Direktlänk till inlägg 14 oktober 2011

Håll om mig

Av Ellen - 14 oktober 2011 09:44

Idag såg ja en film som verkligen berörde mig väldigt mycket...men det var verkligen ingen fin film utan det gjorde ont inom mig att se hur grym världen egentligen är..


Ja grät en massa..i flera omgångar pga filmens handling...fortfarande så kan ja se denna flickan framför mig...o känna ett hugg i hjärtat av förtvivland, ilska, sorg o en massa andra känslor...


Ja det var "bara" en film..men en film som visade verkligenheten...en film som talade om att så här lever många barn o ungdomar...en film som talade om att detta kan verkligen hända o det gör det oxå....


Ja hoppas innerligt att mina barn kommer till mig om det skulle vara nåt..om nåt skulle hända, de behöver hjälp med nåt eller om de bara behöver nån att prata med...oavsett vad det än handlar om...


Filmen hette Håll om mig...orignaltiteln är Hold om mig...det är en dansk ungdomsfilm från 2010...


  



http://www.videoguf.dk/view/1572/mega-vild-trailer-til-hold-om-mig/


Pga handlingen i filmen så kan man inte se en snutt av denna film på youtube om man inte loggar in...men klickar ni på länken ovan så kan ni se...dåligt ljud men man får ett begrepp om vad filmen handlar om...



Filmen handlar om Sara, Mikkel, Hassan och Louise...fyra tonåringar som kämpar med att finna sin identitet och sin plats i livet. En dag får en övergreppssituation i deras klass oanade konsekvenser och utlöser en våg av händelser som för alltid kommer att förändra ungdomarnas liv.


Det var en fruktansvärd film måste ja säga....o det värsta är att det är ju så det är i så många hem....utåtsett så syns det inte men man vet aldrig vad som händer bakom de fyra väggarna hemma hos nån annan...man har ABSOLUT INGEN SOM HELST ANING...


Hoppas verkligen att ja o min familj aldrig komma att uppleva nåt sånt här...

självklart så hoppas ja ju att ingen annan heller behöver det...men världen är grym...


Men ja uppmanar ALLA som har det jobbigt på ett eller annat vis oavsett vad det handlar om att be nån om hjälp...berätta vad du går igenom...håll det inte inom dig...gör det innan det är försent...


O även du/ni som står på sidan om men vet vad som pågår våga ta steget ut o berätta för nån...vet att det är lättare sagt an gjort men du kan faktiskt rädda en människas liv...


   Trots att ja tog illa vid mig av denna filmen så är det ändå en film ja kan rekommendera att se just pga för att uppmana ungdomar o vuxna vad som kan hända o vad som oxå händer o hur det kan vara bakom  dessa fyra väggarna..

 
 
Ingen bild

Anna

23 februari 2012 11:33

Jag såg den jag med, och ohh vad jag led med henne. Sånt ska inte kunna hända barn. Jag grät väldigt mycket för min dotter blir mobbad och jag vill inte att det ska hända henne.

Ellen

23 februari 2012 17:21

Ja ska börja med o säga att det gör ont i mig o få höra att din dotter blir mobbad...

INGEN....absolut INGEN ska behöva stå ut med varken psykisk eller fysisk mobbing...o det är hemskt att veta hur grymma/elaka barn,
ungdomar o även vuxna kan vara mot andra...

Oavsett om de är korta, tjocka, långa,smala annorlunda, rödhåriga, fräkniga, blåögda, egen stil eller vad det nu kan va så ska man inte stå ut med varken ord eller slag...

Alla har vi rätt att leva..alla har vi rätt att få vara den vi vill vara..alla har vi rätt o få klä oss som vi vill...alla har vi rätt att tycka o tänka som vi vill osv utan att behöva bli stå ut med en massa grymma människor..

Ja hoppas verkligen att ni finner en lösning för din dotter så hon slipper lida nåt mer...
stackaren..=0(

Håller tummarna att ni finner en bra lösning för din dotter...

Förstår om filmen gjorde dig ledsen...själv grät ja floder o ville typ "hoppa in" i filmen o ta hand om den stackars flickan...

Detta var "bara" en film men tyvärr så ser det ju ut så här i verkligheten...frågan är bara hur vi ska få bukt på problemet??

Mina varmaste tankar går till er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - Tisdag 6 feb 14:57

Vi har ju skaffat skatter o det har verkligen inte varit nån dans på rosor (varför man nu säger så för det rosor är ju taggiga o jävliga) men hur som så har det inte varit bra..det började med att ja kastrerade katterna o då visade det sig att på den...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 16:45

Herregud...ja nu kan vi i alla fall inte säga att vi inte fick en vit jul eller vinter för den delen...men känner att det räcker nu...just nu så har vi 5 plusgrader solen har lyst och en hel del av snön har försvunnit men också gett stora vattensamli...

Av Ellen - Tisdag 23 jan 15:47

Här är det sjukstuga deluxe..nja kanske inte riktigt så illa men det har varit..började med att Livia fick lite ont i huvudet o halsen i torsdagskväll..kände sig inte jättesjuk på fredag men valde att stanna hemma o det var väl tur det för POFF från ...

Av Ellen - Tisdag 16 jan 14:39

Halva januari har gått o det var över 1 månad sen som ja skrev nåt här...sa att ja skulle bli bli bättre på att skriva o det såg vi ju hur det gick med det....men å andra sidan så kan man ju inte tvinga fram nåt att skriva om, om man inte kan vill el...

Av Ellen - 9 december 2023 15:11

Endast 22 dagar kvar av 2023...även detta året har varit en speciellt år..så mycket elände som har hänt/händer i Sverige och i övriga länder...krig...dödskjutningar...bränder av olika de slag...ja det har varit så mycket neagtiva händelser så man ork...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Välkommen till min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards