Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Ellen - 8 oktober 2011 15:48

Hyrde den på bibblan....såg den igår o ja måste säga att ja tyckte filmen var bra..trodde först inte så möe på den men ja ändrade mig..


Tycker detta är en film som ja kan rekommendera till andra att se..


Filmen är baserad på den sanna berättelsen om det största narkotikatillslaget i svensk kriminalhistoria när den sk Sandhamnsligan sprängdes 1975...


Filmen handlar om Martin (Bill Skarsgård) som vill komma bort från stan..

bort från sin alkoliserade pappa (Björn Kjellman)...han får ett sommarjobb på Sandhamns exklusiva seglarrestaurang i skärgården..

 

En helt ny värls öppnar sig för Martin..där blir han omhändertagen av restaurangchefen Gösta (Peter Dalle) samtidigt så möter han kärleken...

 

Men bakom den glamorösa fasaden döljer sig en helt annan verklighet...innan Martin riktigt förstår vad som hänt befinner han sig mitt i en av de största skandalerna i svensk kriminalhistoria...

 

 

Av Ellen - 8 oktober 2011 15:41

Har ju glömt o satt betyg på denna film...för 1,5 vecka sen så var ja,Henrik o hans bror på bio...då såg vi Jägarna 2...


Grabbarna tyckte den var jättebra medans ja tyckte den var sisådär...visst var den sevärd men inte så mycket mer än så...


Man kan ABSOLUT INTE jämnföra tvåan med etta...då ettan innhöll både våld, action, tjuvskytt, råhet...medans tvåan innhöll knappt nåt av detta...filmen handlade mest om samvete...inom familjen...


Men okej filmen tog sig mot slutet men de kunde allt ha kortat ner filmens 2 timmar o 9 min med 30 min..men detta är min åsikt...sen vad ni andra tycker vet ja inte...


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards