Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Ellen - 14 oktober 2011 09:44

Idag såg ja en film som verkligen berörde mig väldigt mycket...men det var verkligen ingen fin film utan det gjorde ont inom mig att se hur grym världen egentligen är..


Ja grät en massa..i flera omgångar pga filmens handling...fortfarande så kan ja se denna flickan framför mig...o känna ett hugg i hjärtat av förtvivland, ilska, sorg o en massa andra känslor...


Ja det var "bara" en film..men en film som visade verkligenheten...en film som talade om att så här lever många barn o ungdomar...en film som talade om att detta kan verkligen hända o det gör det oxå....


Ja hoppas innerligt att mina barn kommer till mig om det skulle vara nåt..om nåt skulle hända, de behöver hjälp med nåt eller om de bara behöver nån att prata med...oavsett vad det än handlar om...


Filmen hette Håll om mig...orignaltiteln är Hold om mig...det är en dansk ungdomsfilm från 2010...


  



http://www.videoguf.dk/view/1572/mega-vild-trailer-til-hold-om-mig/


Pga handlingen i filmen så kan man inte se en snutt av denna film på youtube om man inte loggar in...men klickar ni på länken ovan så kan ni se...dåligt ljud men man får ett begrepp om vad filmen handlar om...



Filmen handlar om Sara, Mikkel, Hassan och Louise...fyra tonåringar som kämpar med att finna sin identitet och sin plats i livet. En dag får en övergreppssituation i deras klass oanade konsekvenser och utlöser en våg av händelser som för alltid kommer att förändra ungdomarnas liv.


Det var en fruktansvärd film måste ja säga....o det värsta är att det är ju så det är i så många hem....utåtsett så syns det inte men man vet aldrig vad som händer bakom de fyra väggarna hemma hos nån annan...man har ABSOLUT INGEN SOM HELST ANING...


Hoppas verkligen att ja o min familj aldrig komma att uppleva nåt sånt här...

självklart så hoppas ja ju att ingen annan heller behöver det...men världen är grym...


Men ja uppmanar ALLA som har det jobbigt på ett eller annat vis oavsett vad det handlar om att be nån om hjälp...berätta vad du går igenom...håll det inte inom dig...gör det innan det är försent...


O även du/ni som står på sidan om men vet vad som pågår våga ta steget ut o berätta för nån...vet att det är lättare sagt an gjort men du kan faktiskt rädda en människas liv...


   Trots att ja tog illa vid mig av denna filmen så är det ändå en film ja kan rekommendera att se just pga för att uppmana ungdomar o vuxna vad som kan hända o vad som oxå händer o hur det kan vara bakom  dessa fyra väggarna..

Av Ellen - 14 oktober 2011 09:29

Burr...ja nu börjar vintern komma...sakta men säkert...tack o lov ingen snö...än fast att det ev kunde komma under veckan som har gått..men ja är glad så länge vi slipper...


Men minusgraderna de har kommit...idag var det 3 minus så när ja skulle köra Livia till dagis så fick ja ta fram isskrapan så ja kunde se ut...tur att vi har så vi kan ställa in tid på bilen så att den blir varmt till den tiden man har satt...


Men annars så har vi den i garaget så det är inte så ofta vi behöver skrapa bort is eller sopa bort snö men ibland så blir den kvar ute av olika anledningar...o än så länge så har vi inte ställt in bilen i garaget för det har liksom inte varit aktuellt men nu så började det nog bli dags för det...



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards