Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Ellen - 30 oktober 2011 23:01


 

  

Det spelar ingen roll hur förberedd man än tror man är

så kommer Döden alltid så plötsligt..

Döden chockar oss alltid...

Men trots det så är  Döden nåt vi alla kommer att möta förr eller senare

både på vägen genom livet o en dag oss själva...

Därför ska man ta vara på livet, varandra o inte ta nåt för givet

för imorgon kan ALLT vara borta.....


 

Av Ellen - 30 oktober 2011 22:03

    

 

Imorse ringde telefonen..det var pappa...eftersom klockan inte var mer än strax efter 9 så frågade ja på en gång om nåt hade hänt eftersom min pappa inte brukar ringa så tidigt...


O då berättade han att min mormor hade dött...hon dog inatt...i sömnen...det måste ändå vara det bästa sättet att dö på...man lägger sig på kvällen för att sova o sen så vaknar man inte igen....


För min mormors del så var detta det bästa som kunde hända...dels så var hon gammal...skulle fylla 91 år nu i dec...o dessutom så kände hon sig ensam...hennes gubbe (min biologiska morfar) dog för 2 år sen (tror ja det var..åren går så fort) sen dess har hon varit ensam...


Tyvärr så kände ja egentligen ja inte min mormor....vi hade ingen mormor o barnbarn relation.....fast att hon bara hade 4 barnbarn...skulle man umgås med mormor så fick man ringa o boka tid..för hon var alltid iväg på nåt....tråkigt men sant...men trots allt så var hon ändå min mormor...    


Så det blir väl begravning om nån vecka...skönt att  hon dog nu så det inte vart begravning när vi ska åka bort ... för det är 5 veckor dit ungefär så innan dess borde ju det bli begravning...


Nu får mormor träffa mamma  igen....

 

Ta väl hand om varandra o hälsa mamma att ja älskar henne o saknar henne så mycket....  

 

 

Av Ellen - 30 oktober 2011 01:09

 

Glöm inte o dra TILLBAKA klockan en timme...för nu är sommartiden över...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards