för ett lån på 5 000 kronor.

 

Han kör sedan ner Rollsen i bankens garage och parkerar den där.
 

Två veckor senare kommer blondinen igen, betalar tillbaka 5 000 plus ränta 31.50

 

Banktjänstemannen säger till blondinen:

 

-"Vi är mycket glada att Ni ville låna hos oss, men vi är en smula förbryllade. När Ni var borta kollade vi upp Er och upptäckte att Ni är multimiljonär. Det som förbryllar oss är att Ni behövde låna 5 000 kronor.

 

Blondinen svarar:

 

-"Var annars i Stockholm kan jag parkera min bil i två veckor för bara 31.50?" 


 

Av Ellen - 19 mars 2010 15:12

Imorse när ja skulle köra Alice till dagis så regnade det....det är ju både för o nackdelar med det....

 

Fördelarna är ju att snön försvinner fortare....men nackdelarna är nog tyvärr fler...då det blir blött o slaskigt....väldigt halkigt om det fryser på.... svårkört på sina ställen där snön blir moddig...

 

Men vi får vara tacksamma att inte vintern har varit så....

Av Ellen - 19 mars 2010 15:06

Idag var ja iväg till Ica o lämnad tillbaka mina hallon...

 

Här trodde man att man hade tjänat en slant men icke sa nicke...visserligen så fick ja pengarna tillbaka men har nu inga hallon...men ja vill inte ha magsjuka så ja lämnar mer än gärna dem tillbaka...

 

Men det ja är mest tacksam för är att ja inte hann o baka nåt av dem o bjuda....

för ja hade ev tänkt o baka till dopet o tänk om alla gäster hade fått magsjuka...

 

Usch fy..vill inte tänka den hemska tanken....vill att de ska minnas dopet som nåt fint o trevligt...inte där de vart sjuka...

 

Så tack gode gud säger ja bara...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards